slankehysterier...

x1xiza

Glad i forumet
Eg sliter med vekta..eg gjekk ned 4 kg på 14 dager ! men opp igjen no 1,3 kg...og då blir eg så[:@] og[:(] , men kvifor skal me vera så stygg mot oss sjølv??
kvifor blir me aldri fornøgd sånn som me er??
kvifor gjelder ikkje dei tanker me har om andre også for oss sjølv?
for eg tenker IKKJE negative tanker viss eg ser ei som er litt overvektig, og det er mangen flotte, søte jenter som har litt ekstra!
eg syns jo heller det enn syltynn...så kvifor rakker eg då så ned på meg sjølv!!
Eg har ikkje sjølvdisiplin..blir sint på meg sjølv når eg eter noke usunt..[:(]

eg har veldig liten sjølvtillit frå før , pga av ein ond familie..og går i terapi, mangen ting er blitt mykje betre, men ikkje sjølvtillita..

måtte berre få det ut, for det er så mangen flotte mennesker her inne, så snille og omsorgsfulle!

Klem!!!

Kjære deg.

Skjønner at du ikke har hatt det helt lett, men jeg skal prøve å gi deg trøst jeg..... Angående vekta di synes jeg du ska se på deg selv en gang til jeg.. Se vilken flott jente du er, og tenke over hvor heldig du er som har litt å gå på hvis du skulle bli syk. Bruk kroppen din litt, gå deg noen turer eller gjør annen fysisk aktivitet som du liker, ikke for å redusere vekten men for at du ska føle deg bedre. Det betyr ikke at et menneske er i dårlig form selvom man har litt for mye, mange overvektige er i mye bedre fysisk form enn de radmagre. Gjør ting som gjør at du føler deg vel, og ta noen gode hensyn til deg selv. Synesdu er tøff jeg som tar opp problemet, og skjønner du er flott som ikke ser ned på overvektige!!!!!!

Wenche

Hei vennen.
Jeg er helt enig med deg. Jeg har også slitt med vekta og dårlig selvtillitt. Men jeg ser ikke ned på andre. Bare meg selv. I alle år har jeg fått høre at jeg var tjukk. Ikke veldig , men nok til at jeg ikke var en av de "hotte" damene. Det og at jeg ble mobbet for tennene mine ( før jeg fikk regulering ) gjorde at jeg ble den som mobbet meg selv mest. Jeg var alltid den første som tulla med vekta hvis jeg skjønte at det var der det ville gå. Derfor ble jeg også alle gutters venn. Den alle spurte om ting.
På ungdomsskolen tenkte jeg at ting skulle bli bedere. Nye folk og nye sjanser, men ting ble det samme. Jeg husker at jeg turde for første gang og danse på disco i skolefri og ble ledd ut. Idag danser jeg ikke på byen. Selvtillitten min sier nei.
Jeg husker også en episode hvor en gutt jeg var interessert i møtte meg på barneskolen ( da vi gikk siste året på ungdomsskolen ) og vi hadde en hyrdestund. Senere var det som om jeg var luft for han. Det hendte han tok kontakt for å møtes steder, men alt skulle være hemmelig. Ingen skulle vite. Og dumme meg var så forelsket at jeg ikke så det gale i det.
Etter at jeg begynte i arbeidslivet har ting forandret seg litt, men det er alltid noen der som sier : du kommer aldri til å bli sååå tynn. Det er bare den du er. Deal with it !
Dette gikk hardt innpå meg en periode og jeg mistet 13,5 kg på 1,5 mnd. Plutselig var jeg nede i 65 kg og plutselig la folk merke til meg. og det var selfølgelig de kresne folkene. De som ikke har mer vett i hodet enn en flue. På 1,5 mnd gikk jeg fra ikke noe til - å så tynn du er. Gudskjelov hadde jeg en venninde som sa stopp. Dette er ikke sundt lenger. Du kan ikke gå mere ned for da blir du syk.

Etter mitt første svangerskap gikk jeg ned 36 kg. Jeg la på meg 32 kg under svangerskapet. Vekta har variert mye siden den gang og da jeg ble gravid i april veide jeg 10 kg mer enn jeg gjorde første gang. Dette plager meg litt, men igjennom årene har jeg begynt å skjønne at jeg må være glad i meg selv for at andre skal være glad i meg.

Håper at du også greier og legge fortiden bak deg. Ser du bor i akershus og gir deg gjerne en hjelpende hånd i tunge stunder. Jeg kommer derifra og bor ikke så langt unna.
Uansett er jeg her på nett hvis du lurer på noe.

Klem fra en som bryr seg.

ååå tusen takk!!! det var rørende ord! *tårer i øynene*

me bor i lillestrøm me, bor du langt unna her? kan eg spørra kva du driver med?

Hei du.
Jeg bor i askim. Er oppvokst i sørum så lillestrøm er jeg godt kjent i. Flyttet hit for ca et år siden og bodde på jessheim før det.
Hvis du tenker på yrke så jobber jeg i en bowlinghall. Har jobbet på strømmen før vi flyttet hit. ( samme yrke )

Klem

oki[:)]

går det fint i jobben no som du er gravid? [:)]

Akkurat nå er jeg 100 % sykemeldt. Det blir for mye stress, tunge løft og løping. Pluss at jeg må klatre på maskiner for å fixe den. Og disse er ca 2 meter høyt og meget smalt mellom seg. Klarer ikke komme mellom lengere. Hehe...
Nei, jeg hadde en liten blødning for ca 1 mnd siden og da var det slutt. Risikerer ikke barnet mitt for jobben. Hva gjør du da??
Klem

så klart, det viktigeste er barnet i magen!
eg går på rehabilitering...har ikkje jobbet sida okt-04...[&o]

Synes også dette er vanskelig til tider, men er litt trygt å vite at vi er flere om det, da[:)]

*klem til alle som sliter med vekta [;)]*

Huff da, det hørtes ikke gøy ut. Håper at det går bedre da. Planer om ny jobb? Jeg kjeder meg veldig alene. Å være sykemeldt som jeg er, er skikkelig kjedelig, men jeg har jo sønnen min og han er høyt og lavt.
klem

har du msn? sakstad@hotmail.com

Ja, tror alle som er gravide også har en periode med tristhet. Vekta er en ting som man ikke kontrollerer så mye. Hos meg har det lagt seg rundt rompa og hoftene. Magen har selfølgelig vokst og jeg hater at folk sier - er du så kort på vei?? Er du sikker på at det ikke er to der inne?? Eller - ja, hu er jo ganske stor da.
La meg og mine kiloer være ifred da. Hmrf....

Klem

men eg må berre sei at gravide damer er det NYDLIGESTE SOM FINNES, det syns eg virkelig[:)]

Takk, jeg tar det som et kompliment, selv om du ikke har sett MEG [;)]

jeg har hatt en del av de samme problemene jeg og... Dårlig selvtillitt og problemer med vekta. er ikke overvektig, jeg er bygd kraftig, men allikevel.... hadde kljempe problemer med dette... her skal du være tynn.... du skal lissom være som alle disse syl tynne moddellene for at folk skal like deg. har blitt mobbet i alle år, hatt lyst til og gå ned i vekt. men er ikke alltid like lett... til slutt innså jeg det at jeg er meg selv, jeg er bygd kraftig, og jeg passer ikke til og være syl tynn. det blir ikke noe pent. jeg har fortsatt ikke selvtillitt, men jeg godtar meg som den jeg er så lenge jeg ikke blir som ho "moskva-marit"(beste kjente eks, jeg kom på).... grunnen til at jeg tror jeg har blitt mobbet er at jeg slank sånn sett, men har alltid hatt en slags "gravid-mage", hofter og lår(ganske mye)... men nå, har jeg snart godtatt meg fullt ut som den jeg er. jeg er meg selv, og jeg er unik. ingen er som meg[8D]

Vi skal ikke være som idealer.. vi skal være oss selv, for det er det ideele!

takk alle! og snille søte toveli !!![:)][:)][:)]

KOSE DEG UTE VENNEN[:D]

Jeg er nå 21 uker på vei, og magen min har akkurat begynt å endre litt fasong.. ikke størrelse, bare fasong..

Synes det er fantastisk at jeg ikke har lagt på meg noen kilo ennå, for jeg er såpass stor fra før..
35 kilo over det som er "idealvekta" for en på min høyde..

Jeg har prøvd i mange år å endre matvaner og livsstil for å ta av noen kilo, men har ikke greid det før nå.
Babyen hjelper meg å forbrenne mer, og selv om jeg ikke orker så mye alltid så har babyen vokst uten at jeg er blitt tyngre..
Har også fått litt vann i kroppen, og det skulle jo ha vist igjen på vekta, men det gjør det ikke..

Jordmor mente det var et godt tegn på at JEG har gått ned i vekt mens babyen har vokst[:)]

ENDELIG kan jeg føle meg fornøyd med "vekttapet" - selv om jeg bare ligger stabilt på samme vekta[;)]

Slankekurer o.l virker ikke eller for en kort stund.
Jeg har gått på bailine og var kjempe fornøyd. Gikk ned 10 kg . Her bruker de muskelstimulator som trener kroppen din og strammer opp. Dette er selfølgelig lenge siden, men jeg vil prøve det igjen etter fødselen. Skal også kjøpe den nye boka til DR. Phil. The ultimate weight solution.
Det skal være mye fornuftig i den. Som vil hjelpe med og forandre liv og matvaner.

Klem

Back
Topp