Skyt!

Hva står det i kontrakten deres om dette? og hvor gammel er hun?

OM det står noe annet i kontrakten din enn at hunden er solgt til avl, så har du nok ikke krav på stort tror jeg. Om det ikke står noe annet som tilsier noe annet i kontrakten. De fleste oppdrettere har dette i kontrakten og de fleste hunder blir solgt uten "bruksområde" (i mangel på et bedre ord, tenker på avl, utstilling osv nå) nettopp for å sikre oppdretter mot sånne ting. Ingen hunder blir solgt som avlshunder så vidt jeg har vært borti! Man vet aldri hvilke sykdommer en hund kan vise at den har etter hvert. De kan jo ha AD eller HD om man røntger for det i den rasen som gjør at den ikke nødvendigvis burde brukes i avl. Den kan jo også ha eksteriørmessige feil som gjør at den ikke burde brukes.

Vi har ingen kontrakt....

Blæ.. Jeg kan jo foreslå det... Det værste som kan skje er jo at jeg får tilbake et "nei"...
Hun ble ikke solgt som avlshund, men poenget er at jeg kjøpte en tispe og oppdretter solgte meg en tvekjønnet hund.. Det er ingen sykdom, men det er "feil" på en måte..

Hun er 6,5måndere gammel.

Hvorfor i alle dager kjøper du hund uten å ha kontrakt!? Er hunden registrert noe sted? Uansett ville jeg nok ikke kjøpt hund nummer to av samme oppdretteren, for det høres rimelig useriøst ut....

spirrevippvipp skrev:
Hvorfor i alle dager kjøper du hund uten å ha kontrakt!? Er hunden registrert noe sted? Uansett ville jeg nok ikke kjøpt hund nummer to av samme oppdretteren, for det høres rimelig useriøst ut....

signerer denne...

Ville aldri ha kjøpt hund fra en oppdretter uten kontrakt.
Så sånn sett har du lite å stille med siden dere ikke har noe på papiret.. Om oppdretter sier nei til kompensajon for tvekjønnet hund har h*n all rett il det. dessverre.

Nei, det kan du si.... Hunden er ikke registrert nei, og kostet oss under halvparten av hva vi måtte ha gitt for en registrert valp i Norge.

**Anim** skrev:

spirrevippvipp skrev:

signerer denne...

Ville aldri ha kjøpt hund fra en oppdretter uten kontrakt.
Så sånn sett har du lite å stille med siden dere ikke har noe på papiret.. Om oppdretter sier nei til kompensajon for tvekjønnet hund har h*n all rett il det. dessverre.

Ja, det er jeg klar over. Jeg regnet ikke med å få svar, men hun har tilbudt meg ny valp mot retur av min hund. Noe som er uaktuellt :)

LittleMonkey skrev:
Nei, det kan du si.... Hunden er ikke registrert nei, og kostet oss under halvparten av hva vi måtte ha gitt for en registrert valp i Norge.

Og du har tenkt til å bli oppdretter? Eller iallefall hadde du tenkt til å ha kull på hunden din? Unnskyld meg altså, men blir forbanna når folk er så useriøse..

LittleMonkey skrev:

hvorfor skal du avle på en hund som ikke har papirer? uten kontrakt så stiller du ikke sterkt med henhold til rettigheter ved syksom/defekter på valp/hund desverre.

spirrevippvipp skrev:

LittleMonkey skrev:

Og du har tenkt til å bli oppdretter? Eller iallefall hadde du tenkt til å ha kull på hunden din? Unnskyld meg altså, men blir forbanna når folk er så useriøse..

Jeeez, oppdretter har jeg da vel aldri sagt at jeg skal bli!?

Jeg nevnte at vi kunne tenkt oss å ha ET kull... De får ikke en haug med valper i kullet, så de eventuelle valpene ville ikke blitt solgt videre..

Hvorfor unnskylde seg? Du må gjerne bli forbannet... Jeg har ingen planer ovehode om å tjene penger på uregistrerte valper eller sette i gang valpemølle...

Grunnen til at slike "poppis" hunder ofte ikke er registrert, kommer av mye innavl og avl for å tjene penger dessverre. Derfor er de "billige" også.

Men dette med hunden din, du må uansett for all del ikke få tak i en ny valp for så å sette kull på henne, dette kan være hunder som har dårlige linjer bakover. Du vet jo ingenting om valpen.

Jeg ville nok bare beholdt den hunden dere har, og hatt den som et kjæledyr. Skjønner dere har blitt glad i hunden. Og hva oppdretter gjør med den hvis den kommer tilbake er ikke verd å tenke på, for det er nok ikke noe hyggelig i allefall..

Du kan jo prøve å spørre om du kan få tilbake halve kjøpesummen eller noe sånt.. Selv om jeg tviler. 
kos deg med den hunden du har du, som er et så fint familiemedlem :)

Back
Topp