Slappe håndtrykk

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Jeg syns det er motbydelig faktisk, og holde i noen andres svette og slappe hånd... Jeg syns et solid håndtrykk gir et godt førsteinntrykk, og det motsatte gjør rett og slett at jeg mister litt respekt :confused:
Flere?

En god mellomting tenker jeg... Har opplevd at håndtrykket kan være litt for fast også :)

Helt enig!!!!
Blir irritert i Egypt og at mange arabere siden de ikke er vant til å hilse på kvinner med skikkelige håndtrykk, men kommer med slappe ekle håndtrykk!
De få som har skikkelig håndtrykk blir jeg derimot veldig positivt overrasket over da :)

Ikke opplevd mange nordmenn med slappe håndtrykk heldigvis, men syns alle burde lære seg hvor viktig et godt håndtrykk kan være!

Denne tråden gikk jo for et par uker siden også ;-)

Jeg synes en mellomting er best.
Får helt noia av folk som knuser hendene mine iallefall selv om jeg selv synes jeg har et fast håndtrykk. ;-)

Huff ja! Hadde en megler, han var så slapp I hånda att det var grusomt, fikk jo lyst til å be han snu I døra jo :o

Denne tråden gikk jo for et par uker siden også ;-)

Jeg synes en mellomting er best.
Får helt noia av folk som knuser hendene mine iallefall selv om jeg selv synes jeg har et fast håndtrykk. ;-)
Åh det har jeg ikke fått med meg :p Det går ofte fort i svingene her inne, så sliter med å henge med på alt :p

jeg synes det er helt TÅPELIG å dømme folk etter et håndtrykk!!!
Jeg synes det er latterlig når folk skal ha så harde håndtrykk jeg... føler det foregår en maktkamp og får faktisk et dårligere inntrykk av noen som absolutt skal vise seg med et så fast håndtrykk :P

Jeg synes det er latterlig når folk skal ha så harde håndtrykk jeg... føler det foregår en maktkamp og får faktisk et dårligere inntrykk av noen som absolutt skal vise seg med et så fast håndtrykk :P
Hardt og fast er to forskjellige ting da.

Får man slengt en hånd foran seg hvor personen ikke gjør noe mer kan det knapt kalles håndtrykk nærmest, og selvom man ikke burde dømme noen pga et håndtrykk så er det noe mange gjør allikevel fordi et håndtrykk kan si noe om hvordan man er som person.
Er ikke bra å ha et hardt håndtrykk heller ;)

Jeg synes det er latterlig når folk skal ha så harde håndtrykk jeg... føler det foregår en maktkamp og får faktisk et dårligere inntrykk av noen som absolutt skal vise seg med et så fast håndtrykk :p

Hehe, om folk dømmer meg etter håndtrykk så sliter jeg ^^
Får så mange tanker rundt det å holde andres hender, og hvordan jeg skal gjøre det riktig (riktig press, hvor lenge man skal holde, armbevegelser osv) at jeg bare er lettet over at det er over :P

Noen av oss har problemer med det sosiale, og det å ha kroppskontakt med andre, det kan ligge mye mer bak et slapt håndtrykk enn bare at man ikke er interessert.
Men harde håndtrykk er jo bare vondt.

Jeg liker ikke lappe håndtrykk jeg heller, men kan ikke dømme hele personen ut ifra det altså. Syns bare det er litt irriterende :P Kan jo være en kjempe ressusrsperson selv om man har slapt håndtrykk vel??

Hater når jeg hilser på folk som omtrent ikke holder handa min. Altså har så slapp håndtrykk at jeg må holde den andres hand fast for å i det hele tatt få et håndtrykk.
Hater også altfor harde håndtrykk, der jeg føler at handa mi blir knust. Har opplevd en som skadet handa mi så det endte med legetime og behandling! Klarte ikke å bevege handa på mange dager, og det verste var at det var min høyre hand, som jeg bruker mest.

En mellomting takk!

En skal ikke skvise hånda, men heller ikke være slapp. Det gir inntrykk om selvtillit og selvfølelsen hos den andre personen faktisk. Blir jeg møtt av en slapp hånd, så tenker jeg automatisk at denne personen er usikker på seg selv. Men det trenger jo selvsagt ikke stemme.

Slapt er det verste som fins. Kommer noen på jobbintervju og knapt nok tar meg i hånden så gir det skikkelig dårlig inntrykk, gjerne etterfulgt av å titte i gulvet. Jeg har normalt fast håndtrykk og det ble jeg lært til på barneskolen :)

Kom inn på sykehuset med ambulanse en gang var meget stressa og redd.. Ble møtt av en lege med det slappeste håndrtykket jeg noen gang har kjent. Kan vel ikke kalles et håndtrykk egentlig.. Ble ikke akkurat betrygget....

Er mye verre med sånne som faktisk skviser ordentlig til så hånda di blir låst og du ikke får klemt litt tilbake engang, da er det jo ikke min feil at hånda mi var slapp liksom!

Kom inn på sykehuset med ambulanse en gang var meget stressa og redd.. Ble møtt av en lege med det slappeste håndrtykket jeg noen gang har kjent. Kan vel ikke kalles et håndtrykk egentlig.. Ble ikke akkurat betrygget....
Grunnen til at jeg kom på dette temaet nå var faktisk at sønnen min ble operert idag, og den første sykepleieren vi møtte ga meg et så slapt håndtrykk at jeg fikk et uhyggelig gufs over meg. Må nesten si at heldigvis var det ikke en av operasjonssykepleierne...
Men inntrykket leger o.l. gir er jo viktig, man ønsker jo å føle trygghet, så jeg forstår deg godt

Det skal være fast nok til at den andre ikke må holde hånda di oppe selv, ja, men ikke en konkurranse om hvem som klemmer hardest.

Jeg bryr meg ikke så veldig jeg da, kan være mange grunner til at noen har et litt slapt håndtrykk. Ikke er jeg så bestemt på at førsteinntrykket er det viktigste heller.

Back
Topp