Slanking og amming

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Er dette ok? Jeg er med i slankekrigen her på babyverden, og siden jeg ammer slanker jeg meg ikke aktivt, men har prøvd å spise sunt og kutte ut alt godis i ukedagene. Ellers spiser jeg masse god mat, holder ikke igjen på noen ting. Jeg har også tatt over de fleste kveldsturene med hunden, og den vanlige ruta bruker jeg 25 minutter på. Da blir jeg varm og god, men det er på ingen måte hardtrening. Minien er snart åtte måneder og spiser masse fast føde, så jeg fullammer ikke lengre. Denne uken gikk jeg ned 1,4 kg. :-o Med en sånn vektnedgang blir jeg nesten bekymret, får minien i seg masse giftstoffer nå?

Er dette ok? Jeg er med i slankekrigen her på babyverden, og siden jeg ammer slanker jeg meg ikke aktivt, men har prøvd å spise sunt og kutte ut alt godis i ukedagene. Ellers spiser jeg masse god mat, holder ikke igjen på noen ting. Jeg har også tatt over de fleste kveldsturene med hunden, og den vanlige ruta bruker jeg 25 minutter på. Da blir jeg varm og god, men det er på ingen måte hardtrening. Minien er snart åtte måneder og spiser masse fast føde, så jeg fullammer ikke lengre. Denne uken gikk jeg ned 1,4 kg. :-o Med en sånn vektnedgang blir jeg nesten bekymret, får minien i seg masse giftstoffer nå?
Er slankin å leve normalt Sundt, så er det bare bra enten du er gravid eller ammer:-) Det har jeg hørt med både lege og helsesøster om.

Slanke seg mens man ammer er ikke bra. Men å spise sunt å bevege seg uten å ligge skikkelig i underskudd på næring er det aldri noe i veien med:) alle har godt av å spise sunn mat og bevege kroppen:)

Slanking under amming er ikke bra. Det var mye du har gått ned men, regner med det meste er vann i kroppen.
Spis sunn mat og mye protein, flott at du har kuttet ut snopet! :D
Gå i rask gange å trill turer, husk å få i deg MYE væske.
Om du har noen lunde peiling på inntak av mat, så hold deg på 1500kcal minst (helst over), ikke bikk under 1000kcal.
Lykke til og stå på! ;)

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet det. ;) Er i akkurat samme båt og gjør som deg. Jeg gikk ned 1,8 kg denne uka, men har ikke gjort noe for å få til det. Så jeg lurer også på dette med giftstoffer. Melkemengden er lik heldigvis.

Slanking under amming er ikke bra. Det var mye du har gått ned men, regner med det meste er vann i kroppen.
Spis sunn mat og mye protein, flott at du har kuttet ut snopet! :D
Gå i rask gange å trill turer, husk å få i deg MYE væske.
Om du har noen lunde peiling på inntak av mat, så hold deg på 1500kcal minst (helst over), ikke bikk under 1000kcal.
Lykke til og stå på! ;)
Takk! :) Ja, jeg vil tro jeg spiser godt over 1500kcal, jeg holder som sagt ikke tilbake, og jeg spiser godt med mat. Skjønner ærlig talt ikke hvordan jeg gikk ned noe som helst... lurte nesten på om det var noe galt med vekta! ;)

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet det. ;) Er i akkurat samme båt og gjør som deg. Jeg gikk ned 1,8 kg denne uka, men har ikke gjort noe for å få til det. Så jeg lurer også på dette med giftstoffer. Melkemengden er lik heldigvis.
Er det ikke rart? Ammer du mye fortsatt? Jeg ammer jo en del, så jeg tenker det må være årsaken, at det fortsatt krever en del energi. Koser meg i alle fall med helgegodis nå, det må være lov etter en sånn uke! ;) Grattis med nedgangen, da, det er jo supert! Har lest inne på ammehjelpen, og der står det at når man delammer kan man redusere litt på kalorimengden (typ til 1800om dagen). Teller ikke kalorier, men spiser som sagt godt, så da må det jo være ok?

Jeg gikk ned 20 kg på 4 mnd, med første da jeg fullammet. Gjorde ikke veldig mye for det, men spiste maks 1600 kcal og gikk turer hver dag :)

Er det ikke rart? Ammer du mye fortsatt? Jeg ammer jo en del, så jeg tenker det må være årsaken, at det fortsatt krever en del energi. Koser meg i alle fall med helgegodis nå, det må være lov etter en sånn uke! ;) Grattis med nedgangen, da, det er jo supert! Har lest inne på ammehjelpen, og der står det at når man delammer kan man redusere litt på kalorimengden (typ til 1800om dagen). Teller ikke kalorier, men spiser som sagt godt, så da må det jo være ok?

Jeg pumper og gir på flaske på dagen og ammer en del på kveld og natt. Gutten er 10 måneder.
Ja, det må jo være ok når man spiser normalt? For å være ærlig så er jeg ikke alltid like flink å spise, så godt mulig jeg ikke får i meg nok hele tiden. Og på mandag hadde jeg omgangssyken og spiste knapt på to dager. :/ Men jeg spiser ikke særlig magert, da. Spiser når jeg er sulten, men er ikke så store mengder.

Takk, og gratulerer selv. :)

Du må absolutt kose deg med snop. ;) Jeg har nettopp spist pommes frites og drukket cola. :P og spist en halv Snickers. ;)

Tror nok ammingen tar mye energi. Jeg merker at det går kort tid fra jeg blir sulten til jeg blir skjelven og kraftløs. Var ikke så ille før.

Raste ned i vekt etter sist fødsel jeg også. 15 kg på et par mnd. Ble ikke noe problem med amminga av den grunn :)

Jeg gikk ned totalt 25 kg på 4 mnd (med babyvekst forstervann og hele pakka) etter førstemann. Gikk kun opp 14 kg i svangerskapet.

Så lenge man spiser sunt og nok er det vel helt innafor

Tror ikke det er farlig nei. Jeg har gått ned nærmere 40 kilo på 9 måneder, jeg har ikke slanket meg. Spist både snop og litt fet mat i blant, går turer men ikke hver uke.
Men tenker det er gravid kiloene som vil av og at nå er kroppen ferdig med å spare så derfor går man fortere ned i vekt :)

I begynnelsen er det ofte mye vann man mister. Men videre framover ville jeg passet på å ikke gå ned mer enn 0,5 kg. Babyen din er så stor så da er det ikke kroppen din som kvitter seg med avangerskapskiloene (vann, ekstra blodvolum, løs hud osv i tillegg til fett).

Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Digg med minus 1.4 kg!

Når du sier "masse god mat", vil jeg gi deg et råd: spis den samme gode maten men i mindre doser :P

Når du sier "masse god mat", vil jeg gi deg et råd: spis den samme gode maten men i mindre doser :P
Poenget her er jo at hun er redd hun går ned i vekt for fort, slik jeg forstår det. Da er det vel ikke noen løsning å spise mindre..?

Jeg gikk ned 45 kg mens jeg ammet forrige gang. Og datteren min har ikke tatt skade av det. Heller motsatt da jeg spiste masse sund og næringsrik mat.
Datteren min har vært over gjennomsnittet i vekt og høyde både før og etter ammeperioden var over:) Så lenge du spiser sunt og variert og ikke er på noen sultekur er det ingen fare.

Det anbefales ikke aktivt å gå inn for å slanke seg mer enn 1 kg i uken, fordi det da frigis mere miljøgifter i melken. Men om man går ned mer uten å gå inn for det er det lilevell mer gunnstig å amme enn å f.eks gi mme. Og de aller fleste går jo ned mye de første ukene. Og å spise sundt og trene er aldri negativt.

Miljøgifter får vi forsovidt i oss fra både mat, klær, møbler osv. Men greit å begrense det der man kan.

Man skal spise veldig lite for at det skal gå utover melkemengden. Så når disse anbefalingene er utarbeidet er det i hovedsak med tanke på miljøgiftene.

Mvh ammehjelper

Back
Topp