Skurv i hodebunnen

Ellu

Elsker forumet
Eliza har en del skurv i hodebunnen. Helsesøster nevnte på det og sa at jeg burde prøve å få det bort. Hun sa jeg skulle smøre inn med olje minst en halvtime før bading, deretter massere med en tørr klut etterpå. Har prøvd dette flere ganger nå, men det går ikke bort. Helsesøster sa at hun kunne bli sår hvis dette ikke ble fjernet. Jeg sitter og peller litt sånn nå og da...

MEN det som er så rart er at min første på 3 år også hadde det (tror han faktisk har bittelitt igjen ennå) og da nevnte ikke helsesøster noe på det. Jeg har samme helsesøster nå.

Har dere fått høre at skurven helst må bort?

Mye skurv kan visstnok hemme hårvekst og så tror jeg det kan klø og irritere og dermed bli sårt, men normalt går det bort av seg selv til slutt.

Locobase LPL krem eller salisylsyreolje kan smøres på hodebunnen og bør sitte i over natten eller noen timer før et bad. Jeg har best erfaring ved å kamme bort så mye som mulig før man vasker det bort med shampoo, så kamme igjen og når det er tørt så børster jeg med babybørste, da får man bort mye flass.

ORIGINAL: Nnem

Jeg brukte babyolje og gredde mesteparten bort.

det gjor vi også:)

jeg fikk beskjed da mathea var liten at jeg ikke skulle gjøre noe med det, for det ville forsvinne av seg selv.. det gjorde det IKKE!

hun har MASSE hår så har ikke hemmet håpveksten her vertfall..snuppa har pittelitt enda faktisk, jeg sliter med å få det bort, så denne gangen skal jeg ta det med en gang. har holdt på leeenge med Mathea. stakkaren mister litt tålodigheten når mamma skal holde på:p

ORIGINAL: aprilbarn

huff..Sigrid har også masse! Og på øyebrynene også! Ser ikke ut! Kan ikke bruke salisylsyreolje der, så kjøpte ei salve på apoteket som vi skal prøve nå.

Jeg fikk beskjed av helsesøster om å ikke pilke det bort, for da kan det bli arr.

Nattlys: sånn ser det ut! Ser det best på øyebrynene her, men har masse i panna og hodebunnen også. Er ei slags skorpe, kalles også melkeskorpe.

Erik og har i pannen og brynene, men det ses ikke så godt da.. jeg har jo pillet på det jeg[:o] får ikke håpe han får arr:/

du har vel ikke navnet på den kremen?

Akkurat...det der har Pauline hatt i øyenbrynene, men det tok jeg å vaska bort med vaskeklut..[8|]

Tror hun har i hode også.

babyolje i badevannet og litt stive frottehånklær gjorde susen her:)

Jeg gjorde heller ikke noe med det med Luan og han har alltid hatt masse hår helt fra fødsel av. Har absolutt ikke vært noe hemmende for hårveksten...
Hu lille her blir skikkelig sinna hvis jeg holder på for mye oppi hodebunnen hennes. Det funket i allefall ikke med olje og et frottehåndkle etterpå nei... Kanskje fordi hun har en del hår? Derfor sitter jeg med en kam og piller litt med neglen.

ORIGINAL: Rutla

huff..Sigrid har også masse! Og på øyebrynene også! Ser ikke ut! Kan ikke bruke salisylsyreolje der, så kjøpte ei salve på apoteket som vi skal prøve nå.

Jeg fikk beskjed av helsesøster om å ikke pilke det bort, for da kan det bli arr.

Nattlys: sånn ser det ut! Ser det best på øyebrynene her, men har masse i panna og hodebunnen også. Er ei slags skorpe, kalles også melkeskorpe.

Erik og har i pannen og brynene, men det ses ikke så godt da.. jeg har jo pillet på det jeg[:o] får ikke håpe han får arr:/

du har vel ikke navnet på den kremen?

Satser på at det går bra [:)] Den heter Simplex øyesalve. Var litt dyr da...99 kr for en liten tube, men funka som bare det! Smurte på 2 ganger i går og vaska med vaskeklut i går kveld og i dag tidlig og nå er det nesten borte!

så bra at det virket da:) får gå å kjøpe jeg og.. han har ikke så mye i brynene, men har en del i håret, + han har masse hår så er litt vannskelig å få bort:p

har ikke prøvd den i hodebunnen enda jeg da, for den var ganske fet [:D] vet ikke hvordan det er å få det ut av håret etterpå, men går vel sikkert bort på noe vis..

ååå.. hmm ja kanskje jeg skal tenke litt på det da:p og heller prøve mer med olje og kam;)

Back
Topp