Slankeoperasjon

MiaDenPia

Elsker forumet
Noen som vet hva kravene for å få slanke operasjon gjennom der offentlige er?

Og hvor lang vente tid det er ?

Også intreserte i ca pris på privat

Her er krav 40bmi og ventetid på rundt 1 år

40 i bmi. Eller 35 pluss tilleggssykdommer. Ventetid er forskjellig på de forskjellige sykehusene. Den som er her er 1 år ca. +/-.

Og så må du gå ned så og så mange kilo før du får bli operert. Du må legge om livsstil helt, og de må se at du klarer å starte selv. Husker ikke hvor mye du må gå ned, selv om jeg nettopp har diskutert det med noen som skal igjennom det.

Diskuterte med en som tok operasjon i ung alder... Han gikk ned sykt mye men han var super tydelig på han viste ikke om han hadde gjort det... Han hadde gitt mye for å prøvd enda en gang for tusende gang å slanke seg.... Han følte livskvaliteten med følgende av operasjonen ikke var noe gøy:/

Og så må du gå ned så og så mange kilo før du får bli operert. Du må legge om livsstil helt, og de må se at du klarer å starte selv. Husker ikke hvor mye du må gå ned, selv om jeg nettopp har diskutert det med noen som skal igjennom det.
5 til 10 % har jeg lest.

Bmi på 40 eller bmi på 35 med tilleggsykdommer som kan komme av overvekten spm feks diabetes.

Jeg ventet i nøyaktig ett år. To dager før fristen ble jeg operert :p

Hvordan synes du livet er etterpå ?
Mitt er helt fantastisk :D
Jeg angrer ikke ett eneste sekund :)
Jeg gikk ned 56 kilo på 9 mnd. Klart hodet følger ikke helt med på det å jeg føler meg fort stor nå å er redd for å bli stor igjen. Men det er å det eneste.
Men jeg tåler alt av mat, reagerer kun på biola :p
Det er nå 2,5 år siden :) å vekten har holdt seg stabil til nå :) nå er jeg gravid Da så det forklarer jo det :p

40 i bmi. Eller 35 pluss tilleggssykdommer. Ventetid er forskjellig på de forskjellige sykehusene. Den som er her er 1 år ca. +/-.

Dette stemmer. Mamma har tatt gastric sleeve, og hadde vel 37 i bmi. Men hun fikk pga en tilleggssykdom. Om du har bmi på 31 vil jeg råde deg til å prøve å gå ned uten operasjon. Det er siste utvei! Vet godt hvor vanskelig det kan være, men mamma har ikke fått det noe bedre etter operasjonen, og jeg kjenner også til flere som har fått problemer i ettertid, evt lagt på seg igjen.

Dette stemmer. Mamma har tatt gastric sleeve, og hadde vel 37 i bmi. Men hun fikk pga en tilleggssykdom. Om du har bmi på 31 vil jeg råde deg til å prøve å gå ned uten operasjon. Det er siste utvei! Vet godt hvor vanskelig det kan være, men mamma har ikke fått det noe bedre etter operasjonen, og jeg kjenner også til flere som har fått problemer i ettertid, evt lagt på seg igjen.

Ja det er vell det beste

En slik operasjon er ikke noen quick-fix, og jeg vet om folk som har dødd under operasjonen også.
Kjenner mange som har tatt den, og noen har vellykkede resultater, mens andre legger på seg igjen ettersom den lille magesekken utvider seg. Par av de jeg kjenner klarer i dag å spise mer enn det jeg får ned til et måltid.

I tillegg så har man de tilfellene der man ikke får i seg nok næring etterpå, får problemer med tarmslyng etc.

Tenk deg i alle fall grundig om før du gjør noe slikt. Privat får du også noe som heter gastric binding, som er reversibelt, her mener jeg du kan ha laverer BMI. Sjekk ut sidene til Aleris.

En slik operasjon er ikke noen quick-fix, og jeg vet om folk som har dødd under operasjonen også.
Kjenner mange som har tatt den, og noen har vellykkede resultater, mens andre legger på seg igjen ettersom den lille magesekken utvider seg. Par av de jeg kjenner klarer i dag å spise mer enn det jeg får ned til et måltid.

I tillegg så har man de tilfellene der man ikke får i seg nok næring etterpå, får problemer med tarmslyng etc.

Tenk deg i alle fall grundig om før du gjør noe slikt. Privat får du også noe som heter gastric binding, som er reversibelt, her mener jeg du kan ha laverer BMI. Sjekk ut sidene til Aleris.
Ja jeg vet det er risikofylt , kjenner 2 som har hatt vellykket og ei som har plager i ettertid (men hun spiser 3 porsjoner til ett måltid så )

Ca 80.000-100.000

Hvis du har en bmi på 31 så er du faktisk ikke særlig tjukk. Begynn med å jobbe med psyken, bli heller glad i deg selv, så skal du nok se at du ikke trenger noen operasjon. De få kiloene du ønsker å gå ned skal du nok klare om du virkelig vil, men kanskje ser du også at du ikke trenger det?

Back
Topp