Skurv

Gutt10 Gutt13

Glad i forumet
Har deres baby det og har dere fjernet det? Lillegutt har masse, og hvis det løsner et flak og jeg plukker det bort sitter det mange hårstrå fast i deto_O Har tenkt å prøve å fjerne det med olje, men er redd hele manken hans forsvinner når jeg skal gre det ut :P

Har deres baby det og har dere fjernet det? Lillegutt har masse, og hvis det løsner et flak og jeg plukker det bort sitter det mange hårstrå fast i deto_O Har tenkt å prøve å fjerne det med olje, men er redd hele manken hans forsvinner når jeg skal gre det ut :P
det et mye bedre å fjerne det og heller dra med håret, for blir du liggende lenge og tett hindrer det nytt hår i å komme ut; ) baby olje og lusekam er effektivt!

.:herQ:.

Blitt borte av seg selv her :)

Sent from my iPhone using BV Forum

det et mye bedre å fjerne det og heller dra med håret, for blir du liggende lenge og tett hindrer det nytt hår i å komme ut; ) baby olje og lusekam er effektivt!

.:herQ:.

Okey, da skal jeg prøve det i morgen :) Begge deler har jeg i hus så. Men bør oljen være i lenge?

Håret fulgte med ja, det så helt mystisk ut :P men hun ble ikke helt fri :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed å bruke salisylolje fra apotek. Den mildeste har fungert fint :) viktig å få fjernet så det ikke oppstår soppdannelse og infeksjon under ble jeg fortalt. Så jeg tar å sjekker hodet 1 dag i uken og fjerner om det skulle være noe nytt.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Mye forskjellig som blir sakt, med storesøster her fikk jeg beskjed om å ikke gjøre noe med det:p

Har tre små herligheter<3

Her tok vi det bort med olje og lusekam :-) så merkelig ut noen uker, men nå begynner verdens fineste blonde hår og titte opp igjen :-)

*surrer på telefonen*

Her børstes hodet hver dag med myk børste og noen ganger med olje og fintannet kam.
Jeg hadde lest at man ikke trengte å gjøre noe med det så lenge babyen ikke plages av det,for det vil gå over av seg selv. Syns å huske det gjorde det med storebror også.
Men fy f...... for noe drit!
Da hun var rundt 6 uker eller noe sånt måtte jeg bare gjøre noe med det. Det var det blitt et tykt skjellaktig lag,skikkelig ekkelt!
Nå er jeg nødt til å børste hver dag så det ikke tetter seg til igjen.
Salisylsyre har jeg hørt man bare skal bruke om det er skikkelig ille fordi det er relativt sterkt. Ser for meg at det menes sånn som jenta mi hadde,for da får det løst opp det tykke laget,men kommer minst mulig i kontakt med den følsomme huden.
Gleder meg til det går over og hun får et glatt babyhode..

appen

Helsesøster sa til meg at jeg bare skulle la det være.. Det er ikke plagsomt for gutten, og det ligger som et beskyttende lag på hodet. Han har bare litt, og jeg smører han med olje etter hver dusj, og masserer forsiktig med håndkle.
Men det betyr vel ingenting om han ikke plages tenker jeg :) Og det er vel heller ikke til sjenanse for noen andre vil jeg tro ;)

• Liker
Reactions: S.
En venninne hadde det på babyen sin, hun smurte apobase, den røde tjukt på og lot det tørke så skrapte det bort og smurte engang til, da var det borte.

En venninne hadde det på babyen sin, hun smurte apobase, den røde tjukt på og lot det tørke så skrapte det bort og smurte engang til, da var det borte.

Hmm. Kanskje prøve det da. Har bare prøvd olje. Men jeg får nesten alt bort,det er bare det at det kommer igjen og igjen..

appen

Blir litt forvirret :) Med storebroren fjernet jeg det ikke, og han fikk nydelige babykrøller etterhvert. Men lillebror har mer og tykkerere lag tror jeg.. Ser tendenser til krøller på minsten og, så er litt redd for å ødelegge grunnlaget for det :P Men tror jeg prøver med olje og kanskje massere det ut med sjampo etterpå istedet for å gre?

Det tok lang tid men nå ble det borte for et par uker siden, da begynte det å komme mer hår også :) vi har hatt olje i hodebunnen og massert hver kveld + brukt kam og gredd først alt håret bakover også fremover, morgen og kveld :) følte hun ble sår i hodebunnen hvis jeg dro det ut :/

*Viktoria 1/6/13*

Vi fikk beskjed om at å bare la det være.. tar olje på en pad å smører på på kvelden innimellom så han sover med olje.. Og når vi bader.. Nå har skruvene blitt kjempe små, nesten borte :) Så da la vi de være til de går bort av seg selv:)

Jeg liker ikke det noe særlig, så jeg ville forsøkt å bli kvitt det. ;) men det er jo meg personlig som er litt sær. :p

Men masse olje og ha en massasjestund da vel? Er ikke trist å ha en slik stund hver dag. :)

Back
Topp