slanke sjokkis kake

Maeli

Betatt av forumet
må bare dele denne med dere, lagde den i dag og den er såååå go [:D]

3 egg. 1. 1/2 dl sukker vispes til eggedosis. ha i et beger med lett kesam, gjerne med vanilje smak. tilsett 1 dl kakao, 1 1, 1/2 mel, 2 ts vanilje sukker og 1 ts bakepulver. lag kaffe av 1 ss instent kaffe blandet med 2 ss kokende vann, rør sammen.

ha i bakepapir kledd form, stek midt i ovnen i 30 min på 200 grader. er en bløt mørk konfektkake, med minimalt med sukker og nada smør [:)] og den er gooo hehe..

jeg serverte den med litt jogurt iskrem, jordbær og kiwi.. nam, nma, blir nok fast lørdags kos her den ja [:D]

nam!!! den hørtes god ut. Går selv på Grete roede.. tror det var en lignende en i boka.. men hvor mye mel? 11,5dl? hørstes veeeeldig mye ut

ORIGINAL: skbh

nam!!! den hørtes god ut. Går selv på Grete roede.. tror det var en lignende en i boka.. men hvor mye mel? 11,5dl? hørstes veeeeldig mye ut

Sign!

3 egg. 1. 1/2 dl sukker vispes til eggedosis. ha i et beger med lett kesam, gjerne med vanilje smak. tilsett 1 dl kakao, 1 1, 1/2 mel, 2 ts vanilje sukker og 1 ts bakepulver. lag kaffe av 1 ss instent kaffe blandet med 2 ss kokende vann, rør sammen.

ha i bakepapir kledd form, stek midt i ovnen i 30 min på 200 grader. er en bløt mørk konfektkake, med minimalt med sukker og nada smør og den er gooo hehe..

Den er herved lagret! Jeg elsker moerk sjokolade.. bloet i tillegg, den hoeres fantastisk ut!! Skal proeve den snart.

Regner med man kan bruke vanlig kaffe ogsaa?

Namnam, den hørtes god ut. Må prøves[:D][:D][:D] (Men akkurat nå har jeg "godteforbud", så får bli som belønning om noen uker[8D])

ORIGINAL: catgun

åååå den skal jeg prøve:)

vet du hvor mye kcal det er pr 100 gram?

Dytt:)

hakke peiling desverre, er en magrer utgave av en lett sjokkis kake jeg fikk av ei venninne, har kutta ut 1 dl sukker fra den orginale.. og jeg bruker mager kesam..
kan jo slå opp i kaloritabellen og regne det ut, men orker ikke nå, kanskje jeg gidder en annen dag..[:-]

vanlig kaffe funker sikkert[;)]

Takk for oppskrift, har lagret den [:D]

Den var supergod! Skikkelig saftig. Jeg hadde litt knuste hasselnoetter i ogsaa, utrolig godt! Takk for supert oppskrift- tips

hørrtes godt ut. men,
hvis jeg hadde laget denne kaka så hadde jeg nok spist dobbelt så mye bare si den heter "slanke" sjokoladekake [8D]
jeg for min del har lagt om livsstilen og spiser sunnt, og koser meg med ekte usunn fet sjokoladekake en gang i ny og ne :)

ORIGINAL: EvelinaOgMamman

hørrtes godt ut. men,
hvis jeg hadde laget denne kaka så hadde jeg nok spist dobbelt så mye bare si den heter "slanke" sjokoladekake [8D]
jeg for min del har lagt om livsstilen og spiser sunnt, og koser meg med ekte usunn fet sjokoladekake en gang i ny og ne :)

Skjoenner veldig godt hva du mener, jeg spiser nok ogsaa dobbelt saa mye. Men syns faktisk den var enda bedre enn mange av de fetere variantene:)

når jeg fikk den servert første gang hadde jeg aldri gjetta at den var mager variant nei [:D] skal prøve med litt nøtter i jeg å hehe..

Back
Topp