Skyggestrek? Faktum? WÆÆÆÆ

ØnsketOmEnMiniMe

Andre møte med forumet
Hei alle! Jeg er helt ny i forumene her, bare sjanser på at jeg blir tatt imot med åpne armer!

Jeg og min kjære har forsøkt å bli gravide i halvannet år nå. I fjor sommer gikk jeg til gyn, og fikk vite at jeg har PCO. Jeg bruker i dag metformin og har hatt en relativt god effekt av det, men har tidvis brukt provera i tillegg. Har hatt en menssyklus på 35-40 dager. I dag er det dag 42, så som seg hør og bør tok jeg en test fra rfsu i dag tidlig, bare for å være sikker før jeg satte i gang ny runde med provera. Til min store forbauselse ville verden ha det slik at den i dag viste en enormt svak strek, men jeg er så redd for at det bare var en skyggestrek. Jeg klarte selvfølgelig ikke å roe meg ned, så jeg tok en til 4-5 timer senere som jeg ikke så noe på, og det skulle jeg sikkert ikke gjort, for hvis det er noe så er det antagelig ekstremt tidlig, men jeg kjenner at jeg våger ikke helt å håpe på at det kan stemme. Det største ønsket vi har er å bli foreldre, og det hadde vært så fantastisk å få lov til det! Jeg har på en måte ikke våget å håpe at det kan skje med meg fordi alt så ofte er problematisk. Noen trøstende ord her ute i verden? Ææææææ jeg er så stressa :( Jeg legger ved bilde tatt etter 5 min.
 

Vedlegg

  • 430775404_718687186792131_6219017350103067433_n.jpg
    430775404_718687186792131_6219017350103067433_n.jpg
    77,2 KB · Visninger: 124
Tror du er gravid! Gratulerer❤️❤️❤️❤️❤️
Tok en likens test i går, 7 dager etter innsett via IVF. Den bar likens. Ny test i dag, Babyplan sin early tester og der kom det en mye tydeligere strek. Ta en test tidlig test på morgen-urinen i dag du
 
Jeg.. skulle ønske jeg hadde trøstende ord, men rfsu er dessverre RÆVA. For det første med dårlig utslag (dvs, du kan få positiv på en annen test men negativ på disse), men også ganske synlige streker som ikke var graviditet..

til det har visst rfsu svart (ikke til meg, men en annen på forumet) at du ikke må regne dem som positive før teststreken er like sterk som kontrollstreken. Dummeste jeg har hørt.. Med deres svake tester, så blir vel det ofte rundt uke 6 en gang. :rolleyes:

Jeg ville ventet et par dager med evt provera, og testet på nytt med en annen test. Om du får tak i make sure, er de ganske greie.
 
Hvordan går det med deg ØnsketOmEnMiniMe?
Jeg ventet et par dager med provera og tok 2 nye rfsu-tester (fordi det var det eneste jeg hadde) og dro på en planlagt helgetur til Trondheim... Fikk kjøpt meg en test der oppe og den viste negativ der også. Hadde glemt provera hjemme, og er tom på resepten, så jeg fant ut at jeg fikk vente til jeg kom hjem.. på søndag etter 7 timer kjøring begynte jeg å spotte, og i dag er menstruasjonen helt jævlig :( Så vi prøver igjen neste gang! Jeg har forøvrig bestilt ny time hos legen, og fått time i april, hvor vi skal diskutere litt mer veien videre. PCO gjør det vanskelig for meg, så får vi se hvordan det går fremover. Blir antageligvis en ny time hos gynekolog :)
 
Synd det ikke gikk denne gang, og vet hvor forferdelig det er å få mens når man tror det endelig har gått ❤️. Håper du får god hjelp hos lege og gyn nå. Det er en liten lettelse at hvertfall noe skjer med legetimer o.l.
 
Back
Topp