Skylder penger til jobben..

Gitte__

Forumet er livet
27 000 må jeg betale tilbake..

GOD JUL liksom[:(]

Hvorfor det?

ORIGINAL: HanneHM

Hvorfor det?

Hvorfor det?

Fått for mye i foreldrepenger..

Jobben som gjor en feil[:'(]

ojjjjjjjjjj, sure penger. håper alt ordner seg for deg/dere. er glad ikke jeg er i dine sko. 27 lapper er myyyyyye penger. lykke til. sender deg en goooood klem jeg.

uff den er lei...
føler med deg

Står det i kontrakten din at de kan korrigere evt. feil utbetalinger?? Hvis det ikke står i kontrakten kan de ikke kreve at du betaler tilbake. Dette fikk jeg vite på kurs om jus i personalarbeid.

ORIGINAL: vinter09

Står det i kontrakten din at de kan korrigere evt. feil utbetalinger?? Hvis det ikke står i kontrakten kan de ikke kreve at du betaler tilbake. Dette fikk jeg vite på kurs om jus i personalarbeid.

Seriøst?[:-]

ORIGINAL: Gitte__

Hvorfor det?

Men har ikke jobben din fått det refundert fra Nav..? Det er vel jobben din som har gjort en feil da?

Det står at det foreligger en gjensidig plikt til å rette opp feil som måtte oppstå i forbindelse med lønnsutbetalinger..

jaja, hadde et håp ihvertfall[;)]

ORIGINAL: Galleri

Hvorfor det?

Men har ikke jobben din fått det refundert fra Nav..? Det er vel jobben din som har gjort en feil da?

Ja, jobben betaler meg lønn, og dei får det tilbake med nav. Og dei hadde ikke fått tilbake med navn. Da oppdaga dei feilen[8|] Skulle egentlig tru jobben hadde litt kontroll[&:]

Det står at det foreligger en gjensidig plikt til å rette opp feil som måtte oppstå i forbindelse med lønnsutbetalinger..

Da må du nok bare bite i det sure eplet og betale tilbake dessverre.

ORIGINAL: AnaBanana

Gjelder ikke det penger som en opplagt forstår er feil, slik som dobbel utbetaling osv. Hvis du tok imot pengen i god tro så er det kanskje anderledes, ville sjekket det iallefall

Hvor kan jeg sjekke det da ?

Skjønner ikke helt? Om du har fått for mye utbetalt burde du jo ha merket det? Og om problemet er at nav ikke har refundert penger til dem så er jo det et problem mellom arbeidsgiver og nav så lenge du har levert søknader med all dokumentasjon i tide???

Da må du nok bare bite i det sure eplet og betale tilbake dessverre.

Jeg er i ulønna perm så snuppa skulle slippe å begynne i bhg bare 8 mnd gammel.. Så vi lever på ei lønn[8|] Derfor er det surt[:'(]

Men merka du ikke at du fikk 27.000 for mye inn på konto? [8|]
Uansett, sure penger å betale tilbake [:'(]

Håper det ordner seg. Kan vel ha en nedbetalingsplan?

ORIGINAL: Pearl

Skjønner ikke helt? Om du har fått for mye utbetalt burde du jo ha merket det? Og om problemet er at nav ikke har refundert penger til dem så er jo det et problem mellom arbeidsgiver og nav så lenge du har levert søknader med all dokumentasjon i tide???

Jeg har brevet fra nav der det står når permen min og sambo sin slutter. Men MIN perm slutta tidligere. Men siden jeg har hatt en del ferie inni permen min ble permen min forskøve. Og den nye datoen sto ikke i brevet[;)] Så har jobben glemt seg[8|] Å betalt ut 1 1/2 mnd ekstra. Og det trudde vi stemte siden jeg har hatt en del ferie[:-]

ORIGINAL: shiby

Men merka du ikke at du fikk 27.000 for mye inn på konto? [8|]
Uansett, sure penger å betale tilbake [:'(]

Håper det ordner seg. Kan vel ha en nedbetalingsplan?

Fikk ikke alt på en gang da[;)] Fikk for 1 1/2 mnd som jeg ikke skulle ha. Men jeg trudde det stemte fordi jeg har hatt en del ferie inni permen. Og da blir den forskøve. Men det stemte vist ikke[8|]

Back
Topp