Hei. Jeg gikk ned 25 kg over nesten ett år. Jeg la om kostholdet gradvis, all tørstedrikk er vann, og jeg kutta alt godteri. Handla inn frukt og grønt som alltid var oppkutta og tilgjengelig. Spise det så fort man kjenner "suget", jeg passet på spise annenhver time i begynnelsen (en gulrot eller eple eller agurk), for da slapp jeg å spise mye når jeg skulle spise.
På treningssiden begynte jeg med mest styrkeøvelser, og kondisjon som oppvarming. Du forbrenner mer i hverdagen om du får bygget opp noen muskler, samt at man lettere kan unngå belastningsskader ved kondisjonstreningen. Den vondten du har i skinnleggen kan minne meg om slik jeg hadde i begynnelsen. Dette ble borte når jeg endret litt på treningen frem til jeg hadde blitt lettere og sterkere. Eks, så syklet jeg, og gikk på elipsemaskin og noe svømming som eneste kondisjonstrening. Jeg drev på treningsstudio, men alt kan fint gjøres hjemme, da man kanskje ikke trenger største motstanden i begynnelsen. Jeg meldte meg inn i vektklubb.no, og brukte dagboka der aktivt. Syntes det var et supert hjelpemiddel! Det har kostholdsveiledning, men også en del treningstips og treningsopplegg som er fine å følge. Jeg hadde delmål hver uke. Det kunne være en halv kilo ned, å klare en repetisjon mer med knebøy, ikke spise noe usunt, eller andre mål som jeg følte drev meg på rett vei. Hadde ikke belønning på hvert mål, men hvert større mål, så var det et nytt treningstøy. En frisør eller massasjetime etc. Vet tap av motivasjon, så hjalp det veldig for meg å lese dagboka mi fra begynnelsen/se på bilder fra når jeg startet eller prøve på et klesplagg som nesten passet.
Jeg klarte å holde vekten helt til jeg ble gravid med førstemann, og skal igjen om livsstilsendringen igjen til høsten når sistemann er ute. Prøver i hverdagen nå også, men synes det er vanskelig med alle ting som er utenom det vanlige.... Kroppen min prøver hele tiden å legge på seg, så jeg må ha et aktivt forhold til dette resten av mitt liv.
Jeg gleder meg til å følge med på din vei, du kommer til å klare det bra! Det er super motivasjon å se at andre lykkes
Lykke til! Så kan det nok hende at vi møtes igjen på forumet her