Slapp og trøtt

*Julia89*

Glad i forumet
Melissa begynte på formiddagen på søndag med å spy, og siden da har jeg ikke kunnet gitt noe som helst uten at det har kommet opp igjen.

Var på legevakten igår, og blodprøver så fint ut, men en liten virusinfeksjon i kroppen. Han sa om det holdt på i to dager til så skulle vi komme tilbake.

Når vi kom hjem fra legen igår, har hun kun sovet så og si hele tiden. Når hun er våken så orker hun ingenting, hun klarer ikke stå på beina engang. Krabbe orker huhn heller ikke, og smiler ikke, ser bare trist ut.
Hadde feber igår, men er ikke så varm idag..

Jeg skjønner jo at hun ikke har noe energi, pga hun ikke har fått næring, men magen klarer ikke holde på noe! Hva skal jeg gjøre da? Kan neppe være bra å være så slapp. selv om det sikkert er normalt, så er hun overhodet ikke seg selv. Bleik og trist...

Vann er det eneste hun får i seg, så det er iallefall bra..
Ble langt dette, men er så fersk i dette, siden hun aldri har vært syk før..

Det er jo denne legendariske farris og eplemost blandingen da( men har aldri prøvd den selv) den skal uansett være god for ustabil mage, pluss gi litt næring.. Ingenting annet som frister? Is, kjeks? Hørte av en lege engang at uansett hvor usunt det er, er det bedre enn ingenting.. Fysj, jeg liker det heller ikke når de er syke. Blir så hjelpesløs..

Farris og eplejuice nekta hun å drikke..
Mariekjeks, is, saltchips, ritz, ingenting vil hun ha!

¨Drikker litt vann, å så spyr hun kort tid etter. Aner jo ikke hvor mye som egentlig blir igjen i magen..

Hun lå å sov i vogna i sted, plutselig står spruten opp av vogna, og hun ble livredd stakkars :'( For noe dritt å ha!

Så siden søndag har hun ikke holdt noe fast føde nede i det hele tatt? Ikke en halv kjeks en gang, litt yoghurt, nothing?

Om så er tilfelle og hun fortsatt ikke spiser eller virker på bedringens vei i ettermiddag ville jeg dratt på legevakten igjen. Følg med på farge i ansiktet og om hun følger dere med blikket, dehydrering skjer på null komma niks!

God bedring!

prøvd med sukkervann? Anna Victoria hadde spysyken i vår, og det varte i nesten 2 uker.. Det eneste hun holdt på en stund var sukkervann med litt salt i.. Hun fikk ikke store mengder, men ca 2 dl i løpet av en dag med det.. ellers prøvde jeg vann, eplejuice, cola, blåbærsaft.. alt kom opp..

Men om hun er veldig slapp, så ville jeg ringt til legevakten.. God bedring til Melissa :)

Nei ikke spist noe siden søndags morning.
Vi har allerede vært på legevakten 2 ganger allerede, igår og idag, fikk det samme til svar begge gangene.. Følge med på bleiene, og få væske i henne.
Viss hun ikke hadde tissa innen 18 idag skulle vi komme tilbake og snakke med barnelegen, men hun hadde en tissebleie nå i sted.

De annbefalte 10 ml med blåbærsaft hvert 15 min, og det har hun holdt på. Ikke spydd siden idag tidelig, og ingen feber, foreløpig..
Hun sover og sover, så våkner hun, er våken 10 min, og sovner igjen. Hun orker ikke å leke, eller å sitte på gulvet, Helst bare ligge på brystet mitt.

Det virker som det går rett vei, bare fryktelig fælt å se henne sånn.. Håper for all del det går over snart, de sa det vanligvis varte 3-4 dager.. Nå har hun hatt det i snart 3..

Hun følger ikke oss med blikket nei, får ikke særlig øyenkontakt med henne..

Legen sa idag at hun var ikke dehygrert, men som du sier, det kan skje raskt, og det gjør meg engstelig..

Back
Topp