M-40327541
Flørter med forumet
Xx
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det sånn at han ikke tar initiativ og du da tar barnet fordi han ikke tar initiativ? Eller er det sånn at du spør om han kan trille vognen litt sånn at du kan se på gardiner og han sier nei?Jeg elsker å være med barnet, så det er ikke noe stort problem, men provoserende.
Som i dag da vi dro på handling sammen. Det var forventet at enten min mann dro alene eller at vi var med. Det er med andre ord aldri snakk om at han tar med barnet på handling eller at jeg kan handle uten barnet. Det tas for gitt at jeg passrt barnet 24/7
Når vi omsider kommer oss på butikken, tar jeg vognen. Jeg ønsket å titte på nye gardiner. Jeg tittet på gardiner med barnet med på lasset, noe som ble utfordrende. Mannen handlet mat uten barnet. Vi kommer hjem og jeg tar barnet mens mannen pakker ut. Deretter tar jeg barnet med for å sove mens mannen lager seg lunsj.
Jeg tar med barnet i badekaret og er borte en god stund. Mannen startet med middag. Jeg kommer ut iført undertøyet etter 45 minutter fordi jeg ikke fikk på meg klær før barnet var lei. Jeg sa « jeg løper og henter en genser». Får deretter høre at det ikke var greit å bare stikke fra og overlate ansvaret til han når han står midt i middagsforbereldelsene.
Er det lov å bli litt oppgitt?
Her tenker jeg at du ikke må være strengere med barna, men med mannen din. Har du prøvd å bare si jeg går å handler, du får passe på barna mens jeg er ute?Vi har litt den samme tendensen her.
Enten handler jeg, med hvertfall en unge på slep (har to), eller så handler han og jeg er med barna. En gang jeg uttrykte at jeg ikke fikk handlet ferdig fordi det ble kaos med ungene så sier han, du må bli strengere, det der må du bare klare..
-jo takk, stort sett så klarer jeg det, men innimellom så blir det streik.. Men tar han noen gang med seg begge ungene på handling en ettermiddag? Absolutt ikke!
Han er ikke helt i form for tiden, så han står aldri opp først. Det gjør han for så vidt ikke når han er frisk heller. Når han først gjør det så sender han den eldste opp for å hente meg, det er jo så mye hyggeligere at vi er sammen...
Altså, han er ikke helt i form, jeg har akkurat vært delvis sykemeldt pga stress. Hjemmet har nok noe p si, det er nok ikke kun jobb som har skylden. Vi venter nr 3, og kroppen jobber mye. Likevel er fordelingen slik:
Jeg står opp om morningen, kler, mater og leverer barna. Han står opp når vi har gått..
Jeg løper hjem fra jobb, handler, hentet barns, lager middag.
Han hjelper til med å rydde av bordet og ta oppvasken.
Jeg tar oftest kveldsstellet og legging, hvis han skal legge (og jeg er hjemme), må jeg hjelpe til på badet...
-han har tatt på seg hovedansvaret for oppussing (det foregår stort sett i helgene, eldste på 6 er vist litt liten for å hjelpe til), så da blir det meg som aktiviserer ungene og lager middag da og.
-det hender han klager på at det må vaskes eller støvsuges, når jeg gjør det for jeg beskjed om at jeg gjør det feil, eller begynner feil. Så nå tenker jeg at jeg skal slutte med det, så kan han få det ansvaret...
Jeg har vurdert å flytte fra mannen, men jeg er jo glad i han. Han er bare så sykt vanskelig å jobbe med. Han stod opp å hjalp meg en stund, men så glemmer han det. Det er som om det er mine barn. Han er ikke lurt inn i papparollen. Alle barna er resultat av IVF, så dette var han fullt klar over
Jeg er egentlig mest lei meg på barnas vegne, de mister verdifull pappatid.. Han blir heller aldri med på Yatzi, billedlotto, uno eller andre barnespill. Enten er det for kjedelig eller så klarer han ikke å spille de spillene fordi det er flaks, og ikke strategi... Skjønner han ikke at det er kvalitetstid?
Lego med god gutten, det gjør han, og det liker og oppmuntrer han til...
Nei, jeg vurderer strekt om vi skulle snakket med en parterapeut. Dette kan jo absolutt ødelegge fremtiden for familien..
Jeg er streng med mannen, men når jeg gir beskjed så hjelper det en liten stund før det faller tilbake igjen. Han er minstemann i familien sin, mulig han er vandt med at alle tar hensyn til han??Her tenker jeg at du ikke må være strengere med barna, men med mannen din. Har du prøvd å bare si jeg går å handler, du får passe på barna mens jeg er ute?Vi har faktisk lov å stille litt krav vi også! Her har vi heldigvis ganske likt ansvar, men vi spør alltid om det er greit og snakker om hvem som skal gjøre hva.