Slanking og graviditet !

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Hva syntes du om slanking og graviditet? fant denne artikelen http://www.tv2.no/a/5789118
er du redd for å legge på deg? slanker du deg når du er gravid? hva syntes dere om det store presset og se bra ut hele tiden nå? og at alle må være så tynne og alltid se så bra ut.?
Jeg mener ihvertfall jeg har aldrig sett ut som noe typisk fotballfrue... og magen min ser ikke amazing ut når jeg er gravid og ikke ellers heller.. jeg har heller ingen planer om å slanke meg mens jeg er gravid! og alt for at babyen min får den næringen h*n trenger :) selvsakt vill jeg ikke legge på meg 20-30 kg.. da hadde jeg kanskje begynt å få litt angst, men når man velger å bli gravid å få seg barn, så kan man ikke regne meg og se ut som man alltid ha gjort og ikke legge på seg en eneste kilo.. Jeg har ingen problemer med å legge på meg en 10-13 kg iløpet av gravidteteen! Kroppen er jo bare noe du ''offrer'' litt for i gravidteten og babyen/e .. jeg syntes selvsakt ikke det er noe iveien med å holde seg i form ved å spise sunt og trene forsvarlig .. det er jo bare positivt selvfølgelig. så lenge det ikke går utover den i magen sin helse og din egen ! :)

Ikke planer om slanking nei. Jeg har gått opp 9 kg med første og 12 kg med andre. Med begge for 12 kg rett av igjen og var borte da jeg veide meg en uke etter fødsel. Dvs at jeg gikk ned 4 kg i første svangerskap. Det skjedde pga kvalmen i starten.

Jeg kommer IKKE til å slanke meg i svangerskapet, blir helt sjokkert når en hører om de som forsøker å få ned fødselsvekten til baby. I min jobb har jeg sett hva konsekvensene kan være, og det unner jeg ingen. Da tar jeg heller noen ekstra kg! Det jeg vil gjøre er å være bevisst på kosthold og trening. Har som mål å komme i gang med treningen igjen når kvalmen gir seg. Fordelen med kvalmen er at hverken sjokolade eller brus frister. Og da er jeg kvitt min største svakhet;)

Synes det er helt forferdelig at noen slanker seg for å få ned fødselsvekta på barnet! Spiser normalt, kan kose meg med også, prøver å være i bevegelse,(når det er mulig,) 'slankinga' kan man ta når man har født og man er i form til det

Sent from my iPhone using BV Forum

Når formen blir bedre kommer jeg til å begynne og sykle + annen lett trening. Vil holde meg litt i form frem til fødsel. Det er vertfall planen så langt, men tar det litt som det kommer :-)
Tenker på hva jeg spiser, syntes ikke det høres ut som en god kombinasjon med direkte slanking og graviditet..

Syns slanking under graviditet er helt på tryne! Seriøst ikke bra, og støtter det ikke på noen måte! Men å være fysisk aktiv og spise sunnt uten å slanke seg syns jeg er bra... Eg jo ikke optimalt å gi F... I 9 måneder heller da....

Litt av alt og allt med måte... Så lenge man har en sunn vektøkning så er det vel det beste for både mor og barn

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg prøver å spise enda sunnere nå som jeg er gravid igjen. Og det er ikke for å slanke meg, det er for at babyen skal få så mye god næring som mulig. Det samme gjorde jeg med sønnen min, og han var helt perfekt når han kom. Fikk toppscore på testene, tror at et sunt kosthold gjennom graviditeten har mye å si på helsa til de små.

Gikk forresten opp 15kg sist, selv om jeg spiste kjempesunt :)

Var en smule bekymret etter treningtråden her tidligere (ikke lest den) men godt å se at dere ikke er på slanking :) gikk opp 40kg sist (var undervektig) men nesten slt forsvant av seg selv. Syns det er en syk tragisk trend dette å få barn mrd lav fødselsvekt med vilje. Jeg fikk stor baby og er stolt av d. Fikk henne ut selv uten hjelpemidler. Dritstolt av at jeg gikk opp så mye og fikk d av uten å gjøre noen mer enn å spise sundt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Slanking under graviditet gir meg ikke snille tanker, skal ikke utdype mere. Men jeg bryr meg lite, koser meg så mye som mulig når jeg er gravid. Gikk opp 16 kg sist og hadde når gått opp mer hadde jeg ikke fått komplikasjoner. Jeg gikk kapt ned igjen men kroppen så jo ikke ut som før så slutte jeg å røyke og gikk opp 10 kg igjen.. Kommer til å jobbe hardt etterhvert for å få en kropp JEG er fornøyd med, hva andre mener bryr jeg meg fint lite om ☺

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har i tidligere innlegg nevnt at jeg har Vært på lavkalori diett siden januar. Jeg har den siste mnd sluttet med det og spiser vanlig men sunt. Jeg kommer til å Være obs på vekta men skal ikke slanke meg mens jeg er gravid men kommer til å holde meg unna usunne ting. Også hvis jeg legger på meg mye så får jeg bare gå ned igjen etter babyn kommer☺☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Var en smule bekymret etter treningtråden her tidligere (ikke lest den) men godt å se at dere ikke er på slanking :) gikk opp 40kg sist (var undervektig) men nesten slt forsvant av seg selv. Syns det er en syk tragisk trend dette å få barn mrd lav fødselsvekt med vilje. Jeg fikk stor baby og er stolt av d. Fikk henne ut selv uten hjelpemidler. Dritstolt av at jeg gikk opp så mye og fikk d av uten å gjøre noen mer enn å spise sundt.

Veldig enig :) min veide bare 2570 gram når han ble født ! Jeg la på meg ca 10 kg gikk ned 5 først pga kvalme. . Men den gang spiste jeg mye dritt ( ships og sjokolade) så skjønner ikke hvorfor jeg ikke la på meg mer ... jeg blir ikke kjempe redd om jeg legger på meg mye denne gangen har planer om å spise sunt og variert og litt ekstra kos iblant ! Ja når kvalmen er borte :)) om Gjør meg heller ikke noe å få litt større baby denne gangen :p Var Livredd For at Han Skulle Knekke ;)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Syns det virker som om folk stort sett har sunne holdninger til både trening, mat og andre ting i svangerskapet, heldigvis jeg selv har allerede gått opp 3 kg på to måneder og syns det er helt greit. Gikk opp 16 kg sist.

Syntes ikke jeg heller ! Var på første legitime idag og har gått ned 2-3 kg dog ikke bevist ville heller lakt på meg én og Kaste opp!

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
Ser den! Men så lenge det ikke er bevisst så får nok kroppen og babyen det den trenger! Kroppen er heldigvis flink å gi beskjed om hva den vil ha :D

Jeg har planer om å trene regelmessig for ifølge bmi'en så er jeg overvektig nå.

Slet også masse med bekkenet forrige gang, og har planer om å unngå dette nå.

Målet mitt er den anbefalte dosen med 30 min aktivitet hver dag.

Fordeler det på treningstimer på elixia, og gå/joggeturer og muligens sykkelturer :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg skal gifte meg om 2 uker, så det viktigste for meg er at jeg får plass i bryllupskjolen! Prøvde kjolen for 4 dager siden, og den satt akkurat. Målet er å holde vekten og magen sånn som de er nå i 2 uker til altså, men jeg gjør ikke noe spesielt for det. Spiser normalt, beveger like mye som før ( har en liten gutt som er ganske aktiv), og håper at det går bra... bevisst slanking i svangerskapet synes jeg er rart, siden du kan egentlig styre vektoppgang hvis den er genetisk forutbestemt for din svangerskap. Noen går jo opp 40 kg i svangerskap, tror ikke de kan styre det akkurat, med vannannsamling, hormoner osv.

Gikk til innkjøp av en vekt i dag.. Ble overraska da jeg trodde jeg hadde gått opp mye, men det var kun 0,5 kg :) skal prøve å sykle litt når jeg begynner på jobb, tenker at siden det nå er ferie så er det lov å kose seg litt ekstra, noe som det blir slutt på når hverdagen starter..

Jeg skal gifte meg om 2 uker, så det viktigste for meg er at jeg får plass i bryllupskjolen! Prøvde kjolen for 4 dager siden, og den satt akkurat. Målet er å holde vekten og magen sånn som de er nå i 2 uker til altså, men jeg gjør ikke noe spesielt for det. Spiser normalt, beveger like mye som før ( har en liten gutt som er ganske aktiv), og håper at det går bra... bevisst slanking i svangerskapet synes jeg er rart, siden du kan egentlig styre vektoppgang hvis den er genetisk forutbestemt for din svangerskap. Noen går jo opp 40 kg i svangerskap, tror ikke de kan styre det akkurat, med vannannsamling, hormoner osv.
Kan skrive under på at det ikke kan styres nei...

Back
Topp