Skurv

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Mini har hatt litt skurv. Har ikke stressa så mye med det for han har så mye hår. men nå ser eg at han klør seg en del i hodet. Hvordan kan jeg best få det bort, eventuelt lindre kløe?

Jeg pleier å ha olje på hodet til lillegutt, så lar jeg han sove med det. Dagen etter tar jeg en kam og kammer ut mye av det og så gnir jeg forsiktig med en klut. Da blir han som regel mye bedre :)

Hadde babyolje i håret før bading, badet han, så gredde håret med en fintannet kam. Etter noen ganger, så var det borte :)

har hørt att man ikke skal gjøre noe med det jeg :confused: hmmm, storesøster hadde/har også sånn

Vi gnir inn litt olje i hodebunnen, venter noen minutter og bader han for å bløte opp ytterligere. Så bruker vi en lusekam av plast (kjøpt på apoteket) og fjerner skurv før vi tørker bort. Er litt forsiktig så han ikke skal bli sår. Hvis det har vært mye så har vi trengt å gjøre det en 2-3 ganger før alt er borte :-)

Jenta her hadde det når hun var mindre. Etter hun hadde badet så brukte jeg en liten kost fra apoteket - en myk kost. Og kostet lett over hoder og da falt det av med en gang :) Kjempe greit.

Jeg fikk råd av HS om gli inn hodet med babyolje. Også gredde jeg henne forsiktig med en kam etterpå.

Har ikke brydd meg om det så langt, men nå når jeg ser han klør må jeg jo gjøre noe. Smører han inn med litt olje når han våkner så får jeg forsøke å gre litt bort i morgen. Takk for tips!

Hadde babyolje i håret før bading, badet han, så gredde håret med en fintannet kam. Etter noen ganger, så var det borte :)

Samme her. Brukte lusekam som jeg kjøpte på apoteket.

Her har vi også olje i håret før bading / kveldsstell o.l. vasker det bort, og koster med slik naturbørste for babyer! Det vegynner å bli mye bedre her:)

Back
Topp