Sleepyhead/nest

Sgsj

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2020
Kjøpte dette da første ble født og brukte den mye. Lånte den bort til en venninne og har nå fått den tilbake vasket og klar til min neste kommer i oktober.. Men nå begynte jeg å tenke litt ettersom det er anbefalt med nye madrasser i senger ol. Hva med babynest? Bør det også egentlig kjøpes nytt?

Jeg vil jo tro at det er lettere å vaske et babynest enn en madrass da..? Så lenge alt kan vaskes går det vel greit? Men jeg vet egentlig ikke ;)

Grunnen til at madrassen ikke skal gjenbrukes er vel pga fare for rester av tiss, gulp osv. i madrassen som tetter for pusteegenskapen til madrassen. Og det at den gjerne blir litt mer trykt ned midt på der babyen skal ligge, og babyen kan da bli liggende i en "grop" og ikke få snudd seg om den havner på magen. Det problemet vil ikke oppstå i en babynest, så tror egentlig ikke det er noe problem :)

Flott, tusen takk for svar! Da vasker jeg den bare en gang til for å være sikker;) har vært å kjøpt ny madrass i dag..så nå begynner det å nærme seg at ting er klart☺️

Back
Topp