Slim hos spedbarn

MammaentilST

Andre møte med forumet
Jeg har en baby på 5 uker som har slim i halsen tror jeg. Eller det høres slik ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen råd til meg?

Trenger ikke nødvendigvis være noe galt selv om de er litt surklete, men er jo egentlig ikke så mye å gjøre. Har de slim i nesa, så er det nesesuger som gjelder. Ellers er det jo bare amming og vitamin D dråper av matinntak (evt MME). Er lille veldig tett på natta, kan man heve hodeenden bittelitt.
Og personlig liker jeg å ta en dusj eller et bad om jeg er forkjølet liksom.. Så kan jo evt gi lille et bad; skader jo ikke.

Men om det bare er surkling, så er dette helt normalt. :)

Tusen takk for svar. Er veldig bekymret. Redd om det er RS viruset. Tenker å ringe fastlegen eller helsestasjonen i morgen

Hmm, begge mine nyfødte surklet konstant pga bare gulp som lå litt igjen i systemet. Fikk beskjed om at det var normalt. Men da var de i de tilfellene ellers helt friske.
Er babyen tett i nesa?

Tusen takk for svar. Er veldig bekymret. Redd om det er RS viruset. Tenker å ringe fastlegen eller helsestasjonen i morgen

Hvis lille ikke har andre tegn på sykdom, så er det nok ingenting å bekymre seg for ❤️
Og selv om lille skulle fått RS viruset, så er det vel snakk om bare 3% som blir så syke at de må legges inn på sykehus, så det går jo aller oftest veldig greit.
Men om lille blir redusert, tydelig plaget eller får feber, så kontakter du legen ! :)

Hvis lille ikke har andre tegn på sykdom, så er det nok ingenting å bekymre seg for ❤️
Og selv om lille skulle fått RS viruset, så er det vel snakk om bare 3% som blir så syke at de må legges inn på sykehus, så det går jo aller oftest veldig greit.
Men om lille blir redusert, tydelig plaget eller får feber, så kontakter du legen ! :)
Nei da. Lille er ellers frisk og aktiv.

Back
Topp