Slanking av toåring?

Førkna vår er 94 cm og veier 16 kg (litt over 2 år) aldri hørt hun er for tung eller vi bør gi henne lett produkter eller begrense inntak. Hun er glad matglad. Vi spiser magert, sunt og varier. (Spiste magert fra før hun kom så naturlig hun også gjør det)
Jeg synes ikke det er passende, og dette er en grunn til at barn får dårlig selvbilde, når helsepersonell uttaler seg slikt. Joda viktig de tar grep når barnet er kraftig overvektig men ditt barn er helt normal.

Hei . var nettopp på toårskontroll med lille, og fikk beskjed av helsesøster at han burde begynne med lettprodukter, pga vekta. Er et småspist barn, som generelt spiser lite, så jeg syntes det var rart. Han er 90,5 cm og 14,5 kilo. Vi spiser sunt ellers så dette kom veldig uventet på. Hva hadde dere gjort?

Du kan be den helsesøstera å ryke og reise,,, man slanker ikke småbarn!!
Jeg fikk samme beskjed når ene sønnen min var litt over 1,5år. Og jeg ga blanke faen i hva hun sa, gutten min var og er perfekt, nå som han er 7 år så er han aldeles ikke overvektig, det var han ikke da heller, han var over "den perfekte kurven" deres på dataen, men helvette heller, ikke søren om jeg gadd å høre på viss vasset hennes om at han var "for stor".
Om dere spiser sunt og han går på do som vanlig og leker som et vanlig barn så bare ignorer det.

Hei . var nettopp på toårskontroll med lille, og fikk beskjed av helsesøster at han burde begynne med lettprodukter, pga vekta. Er et småspist barn, som generelt spiser lite, så jeg syntes det var rart. Han er 90,5 cm og 14,5 kilo. Vi spiser sunt ellers så dette kom veldig uventet på. Hva hadde dere gjort?
hadde bytta helsesøster! men evt lurt på om noe i kosten kunne vært endra på, mye søtt og godterier, potetgull, junkfoos, smoothieposer osv. hadde ikke slanket en 2åring, men sørget for et godt kosthold

Hadde byttet helsesøster!! Man slanker da ikke en 2 åring. Makan til frekkhet!

Jeg reagerer litt på begrepet å «slanke» ett barn. Men uansett, jeg hadde kanskje hørt med en lege eller en annen helsesøster før jeg begynnte å bytte ut produkter?
Hadde ikke bytta helsesøster på flekken, men kanskje fått en second opinion først :-)

Back
Topp