Slemproppen?? HJÄLP

mammas_elskling

Forelsket i forumet

Var precis på toa och tittade i trosan och där var de en stoor slajmig flytning eller kan detta vara slemproppen eller en del av den? Har aldrig sett nått liknande innan, inte SÅ mycket. Den var klar med vita strimmor i, så inget blod. Hade väldigt mycket kynnere igår och hade också ondare "där nere" än vanligt. Tog tid på dom och dom kom var 5 min och höll i sig i 1 min. Men när jag la mig ner och skulle sova så avtog de, men höll på heela dagen annars. Kanske tecken på att något är på gång? Är ju inte dags än på en stund är 35 veckor imorgon. Men var inne på förlossningen i sverige i vecka 32 och fick en bricanyl (osäker på om de hette de) spruta för att stoppa upp sammandragningarna som hade börjat komma väldigt tätt. Behöver råd vad ja ska göra, eller vad ni tror!!

Kan høres ut som slimproppen, ja! Men selvom slimproppen har gått kan det fortsatt være flere uker til fødsel! Her så har slimproppen min gått samma dag som fødsel har satt igang, men jeg var da 39+5 og 40 uker. Den så ut som en helt gjennomsiktig vannmanet med bittelitt blodstrimler i og ganske stor i str. På str med en klemmentin hevrtfall! Masse lykke til

Høres ut som slimproppen ja, men den kan gå gradvis og det kan likevel ta en stund før fødselen starter =) 
Ring føden om du er usikker!

Forrige gang gikk slimproppen et par uker før fødsel hos meg. Har også lest at den kan gå flere ganger dersom den går veldig tidlig.

Men om du har mye kynnere og vondter så bør du ta kontakt med jordmor eller føden. Ihvertfall om de ikke gir seg mens du slapper av, har min jordmor sagt.

Fru H skrev:
Høres ut som slimproppen ja, men den kan gå gradvis og det kan likevel ta en stund før fødselen starter =) 
Ring føden om du er usikker!

Synes det hører mer ut som utflod jeg. Kan komme i store mengder det og. Når slimproppen gikk hos meg sist, så var det en gele kladd, men blod og klart innhold:)
Ring sykehuset, så kan de ta en sjekk på deg.

Saken är den att ja bor 40 min från sjukhuset och har inte lust att åka fram och tillbaka dit om jag inte måste. Plus att ja inte gillar sjukhus generellt. Men är de lurt att få sjekka de? Förstagångs så har ingen koll på sånt :)

Jeg ville nok ringt og hørt med sukehuset hvertfall hva de tror..

Back
Topp