Skurv?

Missymi

Forelsket i forumet
Noen andre som har baby med skurv i hodebunn/øyenbryn? Trenger litt tips til hvordan jeg skal gripe det an. Var ikke så mye da vi var hos helsesøster i forrige uke - så hun mente vi bare kunne smøre med litt olje - ikke børste eller bruke salisylsyre. Men dagen etter at vi var der ble det selvfølgelig verre.. hehe. Er ikke voldsomt ille - men vil gjerne se om vi kan bli kvitt det.. Hva er deres beste tips?
 
Ikke prøvd å fjerne på baby. Storesøster gjorde vi det en gang. Smurte med olje og lot det virke en stund før vi brukte en kamm for å forsiktig gnikke det bort.
 
Noen andre som har baby med skurv i hodebunn/øyenbryn? Trenger litt tips til hvordan jeg skal gripe det an. Var ikke så mye da vi var hos helsesøster i forrige uke - så hun mente vi bare kunne smøre med litt olje - ikke børste eller bruke salisylsyre. Men dagen etter at vi var der ble det selvfølgelig verre.. hehe. Er ikke voldsomt ille - men vil gjerne se om vi kan bli kvitt det.. Hva er deres beste tips?
Har på godt med olje og lar det virke over natta. Bader og gnir forsiktig med frottéklut/håndkle. Må gjerne gjentas noen ganger om det er mye/tykt lag.
 
Sniker. Jeg har god erfaring med dermicin mot skurv.
 
Bruker kokoso baby i badevannet. Og lusekam til å gre med
 
Og hvor ofte løsnet/fjernet du flass med svamp eller kam? Etter hver påføring?

Nei, jeg gir det noen påføringer. Venter til jeg ser det løsner litt.
 
Bruker kokoso baby og tilhørende børste. Gjør det ca 1-2 ganger i løpet av 2uker. Lar det være på i minst 30minutter før jeg børster. Nesten all skurv forsvinner, men jeg lar det ikke bli mye av det før jeg gjentar prosessen
 
Bruker kokoso baby og tilhørende børste. Gjør det ca 1-2 ganger i løpet av 2uker. Lar det være på i minst 30minutter før jeg børster. Nesten all skurv forsvinner, men jeg lar det ikke bli mye av det før jeg gjentar prosessen

kommer det tilbake?
 
Babyolje og myk tannbørste fungerer supert. Mine på snart fire har stadig runder med skurv.
 
Okay takk hvor lenge la du den virke før du eventuelt børster og vasker av ?
Tok mange dager før jeg begynte å børste av ordentlig. Smurte bare på, og tok bort det som løsnet av seg selv. Kunne sikkert tatt litt hardere i tidligere - menmen. Er borte nå heldigvis :)
 
Jenta mi har nettopp begynt å få noe som ligner på skurv. Fikk beskjed om å smøre inn området med babyolje en stund før hun skal bade å vaske oljen bort etterpå. Er spent på om det virker.
 
Back
Topp