Slik kler du barnevogn

peiki

Blir kjent med forumet
Jeg trenger litt hjelp... førstegangs gravid, jeg driver med å kjøpe ting til mini og nå vet ikke hvordan skal jeg kle på vogn!!!!!

Hvordan skal dere gjøre det?? med dyne, med vognpose,,, jeg har ingen peiling
Skal føde i september også. Noen som kan hjelpe meg?

takk

Kjøp en vognpose :) Vi har easygrow lite til de varme dagene og easygrow uno til kalde vintre. Regulerer heller påkledningen nedi posen [emoji4]

Sist fikk jeg barn i oktober, var noe surt da, så gikk rett over på vinterpose og mindre klær på mini i vogna :)
Er det fortsatt mildt i sept kan du bare bruke dyna og trekket til vogna om du ikke kan/vil kjøpe 2 vognposer :)

Til de store ungene mine brukte jeg en sommerdundyne i vogna i starten. De er født i august. Så gikk jeg over til dunpose når gradstokken krøp ned 0 grader. Bare passet på å kle dem godt når jeg enda brukte dyne og det var litt kaldt, og kle på dem litt mindre i overgangen med dunpose og null grader ute. Dunposer er veldig varme :)

I starten brukte vi dundyne, gikk etter kvart over til Eadygrow nature pose med ullpledd under. Vi fekk 16.sept :)

Har dere saueskinn nedi vogna og?

Vi hadde ikkje, var ikkje nødvendig. Vognposen var så utrulig varm og god. Hadde bare et teppe under "for sikkerhetsskyld". Trengte bare å bruke ullbody og ullstrømpebukse.
Okei, jeg er nemlig helt grønn på dette som førstegangs. xsmile3 tror du det holder med liggeunderlag i ull,vognpose og klær på bebis? :scratch

Vi hadde vognpose i dun og regulerte med klær og ullpledd etter temperatur med første, født sent i september. Byttet til tynnere pose når det ble sommer :)

Okei, jeg er nemlig helt grønn på dette som førstegangs. xsmile3 tror du det holder med liggeunderlag i ull,vognpose og klær på bebis? :scratch

Ja, er bare å prøve seg fram. I starten er det ikkje så kaldt og bebisen ligger lunt i vogna. Når eg bytta frå dyne til pose då vinteren kom, så hadde eg på alt for masse klær - måtte lære eg og [emoji4]

Jeg må si TUSEN TAKK for hjelpen. Da skal vi si at jeg kan bruke dyne i begynnelsen også overføre til vinter vognpose etterhvert ikke sant??
dere er gull :):)

Har dere saueskinn nedi vogna og?
Saueskinn har jeg brukt både sommer og vinter. Ikke sammen med dunposen nødvendigvis, men... Saueskinn er både varmende og ventilerende :)

Pass på å ikke koke småen da :p Heller puttelitt for kald enn for varm. Når du har dunpose trenger du ikke underlag i ull, posene er gode nok. Det vil også alltid være varmere og lunere nedi vogna enn resten av utemiljøet.

Saueskinn har jeg brukt både sommer og vinter. Ikke sammen med dunposen nødvendigvis, men... Saueskinn er både varmende og ventilerende :)
Så kjekt, jeg har alltid tenkt på det som varmende, ikke ventilerende. :)

Pass på å ikke koke småen da :p Heller puttelitt for kald enn for varm. Når du har dunpose trenger du ikke underlag i ull, posene er gode nok. Det vil også alltid være varmere og lunere nedi vogna enn resten av utemiljøet.
Haha, sant! Nei, kan jo ikke koke bebi heller. :P

Back
Topp