Slag/spark mot magen

Prestekragen92

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
*Aprilbaby 2018*
Hvordan er det med slag/spark mot magen når man er gravid? Hvor alvorlig/farlig er dette? :)

Jobber i bhg, på minste avdeling, der gruppa mi består av barn på +/- 2år.
Skulle skifte bleie på et av dem i sta, hadde det litt travelt, og barnet var lite samarbeidsvillig. Endte opp med et realt spark midt i magen, litt under navlehøyde. Er dette farlig? Har en ubehagelig følelse nå, men er litt usikker på om det bare er psykisk, i og med at jeg er litt bekymret :)

Man skal helst unngå det, men samtidig skal det heldigvis mye til for at det skjer noe. De er godt beskyttet inni der, men jeg (har toåring) har måtte endre mye etter jeg ble gravid. Orker ikke de tankene etterpå om det var farlig, er så slitsomt. Men man hører jo om folk som faller på magen, og det går bra. Man skal nok ha uflaks og :)

Jeg spurte jordmoren min om akkurat dette temaet da jeg jobber i barnehage og hadde en liten en som hoppet rett på magen min! :) hun sa at det skal MYE til for at det skjer noe, og at barna ligger så godt beskyttet at de somregel takler til og med en bilulykke (hennes ord) Så tror ikke du trenger og bekymre deg for mye! :)

Tror du kan slappe helt av :) det skal mye til for at man tar skade av det. De fleste opplever en eller ann form for dult/fall/slag mot magen i løpet av svangerskapet, men de små ligger godt beskyttet inni der ;) heldigvis!

Var hos jm for en uke siden, og hun informerte om dette med fysisk og psykisk vold mot mor i svangerskapet. Og i den forbindelse nevnte hun slag mot mage som negativt for babyen og noe mor og baby ikke burde utsettes for.
Det kommer vel ann på styrke av slag og omfang, men det bør nok unngås.

Enda er de jo små disse babyene vi har i magen så de er godt beskyttet inni der.:)

Back
Topp