Slag mot magen

Mammahjertet

Elsker forumet
Jeg er utsatt for slag i jobben, er dette noe jeg bør være obs på nå i starten og eventuelt få tilrettelegging/sykmelding? Hvis jeg får tilrettelegging vil jo alle skjønne at jeg er gravid med engang, så tenker at det isåfall må bli sykmelding?
Vil jo aller helst jobbe, men ville ikke risikere å utsette babyen for noe som ikke er bra!

Om det ikke kan tilrettelegges, har du vel evnt krav på svangerskapspenger vil jeg tro.
Ville snakket med lege/jordmor om det ganske fort ;)

Det kan tilrettelegges ved at jeg bare er sammen med andre brukere, men er redd alle vil skjønne at jeg er gravid da :/

Det kan tilrettelegges ved at jeg bare er sammen med andre brukere, men er redd alle vil skjønne at jeg er gravid da :/

Hm..snakk med lege/jordmor om hva du bør gjøre. Men det er jo bedre at de vet det på jobben, en å utsette lille for noe skummelt :)

Skal ikke være farlig de første 8-12 ukene, sålenge livmor ikke er over skambenet, legen klarer å kjenne hvor livmor ligger, så han eller hun kan hjelpe deg med å bestemme når du burde få tilrettelegging :)

Hadde ikke vært bekymret disse første ukene.. Men så fort livmora kommer over skambeinet så er det mer skummelt. Du kjenner når den kommer opp. Snakk med lege/jordmor :)

Back
Topp