sletta

lille miss

Glad i forumet
jippi

ORIGINAL: Orly

Hm? Dokumentasjon, takk?

De forsker fremdeles på om det finnes en sammenheng mellom autisme og mmr-vaksina..
De kan ikke si at det ikke er det, og de kan ikke si at det er det...

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: lille miss

ang mmr vaksina og autisme... hva tror dere?

jeg kommer nok ikke til å gi o den vaksina når han er 15 mnd.

Det der er gammelt nytt og sammenhengen er tilbakevist for lenge siden.. Jeg ville ikke latt vær å gi den vaksinen.

virka ikke sånn når jeg googlet det... så jeg velger ikke å gjøre det.

Jeg så noe av det.
var en norsk dokumentar på tv om det samme for en tid tilbake.
Men det er vel egentlig ikke funnet 'bevis' nok for at det er denne vaksinen som forårsaket dette.

Hadde nok undersøkt mer, før jeg bestemte meg å la være å vaksinere

Det der er gammelt nytt og sammenhengen er tilbakevist for lenge siden.. Jeg ville ikke latt vær å gi den vaksinen.

I følge det amerikanske forskergreine som oprah hadde tatt kontakt med for å få fakta om dette, så sa de at de ikke kunne bevise hverken eller - foreløpig.. men de jobbet kontinuerlig for å finne ut om det var en sammenheng.. om det var slik at hvis man var disponert for autisme, så om da vaksina ville utløse dette.. men det vet de fremdeles ingenting om..

Jeg er enig i det hu jenny sa, at det er rart det er kun en vaksine for alle mennesker, alle har jo forskjellige utgangspunkt. så kanskje de burde lage en ny??

men skal vaffal gi mitt barn alle de vaksinene som er, for vil ikke ende opp med å smitte uskyldige mennesker pga mine valg.

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Orly

Hm? Dokumentasjon, takk?

De forsker fremdeles på om det finnes en sammenheng mellom autisme og mmr-vaksina..
De kan ikke si at det ikke er det, og de kan ikke si at det er det...

Men jeg leste en artikkel for en liten stund siden der det kom frem at forskerne var kjøpt og betalt av autismeforeninger, og at sammenhengen var fullstendig tilbakevist? Vel, anyway, så lenge det ikke er bevist noen sammenhewng, så gir jeg mine unger vaksiner.

Ja jeg vet ikke altså, jeg forholder meg bare til det de la fram på Oprah i går..

Tobias er også vaksinert.. tar heller et barn med autisme enn en død unge.

hovedmålet med jenny mccartys opptreden på oprah var vel ikke å skremme folk fra å ta mmr-vaksina, men å få dem til å kjøpe boka hun har skrevet om å leve med et barn med autisme.. og hvordan hun har "kurert" sønnen sin..

begge mine har fått den vaksina og neste skal også få.

ORIGINAL: Jarmila

Jeg har valgt å la være å vaksinere datteren min pga dette, og kommer ikke til å vaksinere henne i det hele tatt.

Har du tenkt over konsekvensene? Og har du tenkt over hvor ego det er?

Hvis hun kutter seg, så skal hun selvfølgelig få stivkrampe osv, men jeg vil ikke gi henne vaksiner for sykdommer som ikke finnes her i landet, jeg er ekstra på vakt med de som er rundt henne og hvis jeg skal reise til et land hvor de fremdeles har disse sykdommene ,kommer jeg til å vaksinere.
Responsen som kommer nå er at disse sykdommene kommer til å dukke opp fordi slike som meg ikke vaksinerer; det skal ganske mye til for at disse sykdommene skal blusse opp igjen og frem til det er en real risiko for at hun kan få disse sykdommene, velger jeg å ikke vaksinere henne.

Newflash: Sykdommer som tidligere var utryddet er allerede på

fremmarsj.

Vil anta at når det blir ordentlig fremmarsj vil vaksiner bli obligatorisk...
Synes det er skummelt at vi får reaksjoner på vaksiner, blir syke og dårlige og ingen reagerer på dét! Det er ikke naturlig å pumpe masse kjemikalier inn i kroppen, hvert fall ikke i en liten kropp som ikke kan si ifra om det er vondt, så da velger jeg å vente til hun evt blir større eller jeg skifter mening, noe jeg ikke tror jeg gjør med det første.

det syntes jeg hørtes fornuftig ut ja!

Jeg har valgt å la være å vaksinere datteren min pga dette, og kommer ikke til å vaksinere henne i det hele tatt.

Har du tenkt over konsekvensene? Og har du tenkt over hvor ego det er?

DETTE er sååååååå typisk DEG

og disse folk som ikke har de samme meningene som deg!

Blir for dumt å si:vi vaksinerer om vi skal ut og reise...

Hva med alle de man møter i bhg og på skole osv? De kan reise og ta med seg virus/bakterier uten å selv være syke..

Bare for å overdrive: de som døde under svartedauen var ikke kun de som var ute og reiste..

Tar ikke sjansen på å ikke vaksinere jeg, tenk om ungen får den sykdomen og dør av det da, heller autist unge da [:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Hva med alle de man møter i bhg og på skole osv? De kan reise og ta med seg virus/bakterier uten å selv være syke..

Bare for å overdrive: de som døde under svartedauen var ikke kun de som var ute og reiste..

Tar ikke sjansen på å ikke vaksinere jeg, tenk om ungen får den sykdomen og dør av det da, heller autist unge da [:)]

Da er det opp til meg å være påpasselig, søke informasjon i barnehagen. Bygge opp immunforsvaret hennes så godt jeg kan. Det er mitt ansvar som mor når jeg velger bort vaksinen.

Skal du kreve informasjon hver gang noen i bhg reiser utenlands?? Og hva gjør du om du ikke klarer å bygge opp imunforsvaret nok til at hun ikke blir syk? Det er nok ikke så lett som man tror...

Enig.

Ja d var en debatt om MMR for tja..3 år sia..husker min gutt var baby da..

Men det er kommet på det rene at den forskningen ang mmr og autisme var kjøpt og betalt,eller noe i den duren..iallfall er den ikke "gyldig" mere..

Kommer ikke til å la være å ta den vaksinen.

Da er det opp til meg å være påpasselig, søke informasjon i barnehagen. Bygge opp immunforsvaret hennes så godt jeg kan. Det er mitt ansvar som mor når jeg velger bort vaksinen.

Skal du kreve informasjon hver gang noen i bhg reiser utenlands?? Og hva gjør du om du ikke klarer å bygge opp imunforsvaret nok til at hun ikke blir syk? Det er nok ikke så lett som man tror...

Skal ikke kreve noe som helst.
Jeg velger å ikke vaksinere henne fordi jeg er skeptisk til kjemikalene. Jeg skal gjøre så godt jeg kan å bygge opp immunforsvaret hennes. Som jeg skrev tidligere, så tror jeg nok vaksiner vil bli obligatorisk hvis det er en reell fare for smitte.

Etter at man startet vaksinere klarte man utrydde sykdommer som var vanlig her, men om mange slutter å vaksinere vil garantert de sykdommene komme tilbake.. Vaksiner er blitt gitt i så mange år så tror ikke det er så farlig som alle skal ha det til jeg da..

ORIGINAL: ~~ladybird~~

Enig.

Ja d var en debatt om MMR for tja..3 år sia..husker min gutt var baby da..

Men det er kommet på det rene at den forskningen ang mmr og autisme var kjøpt og betalt,eller noe i den duren..iallfall er den ikke "gyldig" mere..

Kommer ikke til å la være å ta den vaksinen.

Programmet som startet denne diskusjonen var fra 2007/08 og der sa legene at de fremdeles arbeider med å finne ut om det er en sammenheng.
Opp til hver enkelt hva de vil gjøre, men jeg velger å la være av mine grunner

Ja de arbeider jo kontinuerlig med å finne ut ting og tang om vaksiner og alt innen medisin verdenen.

Men i påvente av et resultat forskere kan stå samlet bak og si mmr bør forbys,så kan man jo ikke slutte å vaksinere barna.

Vaksine er jo helt frivillig og at du velger det bort,blander ikke æ mæ oppi.

kan jo legge ved disse tallene da, fra 2005:
http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2006/08/25/svak-nedgang-i-tuberkulose-/index.xml

"I fjor ble det meldt 290 tilfeller av tuberkulose, 12 færre enn året før. 226 av tilfellene gjaldt personer som er født utenfor Norge."

Hvorfor tror du at det er så få som får denne sykdommen? Kan det være pga vaksinering?

Back
Topp