Slik fordeler vektøkningen seg!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Når du blir gravid forandrer kroppen din seg. Og du skal gå opp i vekt. Men hvor mye er greit, og hvordan fordeler egentlig den ekstra vekten seg? Les mer her
Var det lett å gå ned igjen gravidkiloene?

Med nr 1 gjekk eg opp 6 kilo i løpe av dei to siste vekene. Dei var vekke samme dagen jr kom ut. Totalt 17 kilo på 15 dagar..
Spent på korleis det går denne gongen :)

Sist gikk jeg opp 18 under svangerskapet, 14 var borte igjen innen første uka. Men de resterende 4... Ja de tok sin tid. Meeeen kan ike si jeg gjorde stort for å bli kvitt dem heller da:rolleyes: og når de vel var borte, ja da var det På'n igjen med ny baby i magen :D

Har merket det på rumpa hvertfall :P

Syns det er dårlig formulert nedover i artikkelen "vektøkning i svangerskapet påvirket i seg selv risikoen for overvekt hos barnet". Det fremstår jo som at man ikke burde gå opp noe i svangerskapet om man vil hindre overvekt hos barnet sitt..

Hehe, ja her også :P Jeg tror jeg generelt har fått en jevnt fordelt padding over det hele. Nesten så jeg ikke merker jeg har lagt på meg før buksene strammer over rumpa.
Ja det er akkurat sånn jeg har hatt det også. Har gått opp 8-9kg som har lagt seg jevnt over, og så har jeg jo gått i mammabukser og mammatights, men så tenkte jeg at en baggy piratbukse kom helt sikkert til å passe, den var jo baggy. Så feil kan man ta :P :P

Har gått opp ti kilo til nå, 29+3, men er jevnt fordelt ut over kroppen. Puppene, rumper og lårene har fått sin del. I tillegg har jeg fått en mindre vakker, heldigvis liten, dobbelthake.

Back
Topp