SLANKEKRIGEN!

Noka er en shake-kur? Eller? Jeg har virkelig ikke oversikten [:D] Jeg tror nok fint det kan la seg kombinere om man kutter ut basic ting som melprodukter, potet, ris, pasta og frukt.

Korrekt. [;)] Jeg erstatter alle måltider, bortsett fra middag som blir lavkarbo. Det viktigste er at jeg har troen på det (og det har jeg), så da er det bare om å gjøre og komme i en state of mind. Spennende å se når behovet for goodies blir størst. [8D]

ORIGINAL: Heffalompen.

ÅÅÅ er det så strengt??
trodde man kunne spise masse av det meste uten om korn,frukt og sukker men fedon brød hva er det egentlig laget av?
vi lager bare hjemmelaget brød og finnes det noen gode oppskrifter på lavkarbo brød?

Ja, her er en oppskrift. Jeg har ikke testet den selv, men andre skryter av den:

Oppskrift på lavkarbo brød som er kjempe godt.
Dette er et brød som ikke inneholder de spesialingrediensene som er dyre eller vanskelige å få tak i.
Bare vanlig matbutikkingredienser. Billig og bra.
Brødet henger godt sammen, og smaker supert.
Det ser ut, kjennes og smaker som vanlig grøvbrød.

3 dl (en boks) Cottage Cheese
7 egg
½ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje

Linfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen. Eventuelt kan du knuse frøene. Det blir like bra.
Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l.
Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).
Brødet hever bittelitt, men ikke mye.

Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din.
Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).
Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.
Husk å bruke bakepapir i forma.

HERLIG brød. Faller ikke sammen når det er avkjølt heller.
Det inneholder i underkant av 3 g karbo per 100 gram, litt avhengig av merket på ingrediensene, så man kan tillate seg å spise litt av det også.

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Korrekt. [;)] Jeg erstatter alle måltider, bortsett fra middag som blir lavkarbo. Det viktigste er at jeg har troen på det (og det har jeg), så da er det bare om å gjøre og komme i en state of mind. Spennende å se når behovet for goodies blir størst. [8D]

Hehe, jeg er VELDIG spent på viljestyrken min nå i påsken... [8D] Mamma disker alltid opp med sinnsykt god mat!
OG syke mengder candy... [8|]

Yey, da er de første resultatene mine på plass [:D] Gått ned nesten 1,5 kg siden i går [:)]

litt for innsatsen.

Jeg har gått ned 1,2 kg fra i går til i dag. Veier meg ikke hver dag, men av og til faller jeg for fristelsen. [:D]

har gått ned 3.2 kilo jeg [:D] men nå har jeg vært syk da , så har ikke akkurat fått i meg mye mat , men fornøyd med kiloene som er av ..

ORIGINAL: Svartengel

Meldte eg ikkje meg på her??? 

Ikke fått noen pm eller noe av deg med påmelding [:-]

ORIGINAL: Escuro

ORIGINAL: Svartengel

Meldte eg ikkje meg på her??? 

Ikke fått noen pm eller noe av deg med påmelding [:-]

Hmmm.. Kor har eg sendt det då[:-][:-]

-2kg på meg på under en uke. fornøyd med det! [;)][:D]

har gått opp 200g. [>:]  legger ved en link til bloggen min her, der ligger målene mine! de går i det minste nedover ![X(]

http://swoon.blogg.no/?c=1303030307

Nettopp prøvd denne oppskriften, lavkarbo, altså: [:)]

Ca. 1 karb per skive.

4 egg
1/2 boks creme fraiche eller kesam (jeg brukte vanlig kesam)
1.5 ts bakepulver
4 ss linfrø
60 g kruskakli
50 g sesamfrø
45 g solsikkekjerner
3 ss olje

Bruk gjerne smør istedetfor olje og litt salt i tillegg.

Jeg synes det var kjempegodt. [:D]

Jeg kom over en annen oppskrift:

Smelt et par osteskiver i mikroen på full effekt i 2-3 min, og vips, deilige sprø ostechips. Enten naturell eller med krydder.

Google det hvis du vil.

Escuro, har du prøvd det?

Heffalompen. skrev:

Hei du kan bare trekke meg ut, blir for mye tull her inne nå...

TAKK FOR MEG OG JEG ØNSKER DERE MASSE LYKKE TIL JENTER

Forlater du BV...? 

Da har eg gått ned 0,5 kg eller 0,6%  :D :D

Så da ser eg faktisk 80 tallet :D :D Herlig :D

Back
Topp