Slanke seg når man er gravid..

Manne85

Elsker forumet
Noen som har gjort det eller vet om det er bra?

Hvorfor ikke?

Nei du skal ikke slanke deg når du er gravid. Hva er vitsen med det da? Er jo helt naturlig å gå opp i vekt når du er gravid.

Fordi jeg var godt i gang før jeg fant ut at jeg var gravid, og ser ikke vitsen med å stoppe..

Spis vanlig og sunn mat, og gå turer.. Dette er bra for deg, og barnet...

Tror ikke man skal bevist gå inn for å slanke seg når man er gravid. Men så lenge du holder deg i aktivitet og spiser sundt så er jo det bra for både deg og babyen.

Ikke tenk slanking, tenk sunt!
Du har lov til å legge om kosthold, passe på at du spiser ofte og lette måltider, mye frukt og grønt, rett mengde kalorier, og trimme moderat.
Dermed vil du kanskje miste litt fett og bygge muskler, eller i beste fall holde av ekstra fett som ville kommet på, pluss at svangerskapet går lettere, fødselen vil oftest være lettere, og du kommer deg raskere etterpå. Først når du er stort sett ferdig med å amme, kan du tenke slanking. men amming og trilleturer er jo også med på å ta av babyvekta.

Du må ikke slanke deg, og spise lite kalorier, fordi det er ikke bra for verken deg eller babyen.

Man SLANKER seg ikke når man er gravid!!![8|] Spise sundt og gå på turer kan jo du gjøre, for det er jo bare bra for dere!!

Men kan jeg spørre hva du mener med å slanke deg?

Har hørt at hvis man slanker seg når man er gravid kan det føre til tidlig fødsel...

Man slanker seg ikke når man er gravid, men man kan gå på grete rode kurs for å hindre at man legger for mye på seg i svangerskapet. Kurset heter gravide / ammende og kan tas på internett

ORIGINAL: ~MissGravid~Berta~

Man SLANKER seg ikke når man er gravid!!![8|] Spise sundt og gå på turer kan jo du gjøre, for det er jo bare bra for dere!!

Men kan jeg spørre hva du mener med å slanke deg?

Jeg følger et program som heter Libra.. Har gått på kurs tidligere.. Det går ut på å spise hver 3 time, små og sunne måltider. Så det er absolutt ikke noe sulte slanking..

spis sundt å nyt graviditeten så kan du heller stå på etter du har født.. du kan jo gå turer og forskj. treningsøvelser....

Man skal IKKE slanke seg når man er gravid!

Man kan derimot regulere kosten ved å være kalorier bevisst, og dermed ikke gå noe særlig opp i vekt. Man spiser altså det man forbruker, og babyen tar sitt.
Slik blir ingen skadet av det...

ORIGINAL: *Bajas*

Svangerskapet er jo den eneste tiden mange av oss jenter kan ta "fri" fra slanking[:D] Og bare ha et avslappet forhold til kroppen...[;)]

Men hvis man absolutt må, så er det jo ikke noe i veien med å telle kalorier, så lenge kaloriinntaket blir økt til hva et svangerskap trenger..Så er man sikker på at babyen får det den trenger. Dette er jo noe man kan snakke med jordmor om.. Syns ikke man burde gjøre det på egenhånd hvertfall[;)]

Tro meg, det nytter ikke å ha et avslappet forhold til kroppen når man føler seg som et fjell, hehe

vil heller gå ned noen kilo, da vet jeg at jeg føler meg bedre,.;)

I mitt hode er slanking = gå ned i vekt..

Synes det kommer mer ann på hvor fort og hvordan det gjøres for om det er bra eller dårlig i svangerskapet..

det er vell en selvfølge at man ikke skal slanke seg når man er gravid vell??
om man veier 200 kg kansje ja men..

Slanking, i betydning tape vekt (= ikke gå opp det babyen++ veier), er ikke bra hverken under graviditet eller amming. Dette fordi kroppen da bruker av ditt fett til å lage baby/melk til baby, hvilket igjen betyr at miljøgifter som er lagret i ditt fett gjennom årenes løp blir frigjort og i verste fall kan skade babyen.. Og uansett, hvorfor ta sjansen på at babyen ikke får det han trenger, så lenge det er snakk om en så kort periode av livet?

Back
Topp