Skurv?

Klaramor

Elsker forumet
Tror det er det heter.. Altså gult flass i hodebunnen. Noen råd/tips om åssen man skal fjerne dette? Min lille har masse hår da så litt vanskelig å bruke baby olje... Blir så klissete!!

Tror det er det heter.. Altså gult flass i hodebunnen. Noen råd/tips om åssen man skal fjerne dette? Min lille har masse hår da så litt vanskelig å bruke baby olje... Blir så klissete!!
Du kan smøre inn med olje før leggetid også gre ut/gni med klut dagen etter. Ellers så kan du bruke noen kremer som ikke blir fullt så klissete :p Spør på apoteket eller kanskje frisørsalong? Vet at det er noe du kan få hvis det blir virkelig ille ettellerannet - syre ;)

Det går vekk av seg selv også hvis du bare lar det være :)

Egentlig skal man vel la det være.
Treåringen har det fremdeles! :O Og på henne er det veldig fristende å gjøre noe med...

Her hadde lillemann ganske mye. Fikk tips av helsesøster om å smøre på locobase krem som man får kjøpt på apoteket. Han har mye hår og det er en fet krem, så blir jo litt gris. Har brukt den i en tre fire dager nå og skurvene er så godt som borte!! Anbefales :)

Han her har ikke skurv. Noe som er uvant siden toåringen fortsatt har litt igjen.. Du kan også bruke enkam of rosiktig kamme det ut om babyen har en del hår.

Har hørt motsatt jeg da men... Oppdaga også at gutten min på 3 også har litt enda ;)
Jenta mi på snart fire har også litt skurv igjen. Oppdaget det for ikke så lenge siden. Trodde det ville gå bort av seg selv. Mitt råd er å jobbe det bort med babyolje FØR de får masse langt hår ;)

Mi på 2 har det fortsatt. :) men man kan ta litt olje i og gni bort (vær bare forsiktig ned det myke området på hodet)

Vi hadde på Olje på kvelden, og "gnikket" på morgenen. Tok noen dager før det gikk bort.

Tok et par dager før det forsvant på min. Tok på olje på hodet og børstet og gned av med en klut dagen etter. Kliss ja, men også veldig lett sånn egentlig.

Brukte bare babyolje på førstemann og gnikket vekk ;) Mini nå har så mye hår så ser ikke om hu har no skurv :p

Som frisør, anbefaler jeg å få det vekk. Her brukte jeg sånn salisylolje?!på min. Deretter badet jeg han og brukte kluten og gned litt. Fikk av masse. Så brukte jeg en lusekam etter jeg hadde tørka. Den er det så fine tenner på at det er lett å få det bort med

Som frisør, anbefaler jeg å få det vekk. Her brukte jeg sånn salisylolje?!på min. Deretter badet jeg han og brukte kluten og gned litt. Fikk av masse. Så brukte jeg en lusekam etter jeg hadde tørka. Den er det så fine tenner på at det er lett å få det bort med

prøvde å bruke babyolje å ta det forsiiktig bort etterpå.. han fikk jo sår :o eller ikke direkte åpne sår men så ut som sånn gugge som kommer ut av kviser og har tørka :o

Back
Topp