Slik er den igangsatte fødselen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Tålmodighet og venting er viktige stikkord for den igangsatte fødselen. For det kan fort ta litt tid.

Jeg måtte settes igang ved begge mine fødsler, av medisinske grunner (alvorlig svangerskapskløe) og synes det gikk veldig fint :)

Må du settes igang, er du eventuelt over termin? Har du snakket med jordmor om det?

Jeg ble satt i gang 12 dager på overtid med nr 2, og det gikk kjempefint. På mandag er termin, og da blir jeg satt i gang denne gangen pga svangerskapsdiabetes. Egentlig litt deilig å slippe overtid :happy:
Førstemann kom av seg selv 9 dager over :cool:

Jeg hører folk snakke om at igangsatte fødsler gjerne tar tid, men samtidig syns jeg de fleste i forumer som dette har fine og (relativt) raske fødsler når de blir i gangsatt?

Jeg mistenker overtid og igangsetting her i gården. Mamma ble satt i gang med alle oss søsken på forskjellige vis; en tablett + vannet ble tatt med storesøster, alt ble gjort med meg (ville absolutt ikke ut gitt), ballong og senere drypp pga svake rier med lillesøster. Men alle fødslene gikk for seg fint og raskt når de endelig var i gang, så jeg er ikke bekymret for igangsetting sånn sett :) Bare utålmodig og et stort ønske om kortest mulig sykehusopphold :hilarious:

Jeg hører folk snakke om at igangsatte fødsler gjerne tar tid, men samtidig syns jeg de fleste i forumer som dette har fine og (relativt) raske fødsler når de blir i gangsatt?

Jeg mistenker overtid og igangsetting her i gården. Mamma ble satt i gang med alle oss søsken på forskjellige vis; en tablett + vannet ble tatt med storesøster, alt ble gjort med meg (ville absolutt ikke ut gitt), ballong og senere drypp pga svake rier med lillesøster. Men alle fødslene gikk for seg fint og raskt når de endelig var i gang, så jeg er ikke bekymret for igangsetting sånn sett :) Bare utålmodig og et stort ønske om kortest mulig sykehusopphold :hilarious:

Har samme familiehistorikk faktisk, og det viste seg å stemme for meg [emoji849][emoji38] ble sjekket idag 9 dager over og jeg var HELT UMODEN. Fikk litt sjokk faktisk! Men nå har jeg fått sluttdatoen endelig!![emoji1373]

Har samme familiehistorikk faktisk, og det viste seg å stemme for meg [emoji849][emoji38] ble sjekket idag 9 dager over og jeg var HELT UMODEN. Fikk litt sjokk faktisk! Men nå har jeg fått sluttdatoen endelig!![emoji1373]
Først 9 dager over tiden? Jeg trodde det var rutine med kontroll 1 uke etter termin? :eek: Jeg blir å forlange kontroll innen 1 uke, helst dagen før 1 uke. Må reise til nabosykehuset om jeg må igangsettes, og da vil jeg ha en dato å forholde meg til så fort som mulig for å føle at jeg har litt "kontroll" igjen :oops: :bag:

Først 9 dager over tiden? Jeg trodde det var rutine med kontroll 1 uke etter termin? :eek: Jeg blir å forlange kontroll innen 1 uke, helst dagen før 1 uke. Må reise til nabosykehuset om jeg må igangsettes, og da vil jeg ha en dato å forholde meg til så fort som mulig for å føle at jeg har litt "kontroll" igjen :oops: :bag:

Ja var på kontroll på sykehuset 6 dager over tiden, full sjekk med UL, sparketest etc. Men den var jeg i utgangspunktet ikke satt opp på, men jeg var urolig og fikk tidligere kontroll. Men 7-9 dager etter termin er vanlig[emoji15]

Håper mini kommer godt innenfor termin (27/11-1/12), livredd for igangsetting, synes det høres skikkelig skremmende ut.
Jeg har ikke hatt noe skremmende med det :) men det er jo selvfølgelig best hvis det starter av seg selv ;)

Min første tok litt tid. 9 timer aktiv fødsel og mye rart som skjedde, men med nr2 tok det hele 1t 20min når fødselen først begynte :hilarious: Så er nok store variasjoner der som andre fødsler :)
Blir spennende, du får ha lykke til :)

Back
Topp