Slalåm i uke 12?

MammaKaos

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg skal på hyttetur til Hemsedal i helgen, og planen er å stå på slalåm. Jeg lærte å stå på slalåm da jeg var 2 år, og har stått nesten hver helg i vinterhalvåret hele oppveksten. Har full kontroll på ski, og kan ikke huske sist gang jeg falt (det må være maaange år siden!). Er ikke redd for at jeg selv skal skade meg eller babyene, jeg kommer til å ta det roligere enn normalt i tillegg til å tilpasse farten etter føret.

Det jeg er mest redd for er alle idiotene som ikke har kontroll når de kjører... Er mange som ikke ser seg for eller kjører mye fortere enn de egentlig har evner til. Kan ikke huske å ha krasjet med noen noengang, men vet om folk som har gjort det, og det kan jo være katastrofalt hvis jeg krasjer med noen nå!

Hvordan ville dere vurdert dette? Ville dere droppet å dra i bakken for sikkerhetsskyld? Eller ville dere tenkt at det går bra så lenge jeg tar det rolig og kanskje har et ekstra øye på de andre folkene i bakken? :)

Så lenge du ikke kjører som en idiot selv bør det sikkert gå helt fint! Høres skikkelig gøy ut:) kos deg masse!

Eg ville tenkte at det går bra, men kanskje droppa å stå i hockey ned dei svarte løypene ;) Har aldri opplevd å bli påkjørt bakfra i bakken - så lenge du sjølv køyrer normalt og har "pausene" på sida i bakken så bør det gå bra :) God tur - blir sikkert kjempekjekt. Misunnelig :) !

Jeg har jobbet fire år som skipatrulje og jeg er skremt over hvor hodeløse mange uerfarne skikjørere er. Har hatt mange pasienter med til tider det jeg vil karakterisere som stygge skader som følge av at de kjører på andre. Jeg elsker å stå på ski selv og har lenge vurdert om jeg skal tørre å ta en tur i bakken. Anser meg selv som en habil skikjører og stoler på egne ferdigheter og vurderingsevne, jeg har likevel ikke tatt turen på ski enda fordi jeg er mest redd for å bli truffet av en av disse "kjøttorpedoene" som tror at det å sette rett utfor i hockey er synonymt med gode skiferdigheter.

Men jeg har lest at det ikke er farlig så tidlig i svangerskapet (finner ikke nettsiden nå i farten).

Hvis skulle på ski nå ville jeg dradd i bakken fra morgenen av og holdt meg til de oversiktlige nedfartene. Og så ville jeg gitt meg ved lunsj for det er utpå dagen når folk er slitne, sultne og kalde at de fleste ulykkene skjer. Kos deg på ski du :) Det er jo en sånn "best i verden" følelse :) :D

Jeg er ikke så dreven på ski og har selv valgt å droppe det, men for meg er det jo en sjangs for fall!
Jeg tror nok det går greit så lenge du selv er forsiktig og tar det med ro :) de tåler jo endel faktisk:) misunner deg skitur!!

Hadde jeg vært tryggere på mine skiferdigheter, så tror jeg at jeg hadde dratt i bakken.
Og sikkert lurt å dra tidlig som nevnt her.

Kos deg!! :D

Tusen takk for alle svar! :) Er så glad for at jeg kan spørre andre gravide om råd på forumet :)

Tenker å stå på ski i helgen, men vil prøve å komme meg i bakken litt tidlig på dagen. Kommer også til å ta det litt roligere enn vanlig, og kommer til å gi meg hvis det blir vanskelig pga vær eller føre :)

Jeg tør ikke engang å delta på familieskøytedagen vi skal ha på søndag jeg :rolleyes:
Men det henger jo sammen med mine ferdigheter på skøyter da :joyful: De er nærmest ikke-eksisterende...
Også blir jeg tydeligvis forferdelig pinglete som gravid!
Synes du er tøff som lever så normalt som mulig - det går sikkert kjempefint :thumright Kos deg!

Back
Topp