SLANKEKRIGEN!

Escuro

Forumet er livet
VEKTNEDGANG:

Escuro -4,7 %
FrkStrikkepinne
Ariana -2 kg
Heffalompen -2,92 %
CrazyBeautiful -2,7 %
Klesklypa
mariannnilsen -5,3 %
Saccosekk -1,4 kg
Svartengel -2,4 %

HVER SØNDAG skal listen oppdateres med hvordan du ligger an.
Slik regner du prosentnedgang;
Ukens vektnedgang/forrige ukes vekt *100

Eks; Hvis du ved start veier 90kg og den første uka går ned 1,2 kg ser regnestykket slik ut:
1,2/90*100

[hr]

Lyst å være med? Send meg en PM med vekt og/eller bmi og hva som er målet ditt.
Du trenger ikke offentliggjøre vekten din om du ikke ønsker! Da kan du istedet heller offentliggjøre bmi, eller du kan være så diskrèt at du kun opplyser hvor mange kilo du har gått opp/ned siden start. INGEN VIL BLI HENGT UT, vi er alle i samme båt.

Denne tråden er ment som hjelp og motivasjon for alle som har litt for mye, og som vil bli kvitt noen kilo.
Her kan vi inspirere hverandre. Alle deltagerne bruker den metoden DE synes fungerer best. Vi tar ukentlige oppsummeringer (hver søndag) på fremgangen og hva man har gjort iløpet av uken for å nå målet sitt. På denne måten kan vi få oversikt og se at det vi gjør faktisk fungerer og at målet er innen rekkevidde om man bare gjør de rette tingene og opprettholder motivasjonen sin.
I tillegg vil dette også være et hjelpemiddel for dem som føler at de står fast, for man vil få input til hva man kunne gjort annerledes, eller hvordan man kan få fortgang i en stillestående vektnedgang.

Søndagene vil vi oppsummere hvilken vektforandring man har hatt siste uken, om man har vært i fysisk aktivitet, hvilken metode man bruker for å nå målet sitt og hvordan man synes det går. Det er fullt mulig å ta imot tips og råd fra andre og prøve seg frem dersom man er usikker eller ikke har funnet en metode som man føler seg komfortabel med. Jeg tar gjerne imot PM med linker som kan legges ut her i hovedinnlegget.

HUSK:
Ta FØR-bilder.
Mål omkrets på mage, armer, lår etc.
Dette er til stor hjelp når du føler det står stille og motivasjonen mangler.

Deltagere:

Escuro .....................................(bmi 30. Mål: 22)
FrkStrikkepinne ..........................(bmi ca 29)
Ariana ......................................(skal ned 30 kg)
Heffalompen ..............................(bmi 28,9. Mål: 22)
CrazyBeautiful ...........................(skal ned 15 kg)
Klesklypa ..................................(skal ned 20 kg)
mariannnilsen............................ (skal ned 15 kilo)
Saccosekk ................................(bmi 23,5. Mål: 21,2)

LINKER:

BMI-kalkulator

Facebook: Lavkarbo-gruppe

Lavkarbo.no

Vektklubb.no

Hmm, Æ gjør jo ikke så mye om dagan da.. Pga. bekkenet mitt, også har æ ikke badevekt :P Men æ kan jo være med å gjøre et forsøk [8D] Men forvente ikke det helt store.. -.-

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

Hmm, Æ gjør jo ikke så mye om dagan da.. Pga. bekkenet mitt, også har æ ikke badevekt :P Men æ kan jo være med å gjøre et forsøk [8D] Men forvente ikke det helt store.. -.-

Jeg er ikke i særlig aktivitet selv heller, så du er ikke alene der [8D] Men jeg drar nok frem rulleskøytene mine i ny og ne nå fremover. Om de ikke knuser under meg da, hahaha! Men ettersom du ikke har badevekt, kan jeg anbefale å bruke målebånd istedet. Og veie deg når du er hos andre. Men det er lurt å ta før-og-etter bilder, da ser du fremskrittene veldig. Og huske å måle omkrets på mage, armer, lår og rumpe.

Aner ikke BMI, vekta hater eg.
Meeeeen, lyst å gå ned 30 kg....
så here it goes! [&:]

PM sendt[:D]
I'm in! (dessverre)
Men gleder meg faktisk litt til oppsumering på Søndag[:D]

ORIGINAL: Heffalompen.

he så denne tilfeldigvis nå
jeg driver faktisk med en suppe diett som går over 7 dager skal vissnok gå ned mellom 2-7kg på en uke....
ikke vet jeg men jeg prøver da [:)]
har vekten min inne men har ikke sjekket BMI en min men legger ved en link til bmi måling så det kan bli lettere[:)] ;-)
er ikke så ofte innom her lengre men håper det går greit om jeg kan bli med for det [:)] ikke hver dag men sånn innimellom om det er greit?

http://www.bmi-kalkulator.no/

har foresten en BMI på: 28,91 så jeg er klasifisert som overvektig....

Selvsagt får du bli med! [:D] Så lenge du oppdaterer oss en gang iblant om hvordan det går, så holder det i massevis [:)]
Du må oppdatere oss på den suppedietten forresten, hvordan det går. Har du akkurat startet?

Ene svogeren min begynte på ketolysekuren (lavkarbo, samme som jeg kjørte i fjor) for snart 1 måned siden. Og han har gått ned 12 (TOLV!!!) kilo til nå. Synes nesten det er urettferdig, jeg brukte 3 måneder på 13,5 [8D]
Jeg skal tilbake på lavkarbo/ketolyse i morgen. Har sendt samboern en lang handleliste bestående av kjøtt og grønnsaker [8D]

Her er noen grønnsaker med veldig lavt innhold av karbohydrater:

Isbergsalat
Lollosalat
Brokkoli
Blomkål
Asparges
Squash
Aubergine

Disse ligger på ca 1-2 % karbohydrater.

I tillegg har disse matvarene ingen karbohydrater:

Kjøtt
fisk
ost (inkluderer smøreost)
kjøttpålegg
bogskinke

Så koselig at jeg får være med[:D]
Ja jeg startet i dag[:D] også vil jeg veldig gjerne gå ned til ca 22 på BMI en så jeg ligger innen for normalen.
det er laang ned på vekt skåla så jeg håper virkelig jeg klarer det og ikke går på en smell [&:] det er mange kg det er snakk om, jeg går i tillegg på en detox kur nå så jeg drikker ca 1,5l hver dag av denne kuren smaker ikke så ille minner meg om is te faktisk[:D]
jeg har dietten på dataen om noen skulle være inr.[;)]

Jeg har vurdert den, men det finnes så mange forskjellige oppskrifter, så jeg tenkte jeg skulle la noen (deg, hehehe [8D]) være prøvekanin først. Om resultatene er bra, prøver jeg gjerne [:D]
Er mange kilo i mitt tilfelle også. Pr nå? Ca 22-23. Men jeg SKAL klare det. Med tiden til hjelp, og dere til å oppmuntre meg.

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Escuro, sleng ut en ukesmeny når du har tid til det? Bare for å se hva du spiser i løpet av en uke på lavkarbo.

Will do! [:D]

LAVKARBO ukesmeny!

Jeg gikk på ketolysekuren i fjor sommer, da veide jeg alt av grønnsaker og salater for å ikke overskride 15 g karbohydrater om dagen. Men kjører man vanlig lavkarbo og ikke teller, kun fokuserer på å holde seg unna fy-varer (potet, ris, pasta, mais, brødvarer, frukt - for å nevne noe), kan man legge opp en meny omtrent som denne under her (de med * er forklart nærmere i bunnen av menyen). Jeg har kun nevnt lunsj i èn meny, rett og slett fordi man fort skjønner basicen og systemet. I tillegg vil man også oppleve at man er mindre sulten og spiser sjeldnere, rett og slett fordi blodsukkeret blir mer stabilt.

MANDAG:

Frokost:
Omelett m/ skinke, ost og paprika

Lunsj:
Resten av omeletten

Middag:
Kyllinglår med ovnsbakte tomater og salat.
Litt dressing.

Kvelds:
2 skiver Fedonbrød med pålegg (skinke, ost, Nora syltetøy uten sukker, stekt egg, laks e.l.)

TIRSDAG:

Frokost:
Egg og bacon

Middag:
Koteletter med soppstuing og dampkokt blomkål/brokkoliblanding
Saus laget av creme Fraiche og grovhakkede pepperkorn

Kvelds:
Salat med kylling, ost og minimais.

ONSDAG:

Frokost:
2 skiver Fedonbrød med pålegg på (se mandag kveld)

Middag:
Fiskesuppe laget av 1-2 bokser creme fraiche med stekte biter av fisk oppi. Tilsett feks paprika, aspargestopper, sellerirot, squash e.l.

Kvelds:
Egg og bacon

TORSDAG:

Frokost:
Omelett med bacon og purreløk

Middag:
Kyllingbryst i ildfast form. Creme fraiche blandet med 1-2 ts dijonsennep helles over filetene. Toppes med parmesanost. Stekes i ovnen på 200*C i 50 min. Aspargestopper innsurret i bacon stekes på stekepanne. Squash, champignon og paprika i terninger stekes ved siden av.

Kvelds:
Omelett (om du ikke spiste den til lunsj)

FREDAG:

Frokost:
Fedonbrød med eggerøre og laks eller annet pålegg

Middag:
Hjemmelagde kjøttboller av kjøttdeig og litt tacokrydder. Legges i ildfast form sammen med oppkuttede grønnsaker (squash, aubergine, tomater, purre etc). Hell over 2 bokser grovhakkede tomater, toppes med ost. Stek i ovnen til osten er gylden.

Kvelds:
Middagsrester eller skive.

LØRDAG:

Frokost:
Egg og bacon

Middag:
Wok med biffstrimler, diverse grønnsaker og litt woksaus (utskeielse, moahaha! Men du kan DRITE I å ha ris til!!!! [8D])

Kvelds:
Kyllingsalat

SØNDAG:

Frokost:
Salat med egg

Middag:
Ovnsbakt laks med rømme og kokte grønnsaker

Kvelds:
Brødskiver eller salat med lakserester

[hr]

Menyforslagene over er tatt litt ut fra luften her og nå.
Her er alternativer til
FROKOST:
- Fedonbrød (lavt karbohydratinnhold, får kjøpt på Rema1000) med pålegg (kjøttpålegg, majones, ost, Nora syltetøy uten tilsatt sukker
- Egg og bacon
- Omelett med skinke, ost og grønnsaker (paprika, tomat, squash)
- Salat (laget av isbergsalat*, agurk, tomat, babymais*, paprika, kylling, ost/fetaost, skinke, 1-2 sukkererter*, dressing/majones, nøtter, selleristang)

MIDDAG:

TILBEHØR til middag:
Varmet Creme Fraiche med litt krydder fungerer godt som saus.
Blomkål, brokkoli, aspargestopper, squash, sellerirot, aubergine og purreløk har lavt innhold av karbohydrater. (HOLD DEG UNNA: Gulrot, kålrot, potet, løk, kål)
Om du vil gjøre noe litt ekstra, kan du surre aspargestoppene inn i bacon og frese dem på stekepanne. Eller du kan lage en form med noen grønnsaker med hakkede tomater/hermetiserte tomater over. Eller bruke creme fraiche som basis her også. Creme fraiche er blitt min venn i matlagingen fordi den tåler oppvarming bra. Rømme er et must til fisk, men den kan skille seg under oppvarming.

FORKLARINGER:
Isbergsalat* = Kinakål kan også brukes, men har høyere innhold av karbohydrater. Lollosalat har halvparten så mye karbs som isberg igjen.
Babymais* = Vanlige maiskorn er fulle av karbs! Babymais har veldig lavt innhold. Om du MÅ ha mais, bruk kun en spiseskje i salatbollen.
Sukkererter* = Har forholdsvis høyt karbsinnhold. Jeg har likevel brukt et par sukkererter for å piffe opp salaten.

escuro:
du kan jo bruke denne suppen som en del av karbo løpet faktisk for grønnsaksuppe kan man jo spise [;)]
lagde en liten dagbok jeg også akkurat som deg er lettere å finne frem til ting da hehe[:D]

Enig i den, er lettere å ha kontroll på sin egen fremgang [:D]

DA er jeg igang! Skal få samboern til å ta FØR-bilder av meg i ettermiddag. Målene har jeg tatt allerede, men det er noen uker siden. Så kanskje han skal hjelpe meg med å kontrollere at det er riktig.

ORIGINAL: saccosekk

ja, jeg har veldig lyst å være med :) sendt pm! :)

Da er du skrevet opp! [:D]

Hrmf. Jeg veide en fedon-brødskive i dag, bare for å oppdage at ÈN skive inneholder ca 6 karbs! [:'(] Så jeg har fått i meg 12 karbs allerede i dag. Om jeg skal kjøre den beinharde ketolysekuren igjen, ligger grensen på 15 karbs... 20 for menn.
Lavkarbo er det nå fremdeles. Så om man ikke vil ha den superstrenge varianten, kan man helt trygt spise fedonbrød [:D]

Da er hovedinnlegget oppdatert med de første linkene. Dette er til lavkarbo da... Men kom gjerne med linker til andre sider! Det finnes mange veier til målet! [:D]
Om man velger å telle kalorier, trene, telle karbohydrater, ligge unna fett eller kutte ut søtsaker... Spiller ingen rolle HVA dere velger, det finnes ingenting som er det eneste rette her. Og det vil også variere hva som fungerer for hver og en av oss. Så det viktigste her er å støtte og hjelpe hverandre og være hverandres heiagjeng! [:D] Så linker og tips mottas med glede! [:)]

Da står denne i ovnen... Slenger inn oppskrift her også. Regner med jeg har lunsj i morgen [8D] Har ikke regnet på karbohydratinnholdet på denne retten, men har kun brukt lavkarbo-vennlige ingredienser. Og feks kylling og parmesan er det null karbs i. Asparges inneholder 1,1 (pr 100 gram), tomatene ligger på 3,5 og squash på 2,2. Resten husker jeg ikke eksakt i hodet [X(]

DAGENS MIDDAG (Lavkarbo):

1 kg kyllingfilet
2 tomater
5 asparges
1 boks champignon
1/2 squash
1/2 boks minimais
1 boks hakkede tomater
1/2 boks creme fraiche
parmesan

krydder (salt, pepper, forest blend)

Skjær filetene i passelige stykker. Stekes på stekepanne til de er hvite, ikke tørrstek eller svi dem. Krydres etter eget ønske (jeg brukte salt, pepper og forest blend, alle på kvern. Forest Blend (santa Maria) er en soppblanding)

Hakk/skjær opp grønnsakene.

Bland creme fraiche og boksen med hakkede tomater.

Legg kyllingen i ildfast form, strø grønnsakene over (eller omvendt). Hell over blandingen med creme fraiche og tomat. Dryss parmesan over det hele.

Stekes på 200*C i 35-40 min. Serveres med en enkel salat.

Jeg har bestemt meg for å bruke Noka. Det gjør jeg rett og slett fordi jeg har brukt det tidligere og vet at det kan funke for meg. [:)] Det er den røde tråden gjennom slankeriet. Da gikk jeg ned 10 kilo på under to måneder. Kiloene kom ikke tilbake over natten heller. Jeg hadde stabil vekt i lang tid.

Samtidig har jeg lyst å prøve lavkarbo, så tanken om å ha en kombo er der, men om det er fordelaktig, det vet jeg ikke, egentlig. Det kan hende jeg kjører Noka som en boost i et par uker før jeg går over på lavkarbo.

Hva gjør dere andre? (bortsett fra Escuro og Heffis siden dere har skrevet om det allerede).

Back
Topp