Skurv (skorper) i hodebunnen..

Nesly

Juni 12s friske pust
Har deres små det? Dette gråhvite "belegget" i hodebunnen..

Her har jeg sittet to kvelder nå og gredd vekk "ett kilo" av det...ganske kjekk hobby i grunnen :)

Hva bruker dere for å få det vekk? Har brukt salisylsyre og lusekam her. veldig effektivt. eneste jeg syns er litt ekkelt er å skrape for hardt over det myke området oppå hodet (fontanellen). 

Har tatt så mye jeg tør uten at han skal bli sår, må muligens ha en "behandling" til! 
 
minsten hadde det og da brukte jeg babyolje og en myk kam,synes lusekammen er så hard..Det gikk bra og han trengte bare 2 behandlinger for hadde ikke veldig mye av det..
 
Min eldste hadde så ekstremt mye at vi i tillegg til olje måtte bruke en reseptbelagt krem. Hele hodet og pannen var dekket, stakkaren så ikke ut.  :/ Klarte å få has på det til slutt da! :)

Høres lurt ut det du gjør nå, i tillegg løses det godt opp når småtten bades og håret vaskes med babyshampoo:)



 
Begge mine har hatt det, og jeg har faktisk brukt neglebørsten 
Det høres kanskje vondt ut, men jeg bare stryker forsiktig, og lillebror har ikke gitt uttrykk for noe ubehag. 
Det beste er å gjøre det etter dere har badet, gni litt ekstra på hodet med en vaskeklut under badet, og "kost" vekk med neglebørsten etterpå. det funket iallefall for oss. Nå har ikke mine nor særlig med hår da, så det kan bli litt vanskelig hvis din har mye hår... 
 
Gidder ikke bry meg så mye om skurven jeg :) Eneste er at jeg må ta ei runde i bryna hennes før dåpen, hun trenger ikke ha skurv der, he he.

Med storebror brukte jeg bare olje (tok i kvelden før), og dagen etter brukte jeg kam og neglene og plukket det vekk.
 
litla her har begynt å få det nå. Med storesøster brukte vi olje og tok vekk med kam. Men jeg synes det er vanskelig å få vekk jeg, tørr liksom ikke skrape særlig...
 
Brukt olje på de to eldste, lillesøster har ikke fått noe enda. Best å ta det med det samme, verre når de blir eldre å har fått masse hår;-)
 
minste her har ikke fått det... men med de andre har jeg masert hodebunnen med olje på kvelden,så har jeg latt dem sove med en tynn lue den natten,og dagen etter har det meste blitt bløtt og løst og jeg har fått det bort med å bare tørke med en klut :) Gjor dette 2 ganger,og alt var borte :)
 
Har kommet litt her også, men ikke mer enn at jeg plukker det vekk når vi ammer... tenkte å kjøpe en liten myk børste for å fjerne det med.
 
Kjøpte en slags "olje" på apoteket som var til å fjerne akkurat dette. Smører det inn og lar det virke i hodebunnen en stundt så detter det bare av etterpå.
 
jenta mi på 2 år har fortsatt litt igjen, men det skal være effekt i olje og lusekam.  jeg har bare ikke gått inn for å pelle det vekk jeg da, det kommer av litt etter litt.
 
Begynner å komme på frøkna her og nå. Hun har hatt i brynene, men det har jeg massert bort mesteparten av med olje.

Må nok begynne med hodet nå før det blir for ille.

Storebror hadde også midt oppe på hodet (tror det sitter litt fortsatt, vi plukker litt innimellom. Selv kaller han det babyflass )

Men det ser ut til at frøkna her kan få en del mer enn det storebror hadde, så er vel lurt å starte tidlig med å få det vekk..

Brukte salisylolje (?) sist iallefall når olje ikke funka.
 
gnir in olje i håret og grer gjennom med kam.. gjør det når eg bade han og etter på.
 
Back
Topp