"Skurv" i hodebunnen????

Snart•tobarnsmor

Betatt av forumet
Jeg husker datteren min hadde dette da hun var noen mnd gammel, men det forsvant. Nå har hun bikket 2 år, og ser ut til å ha fått det tilbake. Det ser helt likt ut, og hun ser ikke ut til å plages av det. Hun liker ikke å vaske håret, så det gjør vi bare en dag i uka, og hun liker ikke å bli gredd, så jeg har ikke tatt/pirket så mye på det, eller gjort noe spesielt for å se om det går bort. Er det noen her som har erfaringer med dette? (Vi har time hos legen om en uke, så, jeg er egentlig bare utålmodig nå når jeg spør dere! )

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Min sønn har hatt det jevnt og trutt hele tiden. Har måttet fjerne det mange ganger ved å smøre olje i håret et par timer før kveldsbadet og brukt lusekam i hodebunnen for å skrape det løst mens han bader. Han blir snart 2 år. Men nå har jeg ikke sett noe på ham på ca 2 mnd, så kan hende det har gitt seg nå :) Kan også være eksem eller psoriasis kanskje ? Min sønn har Atopisk Eksem og får innimellom små utslett i hodet, men det blir jo ikke flakete slik som skurven da. Psoriasis har jeg muligens selv i hodet (ikke utredet enda) og jeg får kløende skall som jeg gjerne kløner vekk og deretter blør det og det bli sårskorper.

Men vil tro det er harmløst skurv på jenta de, så prøv med babyolje ett par timer og så lusekam du grer frem og tilbake og skyller i vann når den blir full av det ;)

Her har datteren min hatt tendenser helt fram til 3årsalderen... Hodebunnen er fin nå, men forundrer meg ikke om det kommer igjen. Jeg har kanskje tatt olje-lusekam 2-3 ganger på henne et siste året. Skurven plager henne ikke, og hemmer ikke hårvekst eller noe, jeg bare tar det bort når det plager MEG for mye :P I følge min mor så slet min lillebror med det samme, helt til det plutselig gikk over, så jeg vil tro det er normalt :)

Takk for svarene, godt å høre at det ikke er helt uvanlig! Det er godt at de ikke plages av det, men dom du sier kjenner jeg at det kan plage MEG litt fra tid til annen!

Back
Topp