Slanking

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Ettersom det ble litt snakk om slanking her, så fant jeg ut at jeg skulle lage en egen tråd om det. Husker dere vi avtalte det på "termin i mars", at vi skulle pushe hverandre? Har dere kommet i gang da? Jeg må ærlig innrømme, at til for et par uker siden, så har det vært litt vel store utskeielser her i gården.. Sjokolade HVER dag, og ikke spes. sunn mat. Men nå skal vi til Rhodos om 1.5 mnd, så da MÅ det av noen kilo. Har bare et par kilo igjen til der jeg var da jeg testa positivt, men skal ned 2-5 kg ekstra, pga at jeg hadde fått noen eksamensstress- og feriekilo. [;)] Heldigvis må kjæresten min ned noen kilo også, da er det såå mye lettere.

Har kommet i gang på sats igjen, selv om det blir litt sporadisk. Også trener jeg litt hjemme med pilatesball. Men det går selvfølgelig ikke fort nok.. [:-]

Dere da?? Hehe, kanskje ikke en populær tråd rett før helgen.. [:D]

Jeg har vært helt ekstrem jeg også.. Prøver å skjerpe meg nå da. Det er ikke lett nei. Vonde vaner.. osv.. [;)]

Sukk. En del kilo igjen her ja... Gikk jo opp så mye denne gangen... 25 kg... [&:] 8 forsvant rett etter fødselen, og 10 til har forsvunnet nå, så fortsatt hvertfall en 6-7 igjen ja... [;)]
Men stresser ikke. Ingen aktiv slanking her før jeg er ferdig med fullamming... [;)]

har gått ned 21 kg og har 5 kg igjen..spiser ikke noe godis eller anna snack,går stort sett i fisk og gr sak med variasjon..har vent meg til det så går bra uten godis..skal til syden ovember så håper å få stramme opp litt,henger litt rundt forbi her[:D]

Problemet mitt er at jeg kan være veldig flink i ukedagene.. Men så begynner det en helsikkes fest på fredagskvelden, som varer helt til søndag! [:o] Så DET må jeg gjøre noe med.. [;)]

ORIGINAL: Misin

Problemet mitt er at jeg kan være veldig flink i ukedagene.. Men så begynner det en helsikkes fest på fredagskvelden, som varer helt til søndag! [:o] Så DET må jeg gjøre noe med.. [;)]

Hmm... Har fest hver dag jeg..[8|][8|]

klarer du å ha to mnd med godis forbud i huset??kommer langt med det..
spise fet fersk fisk to ganger uka,spise min.600gr gr.sak om dagen...kutte ut ris potet pasta hvertfall til bare en liten neve full.

ORIGINAL: picasso

klarer du å ha to mnd med godis forbud i huset??kommer langt med det..
spise fet fersk fisk to ganger uka,spise min.600gr gr.sak om dagen...kutte ut ris potet pasta hvertfall til bare en liten neve full.

Neeei, det tror jeg ikke at jeg klarer[:o] Men vi har vært flinkere til å kjøpe den sjokoladen med 70% kakao, og kjøper generelt mindre. Men det er fortsatt mye da. hehe.. Jeg slanket meg 12 kg tidligere,men da trente jeg hardt 4-6 ganger i uka, i tillegg til at jeg spiste vanvittig mye salat.. Det er ikke like enkelt nå, synes jeg. Tar da sånn tid. Men kjøper rugbrød da. [:)] Burde vært flinkere til å spise fisk ja..

Kjøper du fileter da, eller? Og steker i ovnen?

ORIGINAL: Misin

Sånn er det her og. Men orker ikke prøve å forandre det, for et liv uten gotteri for meg - er rett og slett ikke realistisk... [8D]
Så skal heller prøve og kompensere for gotteri-inntaket, ved å lee litt mer på meg... [;)]

Ikke noe aktiv slanking.. bare besviistgjøring på hva jeg propper i meg.. [;)] Gikk opp 20 kg i sv.skap.. gikk med 10, og der stoppa det.. vil ned 2-5 kg ekstra etter de 10 og, tror jeg.. Får se det an litt.. [:)]

Dette har jeg begynt med:
-ikke noe godteri
-ikke noe brus, men GUL BON AQUA..
-kun lov å spise potetgull på lørdager

Dette har jeg ikke klart å slutte med:
-is
-is
-is

Dette skal jeg straks begynne med:
-sykle
-gå lengre trilleturer
-ikke gafle innpå all den maten jeg trykker innpå..kanskje..? [:D]

Noen flere tips å ha innpå "flink pike" lista...?  [;)]

hm.. da jeg møtte sambo så veide jeg rundt 65 kg, da jeg ble gravid 6 mnd senere så veide jeg jammen det 75 kg..... jeg veide meg 2 uker før termin og da veide jeg 95!!!!!!!!!!!!!! herregud.. jeg gikk jo to uker over tiden, men veide meg aldri da!!! tenk dere da... jeg er 160 høy og nestn 100 kilo!!!! fytti katta!!!
nå veier jeg 80 kg, og er 5 kg fra da jeg ble gravid. sånn sett er jeg fornøyd sidn jeg ikke ammer...
hehe..... men jeg er likevel et vandrenes svaberg[:o][:o][:o][:o][:o]

Jeg klarer IKKE å slutte med pepsi-max. Men det er heldigvis ikke fetende da. [;)]
Hadde store planer om lange trilleturer jeg også, men det vil ikke Petter. Hehe. Sover bare halvtimesdupper han. Men noen halvtimesturer blir det da.

Og jeg har såvidt begynt å jogge! Med pulsklokke og i-pod, så er det ikke såå ille. Men timer på sats er å foretrekke. [;)]

Hva med å begynne med enkle stram-opp øvelser mens du ligger sammen med Leah på golvet? Pilatesball er genialt! Ha på myyyye grønnsaker! Det kan du spise uendelige mengder av. Ha masse frukt i huset. [;)] Bestem deg på forhånd for hvor mye du skal spise. F.eks. tre kjøttkaker, to poteter osv.. Da synes i alle fall jeg at det er enklere å ikke gå amok. [;)]

Godteri er min beste venn, så jeg må ha én dag det er lov å fråtse.. Da snakker vi 200 gram sjokolade, eller 50 kr smågodt. [:D] Men det skal være bra å spise mye en dag, for da slipper man at kroppen går på sparebluss. [:)]

Skal forresten begynne på treningssenteret igjen i september. Blir deilig. [;)]

kjøper bare fileter tar på krydder å i ovnen ca 25min.lager form med gr.sak salt pepper tørka urter og hvitløk+olje,spiser ellers bare rent kjøtt av kylling og litt svin...pepsi max er ikkefetende hvis du holder deg til max 0,5l om dagen...det er noe med at kroppen omdanner dette til masse dritt hvis du får for mye...bruker gresk dress mix å blander i youghert naturell som saus til fisken...

ORIGINAL: picasso

kjøper bare fileter tar på krydder å i ovnen ca 25min.lager form med gr.sak salt pepper tørka urter og hvitløk+olje,spiser ellers bare rent kjøtt av kylling og litt svin...pepsi max er ikkefetende hvis du holder deg til max 0,5l om dagen...det er noe med at kroppen omdanner dette til masse dritt hvis du får for mye...bruker gresk dress mix å blander i youghert naturell som saus til fisken...

Takk for tips! Det hørtes nydelig ut. [:D]

prøve å komme meg igang med trening eg og..
om eg berre hadde klart å kutte ned på brus drikkinga så hadde det sikkert hjelpt!!

sjokolade stoppa seg sjøl, sia snuppa blir dårlig viss eg spise det!
(kan spise mørk sjokolade, men det e eg ikkje så glad i,unntatt non stop da)
så for meg som va sjokoholiker så har vel det hjulpe på!

For eg må jo innrømme at eg faktisk har tatt av alle svangerskapskiloane,
og stoppa ikkje der - e nå 6KG MINDRE enn da eg vart gravid!!![:D][:D]

e nok mest pga amming..
men tenke at dersom eg kutta brus itillegg og begynne å trene
så burde jo det her bli veldig bra!![;)]

kiloene har rast av meg.[:o] å nå begynner det å bli mer enn jeg vil! [:(]
hadde problem i sist svangerskap med at jeg ble aaaaalt for tynn. vil ikke det denne gang også....
men jeg vil ikke slutte å amme.

mitt problem er med andre ord ikke at jeg skal slanke meg, men at jeg må spise sunnere og spise når en bør spise.
åsså vil jeg stramme opp litt, men gidder/orker lixom ikke å trene. har vært støttemedlem på sports club i snart 1,5år nå hehehehe
snakk om å kaste ut penger *blææææ*

ORIGINAL: MaritParit

ORIGINAL: Gabriela

hm.. da jeg møtte sambo så veide jeg rundt 65 kg, da jeg ble gravid 6 mnd senere så veide jeg jammen det 75 kg..... jeg veide meg 2 uker før termin og da veide jeg 95!!!!!!!!!!!!!! herregud.. jeg gikk jo to uker over tiden, men veide meg aldri da!!! tenk dere da... jeg er 160 høy og nestn 100 kilo!!!! fytti katta!!!
nå veier jeg 80 kg, og er 5 kg fra da jeg ble gravid. sånn sett er jeg fornøyd sidn jeg ikke ammer...
hehe..... men jeg er likevel et vandrenes svaberg[:o][:o][:o][:o][:o]

Vet du hva? Du ser utrolig flott ut på bilder! (Og da mener jeg ikke sånn "Åh, du ser godt ut" - på en måte man sier til noen som kanskje har tapt seg litt. hehe) De kiloene må sitte fantastisk velplassert på deg da! Du ser ikke ut som et vandrende svaberg. Det må være et lite knaus i så fall [:D]

åh, synes du det??? tusen tusen takk skal du ha[:D][:D] nå ble jeg kjempeglad!!!! slike ting man "trenger" å høre nå for tiden....
hmm... men jeg har ikke vist deg bilde av dissemagen min, hadde du sett den hadde du nok endret mening[;)][;)][;)] hehe.. har jeg på meg gamle gensere så stikker dissemagen min ut... herlig syn, intet mindre[:)][&:][&:][:@][:D][:)]

jeg har rast ned i vekt jeg da. Er 7.5 kg mindre enn startvekt. alle klager på at nå er jeg for tynn. Jeg har slitt med å få i meg mat etter fødsel. Kastet opp i 9 mnd og tålte ikke varm mat. spiste kun litt knekkebrød om dagen, men det var også lite. etter dette har liksom ikke kroppen blitt "normal" igjen. Tåler ikke en barneposjon engang før jeg er spreng mett. Og blir liksom ikke sulten. Trener i tilegg masse...nesten hver dag. Elsker å trene!!!! Alltid gjort det. I tilegg til dette, så har jeg masse melk. Et mysterium som ingen forstår. Har tidligere slitt med spiseforstyrrelse i en del år, men det er ikke det nå....tror jeg.Snakket med legen min og hun sier ja,ja, du må spise mer da vettu...Og tanken på at jeg skal legge på meg er vanskelig pga tidligere problemer. Er nå godt trent og 45 kg fordelt på 1.62....ikke lett dette. ( ps lillegutt er en plugg, så han lider ikke)

Jeg har også rast ned i vekt.. er 1.70 og veier 58 kg
spiser og spiser men legger ikke på meg

Back
Topp