slanking og amming..

_Milla_

Gift med forumet
Sikkert noen som syns spørsmålet mitt er banalt.. men..

Jeg vil ned ca 10 kg til sommeren, uten at det skal gå utover amminga.. Noen som har noen gode råd?

Spiser OK sunt, og går en tur om dagen.. men noe mer?[:D]

Tren tren tren[:D] kutt ut fet mat,, og spis magert og ofte[:D][;)]

ORIGINAL: Kakemonsteret

Meld deg på mor og barn kurs som grete roede fører. [:)] 

Fullammer eller delammer du? Husk på at hvis du fullammer må du få i deg OVER 2000 kcal om dagen.

Fullammer..

tusen takk.. da er det notert [:D]

ORIGINAL: MammaTilMira

trena 2-3 ganger i uka før jeg ble gravid.. det holder tror du?[8|]

hehe.. artig! det skal jeg kjøpe meg.. rokke er jo kjempe moro..[:D]

Jeg vet at GR har kurs for gravide og ammende men grunnen til at helsepersonell fraråder selv den minste form for slanking under svangerskap/amming er fordi at det lagerer seg miljøgifter i fettet vårt(som man tærer på når man slanker seg) som kan gå over til fosteret/melken når man slanker seg.

Sakset fra VG:
miljøgifter som er lagret i fettvevet blir frigjort til blodet når mengden fett reduseres. Disse er det en viss fare for kan komme over i morsmelken.

ORIGINAL: _Milla_

ORIGINAL: MammaTilMira

trena 2-3 ganger i uka før jeg ble gravid.. det holder tror du?[8|]

jeg har selv gått ned 25 kilo siden jeg fødte.... amming har nok mye av grunnen til det,, men jeg spiser ikke alt jeg kommer over, og trener litt spinnig.
Hvis du fullammer og skal fortsette med det, så kommer nok kiloene dine til å gå bort av seg selv...forhåpentligvis for deg[;)] det tok litt tid på meg(noen mnd), men så plutselig gikk di sakte men sikkert bort[:D]

Back
Topp