Slapp og daff

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
-det er akkurat hva jeg er om dagen.
Det er et ork å gå på jobb, det er et ork å få noe gjort.

Siden jeg prøver å vente så lenge som overholde mulig (gjerne til over uke 25) med å fortelle
noe på jobb, så er det bare så utrolig slitsomt å være meg akkurat nå.
Føler at jeg mobiliserer alt jeg har av styrke i hvert fiber av kroppen for å holde smilet på plass og arbeidsgiver fornøyd. I tillegg har jeg jo mann og barn også...

Ikke har jeg gravidemage, ikke har jeg andre symptomer, jeg er bare helt skakkjørt og sliten hele tida og kan ikke si det til noen...

Jeg tar multivitaminer, kalsium, jern og folat hver dag, og synes liksom ikke jeg trenger noe mer på den fronten.

Hva gjør man da da? Når man egentlig burde ham masse-, men er skyldig overskudd?

Beklager sytingen, men jeg måtte bare skrive det av meg, blir så frustrert!! :schocked028

-det er akkurat hva jeg er om dagen.
Det er et ork å gå på jobb, det er et ork å få noe gjort.

Siden jeg prøver å vente så lenge som overholde mulig (gjerne til over uke 25) med å fortelle
noe på jobb, så er det bare så utrolig slitsomt å være meg akkurat nå.
Føler at jeg mobiliserer alt jeg har av styrke i hvert fiber av kroppen for å holde smilet på plass og arbeidsgiver fornøyd. I tillegg har jeg jo mann og barn også...

Ikke har jeg gravidemage, ikke har jeg andre symptomer, jeg er bare helt skakkjørt og sliten hele tida og kan ikke si det til noen...

Jeg tar multivitaminer, kalsium, jern og folat hver dag, og synes liksom ikke jeg trenger noe mer på den fronten.

Hva gjør man da da? Når man egentlig burde ham masse-, men er skyldig overskudd?

Beklager sytingen, men jeg måtte bare skrive det av meg, blir så frustrert!! :schocked028

Hei :)

Hvorfor skal du vente så lenge med å fortelle det?
Du har ikke vurdert å bare fortelle det til sjefen, slik at du har en viktig alliert som skjønner hvorfor du er så sliten?

Trøttheten har begynt å eskalere her og... Perfekt nå som jeg skal lese til en viktig prøve i en uke...
Men det eneste som hjelper er søvn! Om det så er en ekstra powernap på dagen eller å legge seg før barnetv begynner!

Lykke til!!! Det går heldigvis over om noen uker, dog det er en mager trøst!

Kjenner meg veldig igjen der, kunne sovet hele dagen om jeg fikk lov. Men med en ettåring hjemme så er det klin umulig :p Men kroppen vår jobber jo veldig hardt med å utvikle en liten baby, og det tærer jo på kroppen. Vi ville også holde det hemmelig på jobb så lenge som mulig, men når kvalmen og utmattelse kom for to uker siden så var jeg nødt til å si det på jobb. Nå vet ihvertfall de andre hvorfor jeg ikke er helt meg selv lengre, og det hjelper veldig når jeg skal tilbake igjen :) Er godt å vite at jeg slipper stigeklatring og hente tunge esker på øverste hylle :)

Kjenner meg igjen! Blir i tillegg kjempedårlig hver gang jeg er trøtt...
Har du tatt blodprøve hos legen? Jeg fikk vite jeg er på grensen til "blodfattig" nå, og egentlig føler jeg det er grunnen til slappheten for det meste... Ør, trett, og sløve muskler...
Ser du tar vitaminer, altså:)
Lurer også på hvorfor du vil vente så lenge med å fortelle?

Aboffa:

Takk for det :)

Jeg kan ikke si noe på jobb fordi jeg bare er ringevikar dette året
og trenger å få så mange vakter som overhode mulig. Jeg har altså ikke råd til at
de skal synes synd på meg, for da får jeg ikke jobb.

Kjip situasjon, men jeg er avhengig av at de ikke vet om det.
(har frivillig permisjon fra min faste jobb for å være ringevikar, så det hjelper lite å spørre om
hjelp fra noen som helst instanser også... Sykemeldt har jeg heller ikke råd til å være,
så formen får bare holde seg oppe!

Alvejenta:

Ja, merker godt at kroppen jobber hardt, kunne sovet hele døgnet tror jeg!
Godt du har en jobb som tilrettelegger så du slipper de mest slitsomme oppgavene akkurat nå :)

Junelol:

Grunnen står i svaret til Aboffa øverst i dette innlegget :)
Legen tar blodprøver hver gang jeg er der, men har ikke tatt siden jeg ble gravid.
Takk for tipset, jeg skal tilbake i oktober, så får jeg få dem til å ta prøver da!

Takk Junelol, det håper jeg også!! :)

Skal på jobb klokka 14.30, men har absolutt ikke lyst i det hele tatt.
Får bare mote meg opp og la det stå til!

Back
Topp