Skurv

Bkno9893310

Blir kjent med forumet
Hei. Min datrer har fått skurv. Det er i over halve hodet hennes nå. Har prøvd olje. Men når jeg har vasket det vekk kommer det litt gul oljete veske fra hodebunnen hennes. Og det er rølig hud i samme området. Er dette vanlig?

Hva bør jeg gjøre? Jeg leser at folk kammer hodetbunn men det vil jeg ikke gjøre når huden ser litt sår ut.

Er det noe med erfaring her?

Hvis det er rødt så er det nok irritert. Pass på at det ikke blir infeksjon.
Yngste datteren min hadde også, jeg smurte olje på og børstet med kam. og vasket håret med shampo etterpå. Også børstet jeg med naturbørst når det var tørt. Man bør være forsiktig for å ikke irritere for mye. Skurv er ikke farlig og plager vanligvis ikke babyen.

La det være noen dager så huden får roet seg. Deretter ta på rimelig med olje og børst forsiktig med en kam

Min datter reagerte på babyolje, gå på apoteket å rådfør deg om noe annet du kan bruke. Du må kamme for å få det vekk, å da kan det bli litt rødt etterpå, men det er normalt

Jeg pirket det forsiktig bort mens de sov i fanget mitt. Det var litt rødt i noen timer, men de fikk ingen sår.

Vi prøve ikke så aktivt å fjerne det. Strøk forsiktig inn god olje ved hvert bad og skylte etterpå. Gjentok noen ganger. Tørket etterpå. Så lenge hun ikke selv virket plaget av det lot vi det ta den tiden det tok før det forsvant av seg selv. Det forsvant etter noen måneder.

Tok på litt vanlig solsikkeolje , lot sitte på noen timer. Dusjet med gutten, og etter å ha mjuknet skurven litt i dusjen, så kammet jeg det bort:)

Vi prøve ikke så aktivt å fjerne det. Strøk forsiktig inn god olje ved hvert bad og skylte etterpå. Gjentok noen ganger. Tørket etterpå. Så lenge hun ikke selv virket plaget av det lot vi det ta den tiden det tok før det forsvant av seg selv. Det forsvant etter noen måneder.

samme gjorde vi. Stresset ikke for hun virket ikke plaget.

Back
Topp