Slankedagboka mi, lissom

lissom

Forumet er livet
Litt usikker på hvor mye jeg klarer å oppdatere denne, da, men får se[;)] Til tirsdag begynner jeg og mannen min på Grete Roede, veldig spent på det! Forventer ikke å gå så veldig mye ned i vekt, men kanskje 10-15 kg i løpet av ett år, kanskje? (Har lyst å si 20, men tror ikke på det selv, egentlig[8D] Redd for å sette for høye mål og bli skuffa...)

Største målet med kurset er i utgangspunktet at vi skal få en sunnere livsstil med mer riktig mat. Vi hiver ikke innpå med godis, men vi spiser ikke særlig sunt likevel, og frokost vet jeg nesten ikke hva er engang...[8D] Er glad hvis jeg klarer å gå ned sakte og BLI DER! Det får bli målet[;)]

Veldig glad hvis noen forteller om sine erfaringer fra Grete Roede kurs, eller liknende![:)]
 
Da er vi igang!

Var på første "møte" igår, og på vekta...[&:] Huff.. hadde gått opp en del i sommer, da... men nå skal det bare gå en vei[;)] Vanskelig å spise nok i løpet av en dag, men det kommer seg nok etterhvert. Egentlig utrolig at jeg er på slankekur og sliter med å få i meg nok kalorier[:D] Håper jeg klarer å holde meg unna kaka på felleslunsjen imorra, det får bli neste mål[8D]
 
det viktigste er frukost vettu:)
 
så mye lykke till:)
 
tror det hjelper myyyye på å ha mannen med.. min mann trenger ikke miste de få grammene han har så..
 
Da var vi på andre møte på tirsdag. Jeg var ganske nervøs, egentlig, var sikker på at jeg hadde gått OPP i stedet for ned...[&:] Føltes jaffal sånn på klær og alt... men neida, ned 1,1kg! [:D] Ser jo at jeg har fått mer rutine på ting, spiser frokost hver dag, og spiser ikke så himnla mye middag som jeg gjorde før. Flinkere til å la vær å spise godteri også, så må bare fortsette sånn som dette[;)]

Kan nevne at gubben hadde gått OPP 1,3kg[8D]
 
Jeg heier på deg søta!

Lykke til[:)][:)]
 
Stå på du!
Kjekt å ha med mannen[:D]
 
ORIGINAL: Minni84

Jeg heier på deg søta!

Lykke til[:)][:)]


Tusen takk, snuppa!!![:)]
Og i like måte, selv om det ser ut som du ikke trenger det, du er jo kjempeflink jo!!! [:D]
 
Oioi, har visst vært på to møter siden forrige oppdatering...

Tredje møtet hadde jeg gått ned hele 300 gram... Huffhuff... Men på forrige møte hadde jeg gått ned 1,2 kg, så nå har jeg til sammen gått ned 2,6 Me like!! Gubben er også endelig på rett vei, han går ned mye fortere enn meg

Men det har skjedd saker og ting etter at vi begynte på kurs:

*Jeg spiser nå frokost hver eneste dag, jeg som omtrent aldri i mitt liv har spist frokost før kl 10
*Jeg føler meg lettere i kroppen fordi jeg spiser oftere og ikke så mye hver gang, jeg får ikke den derre tunge, stappmette følelsen lenger
*Jeg er ikke så godtesugen lenger fordi jeg har et mer jevnt blodsukker
*Jeg er i bedre humør fordi jeg ser vekta går nedover
*Jeg er kommet igang med å bevege meg mer, går til barnehagen på ettermiddagen istedet for å kjøre, osv. Ja, jeg drar faktisk hjem og setter fra meg bilen, og labber bort til barnehagen istedet for å bare kjøre, da får jeg nesten en time trim!!
*Jeg er flink til å holde meg unna godis og kake i uka (selv om det er vanskelig!), og får ikke så dårlig samvittighet de dagene jeg unner meg noe ekstra.

Så dette går veien, og jeg håper at jeg kan klare å leve på denne måten resten av livet
 
Møte nr. 5, har gått ned 0,5 kg sist uke, tilsammen 3,1kg lettere! Hurra![:)]

Hadde egentlig trodd jeg skulle gått opp, fordi vi var i bryllup på lørdag (og hadde skikkelig dagen derpå på søndag med pizza...), så skal absolutt ikke klage[:D]
 
Var på møte på tirsdag, ned 0,7, tilsammen ned 3,8 kg [:D]
Jeg har som mål at jeg skal ha gått ned 5 kg når jeg er ferdig med kurset, og det er to uker igjen, dvs jeg må gå ned 0,6 i uka til da. Jeg håper at jeg skal klare det!

Gruer meg litt til kurset er over, da er vi liksom helt overlatt til oss selv, og må klare oss på egen hånd! Men jeg håper at vi har tilegnet oss såpass med gode vaner at vi kan klare dette uten kursleder. Vi er jo tross alt to om det! (selv om gubben ikke akkurat legger så veldig mye effort i det [8D])
 
Takk!
 
Men tjaa.... sist møte hadde jeg gått ned 0,2 kg[8D] Men tilsammen 4 kg nå da[:D] 
Ett møte igjen, og så skal vi klare oss på egenhånd[&:] Spent på om jeg klarer det. BLir nok ikke like flink lenger da, men forhåpentlig går jeg ikke opp igjen jaffal, men går sakte nedover fortsatt. Time will show![;)]
 
Flinke dere er!!
Grete Roede er konge[:D]
 
Hmmmm, det er vanskelig å holde seg i skinnet når man ikke er på kurs og får oppfølging lenger! Merker det er lettere å skeie ut... [8D] Så må ta meg sammen nå! Hadde bursdag på tirsdag, så blitt en del kake og sånt da.... Men nå er det tilbake til de gode vanene!
 
HAr begynt å veie meg om morgenen uten klær i stedet for rett etter middag som jeg gjorde på kurset, litt mer oppløftende [;)] Har gått ned ca 5 kg nå, det er deilig! Men maaaange kilo igjen. I CAN DO IT! [:D]
 
Nå synes jeg dette er blitt skikkelig vanskelig, jeg.... Det sklir så utrolig lett ut, jeg er ikke noe flink til å holde meg unna søtsaker for tida.... Spiser alt for mye middag osv.... Er så trøtt også, så klarer ikke å få beveget meg nok, og i det hele tatt... ikke særlig i form egentlig. Jeg hadde liksom håpt at jeg hadde kommet så godt inn i vaner etterhvert at jeg klarte meg på egenhånd etter 8 uker på kurs, men.... det ble tyngre enn jeg trodde.
Noen som har gode tips til meg?????????????
 
Åhr, jeg prøver og prøve, men jeg får det ikke til lenger!!! Begynner å lure på om det var noe magisk med det kurset, som forsvant når jeg var ferdig.... Åhr jeg føler meg helt mislykka... Men nå er det mandag (på en måte, jaffal snart ordentlig mandag), og da skal jeg virkelig skjerpe meg! Jeg vil jeg vil jeg vil!
 
Endelig går det riktige veien igjen, men det går treeeeeigt......[8D] Ikke at jeg har så dårlig tid akkurat, men jeg kunne gjerne fått det til LITT bedre [;)]
Så nå har jeg gått ned 7 kilo. Det er jo en del, er det ikke? Det burde synes såpass at jaffal de som kjenner meg godt burde kunne kommentere det? Eller???[&o] Det er jo neeeeesten 10% av kroppsvekta mi! [8D]
 
Syns du er kjempeflink!!! 7 kg er mye ja!! Stå på, dette klarer du!! Vi kan jo backe hverandre opp og motivere hverandre [:)]
 
Back
Topp