slanking- gravid?

Legg heller om kostholdet, spis sunnere.....
Men man må holde seg unna alle slankeprodukter....

Mener du og slanke deg da du er gravid ????????????????
Det ekke helt bra, det skal man ikke gjøre.

Diett er vel ikke tingen, men er du overvektig, er det veldig fint å legge om kostholdet å gå ned i vekt på en sunn måte i svangerskapet.
Bra for både mor og barn. Ingen av partene tjener på en veeldig overvektig mamma. Risiko for SF og SD er større om du er overvektig, fikk jeg høre av jordmor.

ORIGINAL: alice_

Diett er vel ikke tingen, men er du overvektig, er det veldig fint å legge om kostholdet å gå ned i vekt på en sunn måte i svangerskapet.
Bra for både mor og barn. Ingen av partene tjener på en veeldig overvektig mamma. Risiko for SF og SD er større om du er overvektig, fikk jeg høre av jordmor.

Sunt kosthold og trening er jo bare bra uansett om man er gravid eller ikke, men sånne sultekurer og hurtigdietter ville jeg holdt meg unna.

Hard slanking er ikke noe bra når man er gravid. Kroppen kvitter seg med avfallsstoffer som visstnok påvirker barnet også[&:] Et sunt kosthold og naturlig nedgang om man er overvektig er nok det beste[:)]

Hvis man går ned i vekt eller ikke spiser skikkelig i svangerskapet så vil fettløselige miljøgifter havne i blodomløpet ditt. Det er ikke så ille for deg, men for et foster eller et barn som ammes er det ikke bra[8|]

Så spis heller sunt, tren om du vil, men spis skikkelig[;)]

jeg teller kcal, (ca 1500kcal ) men spiser faste, sunne, rutinerte måltid. Er bare 7 uker på vei. har tatt av 2.5kg på 4-5uker. Tenker som så selv da, at nå er det greit, men etter 12uke øker jeg sakte kcal til 1700-2000, det vil si en eksrta skive til lunsj, et ekstra knekkebrød til mellommåltidene.

ORIGINAL: LilleKaisa

Sunt kosthold og trening er jo bare bra uansett om man er gravid eller ikke, men sånne sultekurer og hurtigdietter ville jeg holdt meg unna.

Du kunne slanket deg før du ble gravid eller etter fødselen når du er ferdig å amme! Nå er ikke tida for å slanke seg...

Back
Topp