skurv

tiram82

Glad i forumet
Tuppa her har hatt en del skurv.. Æ har itj stressa nå med det men hs ment at vi burde fjern det for å vær sekker på at det va skurv.. Så i dag vart det en time med olje i håret og dusjing etterpå. No e tuppa så å si hårløs på toppen stakkar...
Ho har jo had en del hår, syns jo nesten litt synd på ho men det va et ganske arti syn[:)]

jepp... skurven satt så godt fast i håret sjø... Så no har ho en krans i nakken[:)]

Hvordan du vet at det er skurv? Altså, hvordan ser skurv ut, og hvordan så det babyen har? :p

Min har fått noe rart på hodet nemlig, ser ut som fiskeskjell, bare at det er hud, lurer nemlig på om det er det som er den berømte skurven nemlig.. :p

det høres nesten sånn ut ja... sjer ut som tørr hud å kan vel ligne fiskeskjell...

Pauline har også sånne "fiskeskjell" i hodebunn. Men jeg har vaska henne i håret, og børsta med babybørste i noen dager, å virker som det minker! Dessuten liker hun godt å bli børsta[:)][:)]

http://huddoktor.no/gfx/articles/rest_billeder/005.jpg

Fant det bilde på nettet...

ORIGINAL: tiram82

http://huddoktor.no/gfx/articles/rest_billeder/005.jpg

Fant det bilde på nettet...

oi det var et ille bilde:)
ingen av mine her hadd såpass at det har trengt behandling. men til gjenjeld må jeg ta den behandlinga på størst gutten min veldig ofte! senest i disse dager[:)] og da kommer det håt med pga det blir for tett i skjellaget.

Hmmm.. Da er det skurv vi har her og.. Hvordan kan man best få det vekk da? Eller bør man bare la det være i fred?

Æ har fått hørt at man bare skoill la det vær for det villa forsvinn av sæ sjøl.. Så har derfor ikke gjort nå med det.. Men det va hs som sa at vi burde fjern det. Har vært ille her ja men tuppa har itj gjort sæ nå av det.
Vi brukt vanlig babyolje..

Jeg masserte inn godt med babyolje og lot det være til morgenen etter. Da brukte jeg lusekam og kammet godt. Gjorde dette to dager og da var det borte. Hun hadde et like tett lag som det på bildet ovenfor her, men bare oppå hodet da

fikk akkurat et tips om å bare bruke babyshampo så skulle det visst forsvinne.

Jeg vaska litt med en klut når hun bada sist, da ble det borte..ikke såpe, ikke olje annet enn i vannet som vanlig.

Plutten her hadde en del for noen uker siden, og da forsøkte vi med å massere inn olje når han badet i tillegg til å børste håret en del oftere (med en myk børste). HS her anbefalte å gjøre det, da det kunne begynne å klø i varmen (hvis det var tykke skorper.) Men, det som ser ut til å ha fungert bedre (i allefall her) var den badesåpen til Natusan (First Touch). Vi fikk en prøveflaske og reagerte litt på at den skummet en del - men sambo gnukka skummet i håret på plutten, og plutselig har han mye mindre/nesten ikke skurv lenger. Tror HS sa noe om å holde det fuktig så ville det forsvinne. 

Min har det og sliter veldig med det. Kan mykne, gre og vaske, i løpet av 2 dager er det tilbake. Blitt mindre nå. Hodet hans væsket i tilegg når jeg fjernet skurven, så har fått en salve jeg smører på. Vi kommer til å klippe av han håret etter dåpen hvis skurven ikke har forsvinnet før den tid.

ORIGINAL: Nattlys

Pauline har også sånne "fiskeskjell" i hodebunn. Men jeg har vaska henne i håret, og børsta med babybørste i noen dager, å virker som det minker! Dessuten liker hun godt å bli børsta[:)][:)]

hvor får man tak i sånn babybørste?[:)]

ORIGINAL: junepus

Apoteket eller babybutikker har som regel - vi kjøpte vår på BodyShop. [:)]

ORIGINAL: junepus

Lm81 kjøpte til oss, på obs tror jeg![:)] De "fiskeskjellene" i hodebunn er nå nesten helt borte.. Å hun synes det er så godt å bli børsta[:)]

sniker fra mai her :) jeg smurte babyolje i hodeebunnen, og så bade jeg henne dagen etterpå. Da brukte jeg babyshampo og en myk tannbørste og "skrubba" med..tok bort alt :)[:D]

Mine jenter hadde det i hodebunn + i øyebrynene. Jeg gned litt babyolje på og "skrapte" det forsiktig bort med neglen med en gang...

bruker å gnikke litt med en våt frottè-vaskeklut når vi bader Mini:) men han har så lite at det er ikke til plage ellers.
bruk babyolje a-vitamin krem eller en annen krem, funker knall alle deler:)

Back
Topp