Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi så mye? Har en bmi på rundt 31 tror jeg nå ....Her er krav 40bmi og ventetid på rundt 1 år
Da er den jo ikke så veldig høyOi så mye? Har en bmi på rundt 31 tror jeg nå ....
5 til 10 % har jeg lest.Og så må du gå ned så og så mange kilo før du får bli operert. Du må legge om livsstil helt, og de må se at du klarer å starte selv. Husker ikke hvor mye du må gå ned, selv om jeg nettopp har diskutert det med noen som skal igjennom det.
Hvordan synes du livet er etterpå ?Bmi på 40 eller bmi på 35 med tilleggsykdommer som kan komme av overvekten spm feks diabetes.
Jeg ventet i nøyaktig ett år. To dager før fristen ble jeg operert![]()
Mitt er helt fantastiskHvordan synes du livet er etterpå ?
40 i bmi. Eller 35 pluss tilleggssykdommer. Ventetid er forskjellig på de forskjellige sykehusene. Den som er her er 1 år ca. +/-.
Dette stemmer. Mamma har tatt gastric sleeve, og hadde vel 37 i bmi. Men hun fikk pga en tilleggssykdom. Om du har bmi på 31 vil jeg råde deg til å prøve å gå ned uten operasjon. Det er siste utvei! Vet godt hvor vanskelig det kan være, men mamma har ikke fått det noe bedre etter operasjonen, og jeg kjenner også til flere som har fått problemer i ettertid, evt lagt på seg igjen.
Ja jeg vet det er risikofylt , kjenner 2 som har hatt vellykket og ei som har plager i ettertid (men hun spiser 3 porsjoner til ett måltid så )En slik operasjon er ikke noen quick-fix, og jeg vet om folk som har dødd under operasjonen også.
Kjenner mange som har tatt den, og noen har vellykkede resultater, mens andre legger på seg igjen ettersom den lille magesekken utvider seg. Par av de jeg kjenner klarer i dag å spise mer enn det jeg får ned til et måltid.
I tillegg så har man de tilfellene der man ikke får i seg nok næring etterpå, får problemer med tarmslyng etc.
Tenk deg i alle fall grundig om før du gjør noe slikt. Privat får du også noe som heter gastric binding, som er reversibelt, her mener jeg du kan ha laverer BMI. Sjekk ut sidene til Aleris.
Ikke gjør det. Bivirkningene kan ødelegge livet ditt.Noen som vet hva kravene for å få slanke operasjon gjennom der offentlige er?
Og hvor lang vente tid det er ?
Også intreserte i ca pris på privat