slanking og graviditet

trampe80

Gift med forumet
Er det noen av dere som vet noe om dette??
Jeg er nå en av de som sliter litt med vekta... den kryper stadig oppover igjen etter en slankekur.
Nå har jeg litt lyst til å sette igang og bli kvitt noen kilo, tenkte det skulle være nyttårsforsettet mitt. Men hvordan er det vist jeg skulle bli gravid??? Er det farlig å slanke seg under en graviditet, jeg tenker ikke på sånn super slanking med flerfoldige kg i mnd.
Så lenge jeg får i meg de vitaminene og stoffene babyen trenger er det vel ikke farlig at mamma kvitter seg med elskovshandatakene????

Det er ikke farlig å slanke seg, så lenge man spiser sunt og får i seg de stoffene kroppen trenger. Tvert i mot kan det hjelpe til med å bli gravid hvis man får av seg noen kilo. Pulver-kurer og andre "vidunder"-kurer skal man ikke gjøre mens man prøver å få barn.

Bare start det sunne livet du trampe80, det kan du trygt så lenge du får i deg nok frukt og grønt...

Lykke til!

M

Jeg har blitt slankere mens jeg var gravid.
Legen og jordmor bare skryter av meg. (og minner meg på å få i meg de riktige vitaminer og mineraler som jeg og ungen trenger.)

Er 160 høy og var 99 kilo før jeg ble gravid. - ikke så stolt av det, men viktig å poengtere at jer har endel å gå på, for man skal passe på å gå litt opp i vekt om man i utgangspunktet er normalvektig[;)]
På forrige kontroll (uke33+4) veide jeg 102kg - dvs totalt har jeg gått opp 3 kg.
Er blitt slankere rundt lårene spesiellt, (der det sees best) og litt generellt, men har endel vann i kroppen, så jeg er fortsatt ganske stor[;)] - og så har jeg en baby i magen på nesten toogethalvt kilo (eller deromkring)

Så flink du har vært fiorelina!!!

Bare å stå på!!

M

Jeg prøvde meg på Grete Rohde når jeg ventet første mann og det var ikke bra. Jernlagret og blodprosenten gikk veldig ned.
Men det trenger ikke være slik for alle.
Denne gangen har jeg tenkt og vente til barnet er ute.
Lykke til!!!

Spis riktig og hold deg i aktivitet så er det ikke farlig. Men igen ting skal overdrives. Blir farlig hvis du ikke får i deg de næringsstoffene du trenger.

høres ut tilat jeg kan starte prosjektet mitt da... Tusen takk for svarene...
Blir nok ikke noe slanking på meg før etter jul, har nok ikke viljestyrke til å starte nå før jul...
Skal begynne et nytt og sunnere liv jeg nå... hehe iallefall er det tanken da...
HAr planer om å stumpe røyken og da...
Og på fredag flytter vi til et hus der vi må gå et kvarter til bussen, så da blir det jo en halvtime obligatorisk spasertur hver dag, skader ikke det heller...

Røyken må du godt kvitte deg med, ja.. bytt den ut med gulrøtter [;)]

Det sies at det skal være lettere å bli gravid når en IKKE røyker[;)]

På BV sine sider et sted, og i avisen sto det at t.o.m beskjeden slanking kan være skadelig for foster. Så jeg anbefaler IKKE slanking!!! Men det går heller an å være bevisst på hva man spiser, ikke putte søtt i munnen hver dag, og spise heller mye frukt og grønt!

Fiorelina: Hvorfor skal man passe på å gå opp i vekt hvis man er normalvektig? Jeg var ca på normalen da jeg ble gravid, og har lagt på meg 20 kg... mest vann og baby. Legen har ikke sagt noe på dette. Bare lurer!!

Er ikke spesialist på området, men vet at jeg som er overvektig har mer reserver å gå på enn en som ikke er overvektig- det er ikke BRA å være overvektig, men som gravid så trenger en gjerne litt mer en før[;)]

Skal leite opp en artikkel eller to om tema[;)]

På Vektklubben, som er et gratisopplegg gjennom Grete Roede har de nettopp startet et prosjekt hvor de skal følge en gravid dame gjennom svangerskapet - hun får oppfølging av jordmor og ernæringsekspert, og resultatene blir å lese på vektklubben sine sider uke for uke. Der skal det fokuseres på riktig kosthold for gravide etc. Ta en titt der da vel.. om du ikke sulteforer deg så er det aldri usunt med et godt og variert kosthold - for både mor og barn.

Lykke til! (jeg sluttet forresten å røyke for 9 dager siden, og jeg har gått ned 20 kg i år, så jeg vet at alt er mulig - men jeg har ikke baby i magen da, så slankinga gjaldt kun meg)

Har ei venninne som sliter og har slitt mye med vekta.. Når hun ble gravid, bynte hun på Grete Rode kurs, der får hun alt tilrettelagt med tanke på graviditeten, og at hun får i seg de næringsstoffene hun trenger..

Lurt å få hjelp fra lege, kurs etc. med tanke på slanking..

Back
Topp