slettet

Lever urinprøve var det første jeg tenkte, men det har du allerede tenkt til =) 
Du bør hvertfall gi legen en sjans til å vurdere hvordan du kjenner det, og forklar mest mulig for å få frem bekymringen din. 

kanskje du bør ringe direkte til fødeavdelinga og snakke med de?! Spesielt med tanke på at du kjenner mindre liv, da er det der de kan hjelpe deg som best. 

Du bør ringe til fødeavdelinga. Ikke sikkert det er noe skummelt på gang, men er det fødselen som er like rundt hjørnet så kan de bremse den opp litt. Babyen din klarer seg fint om den blir født nå men har det nok best i magen din et par uker til. Og du har ikke godt av å gå å bekymre deg og de kan raskt berolige deg på fødeavdelinga :) Lever ihvertfall inn en urinprøve!

Du bør ringe til fødeavdelinga. Ikke sikkert det er noe skummelt på gang, men er det fødselen som er like rundt hjørnet så kan de bremse den opp litt. Babyen din klarer seg fint om den blir født nå men har det nok best i magen din et par uker til. Og du har ikke godt av å gå å bekymre deg og de kan raskt berolige deg på fødeavdelinga :) Lever ihvertfall inn en urinprøve!

Bébbe skrev:

Enig

Jeg var jo inne i forrige uke fordi jeg kjente mindre liv enn hva jeg var vant til. Hadde først litt telefonisk kontakt med fødeavd. Når jeg kom inn var det helt klart mindre liv, men dagen etter kvikna hun til og etter en ekstra sjekk på føden fikk vi bekrefta at hun hadde det veldig bra der inne. 
Det jeg fikk beskjed om da var å være veldig rask med å kontakte de hvis det var lite liv igjen, så ville de ta meg inn til sjekk. De beroliga meg med at jeg skulle heller ringe de 3 ganger for mye enn en gang for lite. Det er for meg en stor trygghet å vite. Fikk også UL på sykehuset hvor vi klart å tydelig så masse bevegelse selv om jeg ikke kjente noe. Dette var veldig betryggende. Kan være greit å ta en tur inn til de bare pga det. Hvis du nå er i begynnende fødsel vil de jo la den gå sin gang siden du er i uke 34. Babyene våre er jo så sterke da at de som regel ikke får lungemodningssprøyter lengre heller. Var det jeg fikk beskjed om når jeg var inne med premature rier i uke 31 ihvertfall. 

Håper du kan bli noe betrygget, ikke kjekt å gå å bekymre seg eller å gå å lure på :)

Marian87 skrev:
kanskje du bør ringe direkte til fødeavdelinga og snakke med de?! Spesielt med tanke på at du kjenner mindre liv, da er det der de kan hjelpe deg som best. 

Det ville jeg også gjort :))
Man skal jo ha relativt lav terskel for å ringe føden så ville gjort det jeg. Hvertfall med tanke på at fastlegen din ikke var så dreven ;)

lykke til :)

Hvis du har farge på utfloden og kjenner mindre liv så hadde jeg reist på føden for en sjekk.

Lykke til:)

Godt og høre du fikk en ordentlig legesjekk og alt står bra til med den lille i magenStress ned og ta det rolig med en bok, pc eller tv i sofaen!

Back
Topp