Skyr - et perfekt mellomåltid!

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
Du har kanskje allerede lest, sett eller hørt om Skyr allerede.. men om du ikke har smakt det, så er det absolutt anbefalt.
Dette er perfekt å ha med seg, eller stående i kjøleskapet som et lite mellom måltid.
Og er du på farten, stikk innom nærmeste dagligvarebutikk og kjøp heller en slik enn en baguette e.l
Masse proteiner, og GOD smak !
Jeg synes iallefall den var god, men jeg foretrekker Mager Kesam (med eller uten vanilje smak ) selv, da den inneholder mer proteiner.
Men som sagt, vil anbefale den for de som ikke er like glade i Mager Kesam som jeg er =)

Norgespremiere fra Q-Meieriene!

Endelig er Skyr å finne i norske meierihyller. Q-Meieriene lanserer 1. september Q SKYR - et lett og proteinrikt mellommåltid. Inspirasjonen er hentet fra Island, hvor befolkningen spiser mer av det tradisjonelle produktet enn yoghurt.

Q SKYR er et herlig lite måltid med en tykk og kremet konsistens som samtidig er proteinrik, fettfri og uten tilsatt sukker. Perfekt for deg som er opptatt av å holde figuren, men som samtidig ønsker noe som metter godt når det er lenge til lunsj eller middag.

Endelig et mellommåltid som metter uten fett

Proteiner metter mer enn for eksempel karbohydrater, og med hele 11,2 % protein inneholder Q SKYR mye mer protein enn vanlig yoghurt. For å lage én liter Skyr bruker vi hele 3,6 liter råmelk. Dette bidrar til det høye proteinnivået og en tykk og kremet konsistens. I motsetning til vanlig yoghurt er Q SKYR både fettfri og uten tilsatt sukker (se næringstabell under).

Q SKYR kommer i 160 gram beger med skje i lokket, og i følgende smaksvarianter:

? Skogsbær & vanilje
? Jordbær & granateple
? Bringebær & granateple

Q SKYR ? Godt med god samvittighet

Næringsinnhold:

100 g vare gir ca.:
energi 265 kJ (62 kcal)
protein 11,2 g
karbohydrat 3,9 g
hvorav sukkerarter 3,6 g
fett 0,3 g
hvorav mettede fettsyrer 0,1 g
kostfiber 0,4 g
natrium 0,05 g
kalsium 97 mg (12 %1*)
* av referanseverdien

Smakte 2-3 skjeer, så måtte jeg kaste den. Syntes det smakte yoghurt som var utgått på dato!!!!!! Helt forferdelig[:@]

Jobber du i Q-merieriene?

Jeg syns skyr smaker drit, rett og slett.

Den smaker jo dritt [&:]

ORIGINAL: chianti

Smakte 2-3 skjeer, så måtte jeg kaste den. Syntes det smakte yoghurt som var utgått på dato!!!!!! Helt forferdelig[:@]

Jeg spiser det ikke siden det inneholder kunstige søtstoffer som aspartam.
Og jeg gir det ihvertfall ikke til lille R.

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

a vel lov å komme med tips om matprodukter her inne, like mye som andre tips vel!
Du kan jo ikke kalle det spam, det er da vel lov å komme med tips om matprodukter her inne, like mye som andre tips !!

ORIGINAL: Maanda

Jobber du i Q-merieriene?

Jeg syns skyr smaker drit, rett og slett.

Nei , jeg jobber ikke i q meireiet[;)]

Liker den ikkeno spesielt godt, men bruker den som mellommåltid avogtil. Kun fordi en ikke skal legge seg på feil plasser [8D]

Om jeg svelger med en gang jeg tar skeia i munnen så smaker den greit nok [:D]

Den drittsmaken og de kunstige søtningsstoffene der kan de få har for seg selv for min del [:D]

Den skyren som selges her smaker [:'(]
Men den de har på Island er nam [:)] Er der den kommer fra opprinnelig[:)]

Syns den er kjempegod jeg! Særlig den med blåbær[:)]

ORIGINAL: *BV addict*

a vel lov å komme med tips om matprodukter her inne, like mye som andre tips vel!
Du kan jo ikke kalle det spam, det er da vel lov å komme med tips om matprodukter her inne, like mye som andre tips !!

Rimelig svær forskjell på Tips, og reklame da..[;)]

Det var et tips fra meg!
Jeg forteller om et produkt jeg syntes er genialt, og legger ved litt info som jeg fant på ei side så dere kan lese om det og se næringsinnholdene.
Om det er spam for deg så helt ok.
Det hadde garantert blitt spurt om dette produktet i denne tråden, så da valgte jeg å legge ved info i hobedtråden.

ORIGINAL: tingeling1

Jeg har kun smakt rød med jordbær foreløbig, og den toppet alle youghurtene jeg har smakt! Kjempe god[:)]
Gleder meg til å smake blå i morgen som er med skogsbær[;)]

Jeg har kun smakt rød med jordbær foreløbig, og den toppet alle youghurtene jeg har smakt! Kjempe god[:)]

den lilla er med skogsbær, den blå er med blåbær [:)]

Trodde det bare var fire smaker jeg?
Jordbær, bringebær, skogsbær og naturell.

Trodde det bare var fire smaker jeg?
Jordbær, bringebær, skogsbær og naturell.

Er blåbær også, har den stående i kjøleskapet mitt faktisk. Syns det er den beste, så kan anbefales [:)]

Du har kanskje allerede lest, sett eller hørt om Skyr allerede.. men om du ikke har smakt det, så er det absolutt anbefalt.
Dette er perfekt å ha med seg, eller stående i kjøleskapet som et lite mellom måltid.
Og er du på farten, stikk innom nærmeste dagligvarebutikk og kjøp heller en slik enn en baguette e.l
Masse proteiner, og GOD smak !

Og for ikke å glemme proppfull av aspartam og acesulfam K [;)]

Back
Topp