Skurv...hjelp.

Nattlys

Gift med forumet
Vi kjøpte sånn salisylsyre på apoteket. Å prøvde i går. Men synes ikke det funka så bra[&:] Men vi hadde det på noen timer i går ettermiddag, dusja det av, å prøvde å gre. Men er jo begrensa hvor mye man kan gre disse små.
Hvordan gjør dere det?
Vi tenkte å prøve å la henne sove med det natt til lørdag.. Skader vell ikke å ta en ny runde?[&:]

Nå har ikke min hatt skikkelig skurv da, men det har startet innimellom.. Da grer jeg han med sånn baby børste mange ganger for dagen. Kan jo ikke holde på for lenge om gangen. Bader han hver dag når det kommer og "skrubber" hodet skikkelig sånn at det som er det blir bløyta. (vanskelig forklart, men håper du forstår[:D]) Så grer jeg ekstra masse rett etter han er utav stampen og før jeg tørker han. Innimellom har jeg og børsta han i stampen.. Hs sa på en kontroll at om de hadde mye kunne vi gjerne pille det av, grave litt liksom.. 

Jeg vet ikke hva som hjelper, men de sier at morsmelk hjelper mot det meste. Vet ikke om du kan smøre på det.

Babyolje kan jo også hende hjelper. Sebastian fikk noen tørre flekker i hodebunnen (ikke skurv akkurat, men..), og da ble vi rådet å ha på babyolje. Dette skulle virke i ca 30 in fr det ble vasket av. Vi fikk ikke testet ut om det virket, men du kan sikkert prøve det.

Lucas har hatt ganske mye skurv, men vi har heldigvis fått det vekk med babyolje...
Vi har gjort det slik: Et par timer før bading har vi gnidd hele hodet inn med babyolje (vi har brukt neutral sin olje, den virker "fetest" [:D]), så har vi tatt på ham lue så det ikke skal bli olje over hele huset...
Etter han har badet og skyllet vekk oljen har vi gredd ham med kam til vi har fått bort alt vi kan. I løpet av to behandlinger har det meste blitt borte [:D]

Håper dette kan hjelpe, lykke til [:D]

ORIGINAL: MissBeach

Lucas har hatt ganske mye skurv, men vi har heldigvis fått det vekk med babyolje...
Vi har gjort det slik: Et par timer før bading har vi gnidd hele hodet inn med babyolje (vi har brukt neutral sin olje, den virker "fetest" [:D]), så har vi tatt på ham lue så det ikke skal bli olje over hele huset...
Etter han har badet og skyllet vekk oljen har vi gredd ham med kam til vi har fått bort alt vi kan. I løpet av to behandlinger har det meste blitt borte [:D]

Bare en vanlig kam?[:)]

vi har brukt babyolje på hodet, og tat det veg med kam, må gjøre det flere ganger!!
Det fungerte velde bra her[:D]

ORIGINAL: Nattlys

ORIGINAL: MissBeach

Bare en vanlig kam?[:)]

Vi har et sånn sett med kam og børste til babyer, men du kan jo bruke en vanlig kam så lenge den er fintannet så du får med mest mulig ut av håret :)

Vi brukte jordnøttolje som jeg dynket på en bomullsdott og smørte på hodet.
Lot det virke et par timer, så gredde vi håret med en fintannet kam.

Amalie had hele toppen av hodet dekt av skurv.. Vi brukt kun vanlig babyolje.. Lot det vær på en time før vi bada å så brukt æ negla/fingran å pirka med.. det kom da av store flak å masse hår. Men no sjer det ut som det kainn vær på tur tebake så må vel te med en ny runde...

Vi brukte Avene Baby Gel, fra apoteket. Det er mildere enn sånn salisyl greier og så stinker det ikke. OG skal bare virke i 30 min, men gjør ikke noe om man lar det virke lenger. Hadde på det, skylte og "skrubba" litt med hånkle. Smurte inn med babyolje etterpå, så han ikke skulle bli tørr. Børstet litt med babybørste, og lusekam når det var noe som var litt halvløst. Holdt på sånn en ukes tid, men så ble det endelig borte.

avene baby gel [:)]

Back
Topp