Ville bare si at jeg kjenner meg godt igjen i det noen av dere sier her. Jeg har aldri blitt mobba for vekta mi, antageligvis fordi jeg var ganske tynn på barne/ungdoms-skolen og vidregående. Jeg la på meg masse i en periode jeg ikke hadde det så bra med meg selv, og de usunne matvanene har hengt ved i mange år, noe som har gjort at jeg har gått opp enda mer. Når man ikke er så veldig fornøyd med utseende sitt, så er det lett å ikke gidde å gjøre det beste ut av det man har heller... Man gir liksom litt opp.
Nå i sommer før jeg visste at jeg var gravid bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Jeg kuttet ut Cola, potetgull ol., kjøpte klær med mere farger, morsomt tilbehør, begynte å sminke meg mer etc. Noen uker etterpå fant jeg ut at jeg var gravid også, så det var jo en ekstra motivasjonsfaktor for å leve sunt! Til nå har jeg gått ned 8 kg, jeg regner ikke med at det kommer til å fortsette, mye av det er nok pga. liten matlyst i fob. med graviditeten, dessuten er det vel ikke akkurat bra å slanke seg når man er gravid heller. Men kiloer eller ikke, bare det å gjøre litt mere ut av meg selv har gjort sitt til at selvtilliten har økt [:)]
Det er langt igjen til jeg når min idealvekt, og nå kommer babyen i første rekke, men jeg føler alikevel at jeg er på rett vei, og det hjelper masse på motivasjonen!