slank...

MammaTilEmilie

Gift med forumet

hva med lavkarbo/ketolyse?

Funka kjempe fint for meg. Skal begynne på det snart igjen etter en alt for lang pause

ORIGINAL: Lois Lane

Funka kjempe fint for meg. Skal begynne på det snart igjen etter en alt for lang pause

hvordan funker det?
er det att du ikke spise poteter og slikt?

kan du aldri mer spise det feks?
Eg er litt for glad i poteter men spiser kansje 1 potet istedet for 2 og sånn og tar mer grønnsaker og slitk

Skvis inn styrketrening.
Last ned eller kjøp 30 day shred, eller noe liknende du kan trene hjemme. Det er så fort gjort at du rekker trim og dusj mens ungen sover middagshvil. [:)]

har du prøvd og unngå karbohydrater? som ris, poteter, pasta, bananer å sånn?
jeg prøver på det nå. har en kompis som har ungått å spise det i noen uker nå og han har gått ned masse, uten å trene.
kan spise så mye egg og bacon du vil og kjøtt og fisk. ++++
bare god mat.

ORIGINAL: toneany

Skvis inn styrketrening.
Last ned eller kjøp 30 day shred, eller noe liknende du kan trene hjemme. Det er så fort gjort at du rekker trim og dusj mens ungen sover middagshvil. [:)]

Ho sover ikke på dagen men kan prøve det på kveldstid ja :)

så vidt jeg forstår er det vel ikke det at du trenger å gå mer ned i vekt, men ønsker å "stramme opp litt"? Hva med rockering? Jeg har ikke prøvd, men har sett mange gode resultater her inne [:)]

ORIGINAL: Lois Lane

Dersom hun ikke er overvektig, bare har gravidform på magen, så skal hun ikke gå på ketolyse iallefall. Man må ha minst 10 kg å gå ned for å gå på ketolyse.
Lavkarbo anbefaler jeg veldig da, men man trenger ikke være manisk. Det er utrolig mye karber i vanlig norsk mat, så man kommer langt med å spise lavkarbobrød og droppe ris og pasta (de er værre enn potet).

Generelt tror jeg nok det er trening som mangler, spesielt styrke.

Leit å høre!

Det KAN være at du har fått delte magemuskler (diastasis recti (rectus) som følge av graviditet og/eller fødselen (KS).
Noen får det, og det kommer an på hvor langt de rette magemusklene strekkes til side under svangerskapet og hvor godt de går tilbake etterpå.
Under KS så drar legen musklene til sides litt, for å få plass til å få ut barnet, dette kan for noen også føre til delte magemuskler.
En annen faktor som spiller inn er hvordan en trener magen. Vanlige situps er direkte skadelige å gjøre dersom en har en liten svakhet i de rette magemusklene, og kan gjøre det verre.

Dersom du er slank men det likevel ser ut som du er 4 mnd på vei, at magen buler ut på et vis og/eller henger som en pose, kan det være det er dette som plager deg.

Du kan enkelt sjekke dette selv:
Legg deg på ryggen med bøyde knær.
Legg fingrene flatt på magen /rundt der med navlen med fingrene samlet og pekende mot underlivet.
Løft ryggen litt uten å stramme musklene - kjenne med fingrene om du kjenner en glipe mellom musklene i midten av magen. (fra null til en liten cm kan være normalt). Har du mer, har du det som kalles diastasis recti (rectus).

ja har blitt litt lite trening i det siste..
pga dritt vær har det vert lite eg har "orka" og gå ned dissa bratte isbelagte veiane me barnevogn

har du tips til hva som forbrenner mye på treningsstudioet?

legger til:
Eg er slank over resten av kroppen.. er kun magen..
og magen er og steinhard som når eg gikk gravid, henger ikke

ORIGINAL: MammaOkt

Leit å høre!

Det KAN være at du har fått delte magemuskler (diastasis recti (rectus) som følge av graviditet og/eller fødselen (KS).
Noen får det, og det kommer an på hvor langt de rette magemusklene strekkes til side under svangerskapet og hvor godt de går tilbake etterpå.
Under KS så drar legen musklene til sides litt, for å få plass til å få ut barnet, dette kan for noen også føre til delte magemuskler.
En annen faktor som spiller inn er hvordan en trener magen. Vanlige situps er direkte skadelige å gjøre dersom en har en liten svakhet i de rette magemusklene, og kan gjøre det verre.

Dersom du er slank men det likevel ser ut som du er 4 mnd på vei, at magen buler ut på et vis og/eller henger som en pose, kan det være det er dette som plager deg.

Legg fingrene flatt på magen /rundt der med navlen med fingrene samlet og pekende mot underlivet.
Løft ryggen litt uten å stramme musklene - kjenne med fingrene om du kjenner en glipe mellom musklene i midten av magen. (fra null til en liten cm kan være normalt). Har du mer, har du det som kalles diastasis recti (rectus).

skal sjekke det ut etterpå..
takk :)

men om det er sånn.. hva er det og gjøre me detdå?

ORIGINAL: MammaTilEmilie

ORIGINAL: MammaOkt

Leit å høre!

skal sjekke det ut etterpå..
takk :)

men om det er sånn.. hva er det og gjøre me detdå?

Dessverre ikke så mye utenom å sy sammen musklene (bukplastikk). Men er veldig viktig å unngå aktiviteter som gjør at en presser magen utover (tunge løft, vanlige sit ups osv). Når en skal løfte og reise seg osv, er det viktig å holde inn magen - i den forstand at en drar navlen inn til ryggmargen og holder den der til aktiivteten er over Dette gjør at en strammer musklene som går rundt midjen når en gjør dette, og det hindrer de rette magemusklene fra å bule utover.

Hvis du tror du kan ha dette, anbefaler jeg at du tar en titt på Julie Tupler sin side ang dette. Hun har et treningsopplegg som hun hevder kan fikse magemusklene uten kirurgi.

Men håper for din del at magen bare skyldes lite trening eller at du kanskje spiser noe som gjør magen din oppblåst (hvete, melk etc).

Back
Topp