slankern...

tretroll

Forumet er livet
VIP
Ikke med vilje, altså...men var veldig stolt over å ikke legge på meg i det hele tatt før 12 ukers merket var nådd. hadde liksom gjort regning med at no skal det begynne å komme noen gram. Magen vokser så det skriker nemlig! men den siste uka har jeg tatt av nesten 2 kilo...Noen som vet om det kan være normalt? Knerten får vel næring nok av meg, uansett? Litt bekymra nemlig...

Du bør snart begynne legge på deg litt..barnet trenger næring for å vekse og utvikle seg..for så vidt greit at det tar av deg men du bør ha eit lager å gå på sida du skal gi fosteret div proteiner og vitaminer osv...ta det opp med helsestasjonen eller legen di!

Jeg spiser masse og rimelig sunt altså, håper ingen tror eg faktisk prøver å ta av midt i graviditeten...

Jeg holder i tillegg på å flytte fra sørlandet til østlandet, og fikk beskjed av den gamle legen min at jeg bare kunne glemme å finne en helsestasjon eller lege som tok i mot meg før uke 24, men han skulle prøve å få meg inn på ultralyd i august en gang... Så jeg er litt lost føler jeg, når det gjelder helsevesenet. Men min mor sier jeg skal slutte å bekymre meg, så det burde jeg kanskje...

Det er helt normalt å ta av i første trimester. Ivertfall dersom en er plaget av svangerskapskvalme eller stresser mye. Ofte legger en også om til et sunnere kosthold og dette vil jo også ha betydning for vekten.

Det er helt greit at du ikke kommer til kontroll før uke 24 (du har vel vært til den første kontrollen antar jeg). Det er ikke så mye som skjer før rundt den tiden. Dersom du skulle bli dårlig eller noe så må du jo selvsagt ta kontakt med lege.

Velkommen til oss ivertfall[:D]. Når har du termin?

Jeg la ikke på meg et gram før jeg var 5mnd på vei...
(spydde ikke heller og spiste "normalt" (var jo litt kvalm men..))

Det er helt vanlig å gå litt opp og ned de første 3 mnd. Jeg har også gjort det.
Ps: Jeg ser vi har samme termin 01.01.07, tickern min er litt feil. Jeg skal også føde på Asker og Bærum Sykehus[:D]

tar av enda, jeg...og har ikke vært kvalm en gang...men det snur seg vel tidsnok!
Jeg har 2.januar...men da sees vi jo kanskje te nyttår[;)] gøy!

Er i samme situasjon som deg, magen vokser mens på vekten skjer det ingenting. Har tatt av 1-2 kg. Har litt dårlig mat lyst, men prøver å spise normalt. I begynnelsen er det en del som tar av, barnet tar heldigvis næringen den trenger uansett. Men det kan gå utover din helse. Kiloen kommer nok etterhvert. Ikke noe grunn å beskymre seg.

Back
Topp