Skurv i hodebunnen og mellom øyenbrynene

DobbyHP

Glad i forumet
Septembergull'17
Den lille er nå 5 uker og har hatt skurv mellom øyenbrynene i en uke nå. Nå har han fått det i hodebunnen også. Har noen av dere erfaring med dette?
 
Her har vi bada i vann med masse olje (lykkelig som liten oljen)
Etter to bad var det Borte :)
 
Skurv som i rødt og "nuppete"? Lille her har det også mellom øyenbrynene og er tørr. Tenker det bare er hormonutslett eller noe? Var hos hs igår og hun sa ingenting på det, men spurte heller ikke da..
 
Den lille er nå 5 uker og har hatt skurv mellom øyenbrynene i en uke nå. Nå har han fått det i hodebunnen også. Har noen av dere erfaring med dette?

Jeg har erfaring med det(: dattera mi hadde det. Helt vanlig at dem har det i hodebunn, dette kalles noe - men jeg husker ikke hva. Det går bort etterhvert som hodebunn blir ferdig utviklet;) Men hun hadde en del høyt oppe i pannen også, så ikke noe pent ut etterhvert. Det var ikke rødt da, men sånn som flassete hud omtrent. Jeg trodde det gikk bort av seg selv etter en stund med bading osv, mendet gjorde det ikke.Syns ikke det så noe særlig ut, så jeg brukte en lunken klut med olje, og skrubbet bort. Da ble det helt borte;)
 
Jeg smørte inn hodet med olje, eller veldig oljete bad (husker ikke) og pirket/kammet det bort på de andre.. Spent på når det kommer denne gang og i hvilket omfang
 
Jeg smørte inn hodet med olje, eller veldig oljete bad (husker ikke) og pirket/kammet det bort på de andre.. Spent på når det kommer denne gang og i hvilket omfang

Gjorde du det oppi hodet? Der det er sånn mykt område liksom?? tørr ikke det jeg.. tenker at det ikke er bra. Men vil gjerne gjøre det om det ikke skader(: selv om det ikke syns da, når hun har hår:-p
 
Jeg har smurt inn hodebunnen med ren babyolje og latt det være over natten. Brukte en kam på morgenen og løsnet mye av det:)
 
Jeg har erfaring med det(: dattera mi hadde det. Helt vanlig at dem har det i hodebunn, dette kalles noe - men jeg husker ikke hva. Det går bort etterhvert som hodebunn blir ferdig utviklet;) Men hun hadde en del høyt oppe i pannen også, så ikke noe pent ut etterhvert. Det var ikke rødt da, men sånn som flassete hud omtrent. Jeg trodde det gikk bort av seg selv etter en stund med bading osv, mendet gjorde det ikke.Syns ikke det så noe særlig ut, så jeg brukte en lunken klut med olje, og skrubbet bort. Da ble det helt borte;)
Svigerinna mi kaller det for hedninghud:p
 
Lille min har litt skurv. 1. mann hadde masse. Kjøpte lusekam på apoteket og fjernet det med den og babyolje. Kviselignende og røde nupper I ansikt og hals er hormonutslett og forsvinner av seg selv ved 3. mnd alderen. :)
 
Dattera vår hadde skurv. Da brukte vi olje i badevannet og hadde også litt på hodebunnen utenom badinga. Etterpå kammet jeg bort det jeg fikk til :)
 
Gjorde du det oppi hodet? Der det er sånn mykt område liksom?? tørr ikke det jeg.. tenker at det ikke er bra. Men vil gjerne gjøre det om det ikke skader(: selv om det ikke syns da, når hun har hår:-p

Pirket ikke nedi fontanellen nei.. ;) men kammet over ;) pirket litt forsiktig med neglen der kanskje.. Husker ikke helt
 
Nei(: men det er uansett oppi hodet, tenker jeg bare lar det være da det ikke syns, liksom. Men i panna eller ansiktet er jo greit å få bort(: Mamma mente ikke så stelt ut da det var der:-p
 
Det begynte å komme litt, men ved stellet på morgenen vasker jeg ansikt og hender forsiktig med olje og vann før jeg smører henne i ansiktet med Dr.Greve allroundkrem som fulgte med i en av disse babypakkene. Den funker! :-)
 
Hadde masse i hodet men er blitt litt bedre nå. Har oljet hodet godt en stund før bading og greid med lusekam etter bad.

Veldig vanskelig å la være å pirke på det :p
 
Her har han hatt masse, får det vekk, men nå har han fått det tilbake for 3.gang.. Skikkelig plagsomt! Mindre for hver gang det kommer igjen, men trodde det skulle holde seg vekke når det fikk falle av selv og jeg bare smurte med olje. (Pirket vekk første gang, lot det være andre gang bortsett fra det han kloret vekk selv..) men Neida. Nå er det på full fart tilbake..
 
Back
Topp