Slettet

• Trådstarter Trådstarter Stinky2
  • Opprettet Opprettet
Ingen relevante erfaringer, men.. har du prøvd å prate med Amathea? Høres ut som det kunne vært noe for deg. De er der for sånne situasjoner.

Ja, jeg snakket med amathea dagen etter jeg fant det ut, ble ikke så mye klokere etter det.. Kaos i hodet nå. All fornuft taler for abort, men det er så spesielt å vite at det gror et liv inni meg og jeg klarer ikke helt å slippe tanken på hva det kan bli. Til tross for alt rundt. Åhh så vanskelig dette er, og så frustrert jeg er på meg selv og partner for at vi har havnet i denne situasjonen.

Jeg skjønner det er vanskelig. Det økonomiske kan jeg ikke si så mye på sånn sett. Vi har selv et lite hus, og ganske så normale inntekter sammenlagt. Kanskje litt i lavere enden også. Men vi trenger ikke så mye for å være fornøyde egentlig, og ligger ikke dårlig an på noe vis; så jeg ser ikke mørkt på å vente nr 4. (... Men vi skulle hatt større hus :angelic: etterhvert iallefall).

Når det kommer til ferier og sånt, så finner man alltids løsninger. Kanskje må man ty til campinghytter eller leilighetshotell - som regel ikke spesielt mye dyrere, men får plass til alle på et sted. Og ofte så går det også veldig greit om den yngste samsover med foreldrene på rommet. Da går det greit å være fem på "vanlige" hotellrom. (Finnes forøvrig også diverse familierom med plass til flere). Ikke prøvd å reise til utlandet dog, med alle barna, men..
Jeg tenker selv at man får det meste til å funke om man vil; men noen få justeringer og omprioriteringer må kanskje til.

Men, det er altså ingen andre som kan fortelle hva dere skal gjøre. Dere må føle på dette, og spesielt du. Hva som blir riktig for deres familie, og for deg.
Det må være et utrolig vanskelig valg, men til syvende og sist må du bare føle på hva som føles riktig. Lykke til..!

Tenker det er viktig at du tar deg litt tid til å tenke igjennom dette. Katastrofe tanker kan jeg jo forstå. Jeg fikk sjokk når jeg ble gravid med nr 3. Vi måtte skaffe en ny bil som var plass til tre barneseter. Det var såklart tøft en periode når nr 3 var liten.. men tiden går seg til og det føles ikke like tungt med tiden. Forstod at du ønsket en til i fremtiden og det gjorde jeg også.. selv om jeg ikke hadde planer der og da . I ettertid så jeg jo at det var perfekt tid for barna sin del. De hadde kanskje ikke vært så interessert i hverandre om aldersforskjellen hadde vært enda større. Har sett at det kan være kjempe dyrt med hotell, men funnet ut at Scandic har rimelige rom for familier. Man kan gjøre rimelige alternativer som å bruke telt på sommerferien også.. men kjenner selv på det at alt blir dyrere og man ikke vet hvor det ender.. håper det roer seg i prisveksten fremover.. snakk høyt om dine følelser. Få ut alle tankene dine..Plutselig så finner du ut hvor du står

Back
Topp